ABSOLUTNA NOWOŚĆ NA POLSKIM RYNKU!
ZESTAW 4 GIER LOGICZNYCH W JEDNYM OPAKOWANIU:
ANGULUS, BASILEUS, NUBULUS, PROSTERNO
Zestaw czterech gier logicznych w jednym opakowaniu.
W środku znajdziecie państwo instrukcję do każdej z nich.
Wspaniały zestaw na prezent dla miłośników szlachetnych gier planszowych. Gry zupełnie nowe, bardzo nowatorskie i interesujące, autorstwa Marka Łukaszewicza
W skład zestawu wchodzą:
kasetka drewniana, tworząca po rozłożeniu szachownicę o ilości pól - 72 ( 9 x 8 )
wymiar kasetki złożonej - 32,3 cm x 16,2 cm
wymiar kasetki rozłożonej - 32,3 cm x 32,5 cm
wymiar szachownicy - 27,1 cm x 24,1 cm
wymiar pola szachonicy - 3 cm x 3 cm
zestaw figur drewnianych
wys króla - 5,7 cm ( 2 szt )
wys gońca - 4,1 cm ( 8 szt )
wys piona - 2,8 cm ( 28 szt )
Waga : 0,7 kg
Angulus
Angulus oznacza w języku łacińskim kąt.
Wprowadzenie
Gra przeznaczona dla dwóch graczy. Każda ze stron dysponuje początkowo dziewięcioma pionami, czterema figurami i jednym królem. Rozpoczyna gracz grający białymi bierkami.
Cel gry: Celem gry jest zbicie króla przeciwnika.
Zasady ogólne i ruch pionków
Bicie nie jest obowiązkowe. Na polu zajmowanym przez bierkę przeciwnika stawia się swoją bierkę Należy ostrzegać przeciwnika w sytuacji „szacha”.
Pionki poruszają się o jedno pole pionowo, poziomo i po skosie oraz biją po skosie o jedno pole we wszystkich kierunkach.
Dojście pionka do linii brzegowej przeciwnika oznacza zamianę pionka na figurę. Przy czym maksymalna liczba figur dla gracza to 4. W przypadku, gdy ilość figur już jest maksymalna (wynosi 4), pionek zostanie zamieniony na figurę dopiero przy stracie własnej figury i to pod warunkiem, że ciągle będzie znajdował się na linii brzegowej przeciwnika.
Figury poruszają się i biją po liniach prostych pionowo, poziomo lub po skosie o jedno lub dwa pola we wszystkich kierunkach.
Król porusza się i bije po liniach prostych pionowo, poziomo lub po skosie o jedno, dwa, lub trzy pola we wszystkich kierunkach.
Koniec gry: Zwycięzcą zostaje gracz, który jako pierwszy zbije króla przeciwnika.
Basileus
Basileus oznacza w języku greckim króla.
Wprowadzenie : Gra przeznaczona dla dwóch graczy. Każda ze stron dysponuje czterema pionkami, czterema figurami i jednym basileusem (król). Rozpoczyna gracz grający białymi bierkami.
Cel gry: Celem gry jest zbicie basileusa (króla) przeciwnika.
Zasady ogólne i ruch pionków
Zbijanie bierek jest obowiązkowe i łańcuchowe. Co oznacza, że zbijamy wszystkie możliwe bierki na naszej drodze. Pionki:
Pionki poruszają się po skosie o jedno pole we wszystkich kierunkach.
Pionki biją przeskakując przez bierki przeciwnika w pionie lub w poziomie we wszystkich kierunkach.
Pionki mogą zbijać jedynie inne pionki lub basileusa.
Figury: Figury poruszają się po skosie o jedno pole we wszystkich kierunkach.
Figury biją przeskakując przez bierki przeciwnika po skosie we wszystkich kierunkach.
Figury mogą zbijać jedynie pionki przeciwnika lub basileusa.
Basileus:
Basileus porusza się jedno pole we wszystkich kierunkach: poziomo, pionowo i po skosie.
Basileus zbija bierki przeciwnika przeskakując przez nie we wszystkich kierunkach: poziomo, pionowo i po skosie.
Basileus zbija pionki i figury. Basileus nie może przeskoczyć przez Basileusa przeciwnika w przypadku bicia łańcuchowego tzn: gdy Basileus po zbiciu wszystkich możliwych pionów zatrzyma się przed Basileusem przeciwnika (nie ma możliwości bicia kolejnych pionów), musi zakończyć swój ruch. Przeciwnik w kolejnej turze jeżeli ma możliwość bicia Basileusa przeciwnika wygrywa partię.
Koniec gry
Zwycięzcą zostaje gracz, którego Basileus pozostanie na planszy.
Nubulus
Nubulus oznacza w języku łacińskim chmurę.
Wprowadzenie: Gra przeznaczona dla dwóch graczy. Rozpoczyna gracz grający białymi pionkami.
Cel gry: Celem gry jest osiągnięcie linii końcowej po stronie przeciwnika przez jeden z własnych pionków.
Zasady ogólne i ruch pionków
Pionki poruszają się poziomo w lewo lub prawo, lub pionowo do przodu.
Bicie pionków jest obowiązkowe i łańcuchowe, co znaczy, że zbijamy wszystkie możliwe pionki na naszej drodze.
Bicie pionków odbywa się po skosie we wszystkich czterech kierunkach, przeskakując przez pionek przeciwnika na najbliższe pole tego samego koloru, o ile to pole nie jest zajęte przez inny pionek. Zbijanie pionków następuje dopiero w następnym ruchu po wejściu pionków przeciwników w bezpośredni kontakt. Zbity pionek zdejmowany jest z planszy.
Koniec gry: Zwycięzcą zostaje gracz, który jako pierwszy osiągnie końcową linię po stronie przeciwnika lub zbije wszystkie pionki przeciwnika.
Prosterno
Prosterno oznacza w języku łacińskim nokaut lub pokłon.
Wprowadzenie: Gra przeznaczona dla dwóch graczy. Pionki początkowo ustawione są symetrycznie w rzędach 1-2 dla jednego gracza i 7-8 dla drugiego gracza. Rozpoczyna gracz grający białymi pionkami.
Cel gry: Celem gry jest osiągnięcie linii końcowej po stronie przeciwnika przez jeden z własnych pionków.
Zasady ogólne i ruch pionków
Pionki poruszają się do przodu po skosie o jedno pole. Pion może cofnąć się po skosie do tyłu jedynie w przypadku ataku na pionek przeciwnika.
Gdy atakujący pionek wchodzi w styczność z pionkiem, lub pionkami przeciwnika, wówczas:
a. Każdy atakowany pionek musi odskoczyć o dwa pola w linii poziomej, lub pionowej, zgodnie z kierunkiem ataku.
b. Pionek jest zdejmowany z planszy, gdy nie może odskoczyć o dwa pola. Dzieje się tak, gdy drugie pole jest zajmowane przez własny pionek, lub gdy pionek znajduje się na krańcach planszy.
c. Gdy atakowany pionek odskakując wchodzi w styczność z następnym pionkiem, lub pionkami przeciwnika, to staje się on atakującym pionkiem.
Koniec gry: Zwycięzcą zostaje gracz, który jako pierwszy osiągnie końcową linię po stronie przeciwnika lub zbije wszystkie pionki przeciwnika.
************************************************************
Uwaga: wysyłki kurierskie dostarczane są w dni powszednie
Kupując kilka przedmiotów - tylko raz zapłacisz za przesyłkę!
Wszystkie szachy na moich aukcjach są produkcji Polskiej i są nowe.
SZYBKA WYSYŁKA
ZAPRASZAMY DO ODWIEDZANIA INNYCH NASZYCH AUKCJI