oregon 550t z mapą TOPO Europy
Garmin Oregon 550t to najnowsza propozycja Garmin dla wielbicieli turystyki. Odbiornik wyposażony jest w mapę bazową całego świata. To rewolucyjne urządzenie posiada 3Mpix aparat fotograficzny dzięki czemu będziesz mógł udokumentować swoją podróż przy pomocy geotaggowanych zdjęć. Wyróżnia go również wielki 3" ekran z rozdzielczością 400 x 240px i wysokiej czułości moduł GPS. Oregon 550 dopasowuje się do wymagań użytkownika, zapewniając mu wysoki komfort i bezpieczeństwo podróży.
Korzyści z Oregon 550t :
Cechy Oregon 550t :
Cechy fizyczne Wymiary urządzenia, SZER x WYS x GŁĘB: 5.8 x 11.4 x 3.5 cm Wymiary wyświetlacza, SZER x WYS: 3.8 x 6.3 cm, przekątna 3 cale (7,6 cm) Rozdzielczość wyświetlacza, SZER x WYS: 240 x 400 pikseli Typ wyświetlacza: TFT, 65 tys. kolorów, z powłoką antyrefleksyjną Waga: 193 g (z bateriami) Bateria: 2 akumulatory NiMH Czas pracy na baterii: do 16 godzin Wodoszczelność: Tak, IPX7 Moduł GPS wysokiej czułości: Tak Złącze anteny zewnętrznej: Nie Porty I/O: 1 x USB (tryb pamięci masowej lub NMEA 0183 z użyciem aplikacji Spanner), bezprzewodowy ANT Antena wbudowana: Tak Zakres temperatur pracy: -20° do 70°C WAAS/EGNOS: Tak Mapy i Pamięć Mapa bazowa: Tak, Atlantic Routable z danymi DEM Mapy zainstalowane fabrycznie: W zależności od wersji550 - brak,550 TOPO - GPMapa Topo550t- Euro Topo Możliwość instalacji map dodatkowych: Tak, w pamięci wewnętrznej lub na kartach microSD Pamięć wbudowana: 850 MB Slot kart pamięci: Tak, microSD (obsługiwane karty HC) Pamięć waypointów: 2000 punktów Trasy: 200 Ślad aktywny: 10000 punktów Ślady zapisane: 200 Cechy funkcjonalne Wyświetlanie mapy w rzeczywistym 3D: Tak, wymaga opcjonalnych map topograficznych z danymi DEM Automatyczne wyznaczanie tras: Tak (dotyczy map drogowych i topograficznych) Automatyczna rekalkulacja trasy (po zjechaniu z wytyczonej trasy lub z użyciem opcji objazd):: Tak Ustawienia typu trasy (najkrótsza, najszybsza, bezdroże): Tak Ustawienia unikania (unikanie autostrad, dróg płatnych, itp.): Tak Obsługa baz własnych punktów POI: Tak, import z plików CSV lub GPX z użyciem oprogramowania POI Loader Alarm punktów niebezpiecznych / fotoradarów: Tak, wymaga instalacji własnych POI Alarmy dźwiękowe: Tak Przeglądarka zdjęć: Tak, z obsługą nawigacji do zdjęć Ekran dotykowy: Tak Wbudowany kompas elektroniczny: Tak, 3-osiowy Wysokościomierz barometryczny: Tak Tryb Geocache: Tak Gry terenowe: Tak Kalendarz pór połowów i polowań: Tak Ekran słońca i księżyca: Tak Krzywe pływów: Tak, wymaga danych z map BlueChart Funkcja pomiaru pola powierzchni: Tak Czujnik tętna: Tak, opcjonalnie Czujnik kadencji: Tak, opcjonalnie Wbudowany aparat cyfrowy: Tak, 3MP z funkcją AutoFocus i 4x cyfrowym zoom Inne: Bezprzewodowy transfer danych użytkownika pomiędzy urządzeniami Colorado i Oregon
Kolejnym urządzeniem linii Oregon, wprowadzonym na rynek przez firmę Garmin w III kwartale 2009 roku, jest Oregon 550. Urządzenie to w stosunku do równolegle oferowanych poprzedników posiada dodatkowo wbudowany aparat cyfrowy z matrycą 3 MP oraz 3-osiowy kompas elektroniczy, który podaje właściwe wskazanie kursu niezależnie od położenia Oregona.
Urządzenie zamknięte jest w sztywnej, zwartej obudowie wykonanej z tworzywa sztucznego, a jego boczne ściany wyściełane są sztywną gumą, zapewniającą pewny chwyt odbiornika. Niemal cała powierzchnia przedniego panelu obudowy zajęta jest przez wyświetlacz dotykowy, natomiast cała ściana tylna, to pokrywa pojemnika baterii z zatrzaskiem przypominającym ten zastosowany wcześniej w Colorado. Sama pokrywa jest zaprojektowana w nieco inny sposób niż miało to miejsce w Colorado - po odbezpieczeniu zatrzasku zamiast ją przesuwać, po prostu się ją unosi. Po jej zdjęciu widoczny staje się pojemnik na dwie baterie AA, na dnie którego umieszczony został slot kart pamięci microSD (obsługiwane są również karty HC - High Capacity). Na dolnej krawędzi urządzenia, pod uchylną gumową pokrywką znalazło się miejsce dla portu miniUSB, umożliwiającego wymianę danych z komputerem, jak również zasilanie urządzenia ze źródła zewnętrznego. Oregon nie posiada złącza dla anteny zewnętrznej, jednak zastosowany moduł GPS wysokiej czułości radzi sobie doskonale z odbiorem sygnałów z satelitów w praktycznie każdych warunkach. Na tylnej ścianie umieszczono również obiektyw aparatu cyfrowego. Obiektyw ten znajduje się w zagłębieniu obudowy, co zabezpiecza go przed ewentualnym porysowaniem. Aparat cyfrowy wyposażony jest w matrycę 3 MP, zapewniającą dobrą jakość wykonywanych nim zdjęć. Dodatkowo zdjęcia te, jeśli moduł GPS jest w chwili wykonywania zdjęcia aktywny, mogą być powiązane z pozycją ich wykonania, a następnie posłużyć do nawigacji. Zamiast jak dotychczas wyszukiwania waypointa czy adresu, wystarczy w przeglądarce zdjęć odszukać interesującą nas fotografię i uruchomić nawigację wykorzystując ją jako cel podróży. Oregon 300 posiada 850 MB wbudowanej pamięci (dostępnej w trybie pamięci masowej z poziomu PC) co w połączeniu z możliwością zastosowania kart microSDHC daje niemal nieograniczone możliwości pod kątem doboru zestawu mapowego. Fabrycznie model 550 wyposażony jest w mapę bazową odzwierciedlającą ukształtowanie terenu za pomocą cieniowania. Wśród obsługiwanych map dodatkowych znajdują się przede wszystkim mapy topograficzne, ale również mapy drogowe i morskie. W przypadku szczegółowych map topograficznych, zawierającyh cyfrowy model terenu DEM, możliwe jest ich wyświetlanie w widoku trójwymiarowym. Dzięki temu na ekranie urządzenia śledzić można widok zbliżony do rzeczywistego wyglądu terenu, po którym przemieszcza się użytkownik. Oprócz tego widoku, mapy oczywiście mogą być prezentowane w widoku płaskim (orientowanym wg północy lub aktualnego kierunku ruchu) oraz perspektywie, szczególnie użytecznej w przypadku pracy z mapami drogowymi. Jeśli chodzi o mapy morskie, to obsługiwane są zarówno standardowe mapy BlueChart jak i BlueChart g2 Vision (obsługa w ograniczonym zakresie - nie są wyświetlane szczegółowe, tekstowe informacje o obiektach mapy). W obu wypadkach na ekranie urządzenia wyświetlane są szczegółowe mapy zawierające informacje znane z map tradycyjnych, jak również możliwe jest wyszukiwanie obiektów tych map (znaki nawigacyjne, usługi morskie, itp) oraz informacji o pływach w wybranym rejonie świata (wyświetlane są wyłącznie informacje tekstowe - nie jest prezentowany wykres pływów). W zakresie funkcji nawigacyjnych, Oregon oferuje wszystko, czego oczekiwać można od urządzenia turystycznego. Znaleźć tu można zarówno najprostszą z możliwych forma nawigacji, czyli w linii prostej do wybranego celu (wyszukiwanie celu odbywa się podobnie jak w urządzeniach samochodowych, z użyciem funkcji Dokąd?), ale również funkcje umożliwiające planowanie tras w oparciu o wybrane punkty, czy też nawigację w oparciu o wcześniej zarejestrowany ślad podróży - TracBack. W trybie samochodowym na pewno przydatne będzie automatyczne planowanie tras w oparciu o sieć drogową dostępną na mapach, przy czym funkcjonlaność tą wykorzystać można również w przypadku map topograficznych posiadających naniesione np. szlaki umożliwiające automatyczne tworzenie po nich tras podróży. Oregon posiada fabrycznie zdefiniowane tryby pracy - Profile, wśród których znaleźć można: Recreational, Geocaching, Automotive, Marine oraz Fitness. Dla każdego z tych trybów użytkownik może samodzielnie zdefiniować układ pól danych na poszczególnych ekranach, ustawienia jednostek miar, czy pozycji, sposobu prezentacji mapy, jak również zmienić wygląd tła, na którym wyświetlane są ikony menu. Ustawienia te przechowywane są w pamięci urządzenia, a zmiana trybu pracy urządzenia jest możliwa przez praktycznie dwa dotknięcia ekranu. Dzięki temu użytkownik zwolniony jest z konieczności częstej konfiguracji urządzenia, jeśli wykorzystuje je do pieszych wędrówek, ale również w samochodzie czy na łodzi. Możliwe jest również tworzenie dodatkowych profili, jeśli standardowy zestaw jest niewystarczający. Urządzenie posiada wbudowane dwa sensory - elektroniczny kompas oraz sensor barometryczny. Zastosowany kompas 3-osiowy zapewnia właściwe wskazania kierunku zarówno w trakcie ruchu jak i w czasie postoju, a do tego nie jest już niezbędne utrzymywanie urządzenia poziomo, aby wskazania te były wiarygodne. Teraz urządzenie można trzymać pionowo, lub pochylone, a wskazania kursu nadal będą prawidłowe. Zadaniem sensora barometryczne jest natomiast dokładne określenie wysokości n.p.m. na której znajduje się urządzenie. Dodatkowo urządzenie wskazuje również aktualną wartość ciśnienia otoczenia oraz ciśnienia odniesionego do poziomu morza. Zastosowanie sensora barometrycznego pozwala również na wykreślanie bezpośrednio na ekranie urządzenia profilu pionowego przebytej trasy oraz trednu zmian ciśnienia. Ten ostatni element pozwala wprawnemu turyście na określenie możliwości zmian pogodowych w najbliższym czasie. Profil pionowy wyświetlić można również dla tras planowanych, zanim użytkownik wyruszy w podróż. Pionowy przekrój zaplanowanej trasy określany jest na podstawie danych wysokości zawartych w mapach, stąd dla poprawnego działania tej funkcji i otrzymania wykresu o dużej dokładności, zalecane jest stosowanie szczegółowych map topograficznych. Wykres ten może co prawda być tworzony również w oparciu o mapę bazową, jednak jego dokładność w takiej sytuacji jest zdecydowanie niższa. Wśród funkcji dodatkowych, Oregon zaoferuje kalendarz, kalkulator, budzik, stoper, a także ekrany Słońce i Księżyc oraz Polowania i Połowy. Dostępne są również funkcje pomiaru powierzchni, czy przeglądania zdjęć zapisanych na karcie pamięci. Dodatkowo Oregon oferuje pełne wsparcie dla punktów geocache z serwisu www.geocaching.com. Wystarczy znaleźć w tym serwisie interesujące nas "skarby", załadować dane tych punktów bezpośrednio z przeglądarki internetowej do pamięci urządzenia (wymagana jest instalacja darmowej wtyczki Garmin Communicator Plugin) i ruszać w poszukiwanie. W samym urządzeniu wyświetlić będzie można nie tylko lokalizację "skarbów", ale również informacje o poziomie trudności, czy rozmiarze skrzynki. Dla użytkowników kont Premium www.geochacing.com możliwe jest również wyświetlenie wskazówek dotyczących danej skrzynki. Dla każdego z załadowanych w ten sposób do pamięci urzadzenia punktów, możliwe jest następnie uruchomienie nawigacji, a także dodawanie własnych komentarzy, czy oznaczania skrzynek jako znalezionych. Skrzynki znalezione i nieznalezione, wyświetlane są wówczas na osobnych listach. Oregon przygotowany jest również do obsługi gier terenowych Whereigo (www.whereigo.com), dzięki którym poznać można zasady nawigacji, a jednocześnie przeprowadzić krótką podróż w terenie. Gry te wymagają bowiem od użytkownika określonych czynności (np. przejścia odcinka 50 metrów, czy znalezienia określonej pozycji) i uczą w ten sposób posługiwania się nawigacją w otwartym terenie. Urządzenia serii Oregon wyposażone są również w moduł łączności bezprzewodowej. Jego zadanie jest dwojakie: po pierwsze umożliwia on wykorzystanie zewnętrznych czujników (tętna lub kadencji) przydatnych w czasie treningów i wyświetlanie cyfrowych wartości tętna czy kadencji, a po drugie umożliwia wymianę danych bezpośrednio pomiędzy urządzeniami (obecnie możliwa jest wymiana danych pomiędzy urządzeniami Oregon oraz Colorado). Wśród danych, które mogą być przesyłane pomiędzy urządzeniami znajdują się waypointy, trasy, ślady oraz punkty geocache. Pakiet standardowy zawiera: urządzenie Oregon 550t, preinstalowaną topograficzna mapę Europy, uchwyt z karabińczykiem, kabel USB, 2 akumulatory NiMH wraz z ładowarką AC oraz instrukcję obsługi. Oregon 550 jest oferowany na polskim rynku w trzech wersjach wyposażeniowych, różniących się pomiędzy sobą zasobem mapowym:
GPMapa TOPO
GPMapa TOPO to mapa, która łączy w sobie dokładną mapę Polski, znaną z produktu GPMapa przeznaczonego do nawigacji samochodowej, z danymi o ukształtowaniu terenu Polski. GPMapa TOPO prezentuje wszystkie podstawowe informacje znane z drogowej wersji produktu, a także dodatkowe, szczególnie przydatne w turystycznym zastosowaniu GPS. Są to przede wszystkim:- ukształtowanie terenu w postaci linii poziomic- cieniowanie rzeźby terenu (dostępne w programie MapSource oraz w wybranych urządzeniach Garmin)
GPMapa TOPO, zawiera drogi, piesze i rowerowe szlaki turystyczne, poziomice, granice Parków Narodowych i innych obszarów chronionych oraz dodatkowe kategorie POI (szczyty, przełęcze, skrzyżowania szlaków, stacje ratunkowe GOPR).GPMapa TOPO umożliwia routing, czyli wyznaczenie optymalnej trasy dotarcia do wybranego celu dla samochodu, pieszego lub rowerzysty. Obliczenie takiej trasy odbywa się po siatce zwykłych dróg oraz zintegrowanych z nią szlakach i ścieżkach pieszych i rowerowych.GPMapa TOPO pozwala uzyskać profil wysokościowy zaplanowanej trasy, czyli wykres prezentujący jak w miarę pokonywania szlaku będzie się zmieniało ukształtowanie terenu. Profil wysokościowy informuje między innymi o bezwzględnej wartości tzw. „przewyższeń” na wybranej trasie w metrach.
Dodatkowo GPMapa TOPO posiada możliwość wyszukiwania adresów we wszystkich miastach i miejscowościach, których plany adresowe są zawarte w programie. Oprócz dokładnych adresów można również znajdować skrzyżowania dróg oraz Punkty Użyteczności Publicznej (POI).GPMapa TOPO pozwala także na nanoszenie własnych punktów tzw. waypoint'ów, które wraz ze śladem przejechanej trasy można zapisać w pamięci urządzenia lub zgrać na komputer.
MMplus sp. z o.o.
Łódź ul. Jaracza 72
NIP:[zasłonięte]726-23-343
regon: 472[zasłonięte]796
od poniedziałku do piatku w godz. 8-18 w soboty 9-14
tel 042 630 46 11
fax 042 [zasłonięte] 35
GSM 0600 91 46 11
[zasłonięte]@mmplus.pl
Do każdego sprzedanego produktu wystawiamy paragon lub fakturę.
Towar nowy, fabrycznie zapakowany.
Polskie menu, instrukcja po polsku.
Gwarancja GARMIN POLSKA