Jeśli nie masz jak dojechać to dziś zamówisz my wyślemy Kurierem i jutro są u Ciebie Pamiętaj najważniejsze dla bezpieczeństwa, wyglądu i super światła jest nowa lampa czyli odbłyśniki wewnątrz soczewki i szkło, soczewka i nowe palniki. Z reflektorami jest trochę tak jak z oponami, po prostu zużywają się. Opona wcale nie musi być pęknięta by była już do niczego. Tak samo jest z lampą, starzeje się głównie wewnątrz od ciepła, z czasem żółknie czy robi się szara i też nie musi być potłuczona by kwalifikowała się do wymiany.
WAŻNE :
Najgorsze jest to, że w lampie największemu zużyciu podlega ta cześć której absolutnie nie widać z zewnątrz !!!
Najbardziej zużyciu od ciepła ulega część odbłyśnika znajdującego nad żarówką (palnikiem xenon) Oglądając używane lampy z zewnątrz absolutnie nie zdajemy sobie z tego sprawy bo skutecznie zasłania to gruba soczewka. To właśnie ten fragment za soczewką jest odpowiedzialny za to czy nasze lampy świecą jasno czy kiepsko a nie klosz jak większość uważa. Jak odbłyśnik jest już przegrzany i okopcony od żarówki to nic tego nie uratuje, nie da się tego ani umyć. (bo przy takiej próbie zejdzie wszystko łącznie z odbłyśnikiem) regeneracja odpada - fabryczne reflektory są klejone z tworzywa. Jak ktoś powie, że można to rozkleić a potem skleić to nie wie co mówi - teoretyzuje.. potem lampy parują wskutek nieszczelności i efekt jeszcze gorszy mimo wielu godzin niepotrzebnej pracy..
Obecnie średni "żywot" fabrycznych reflektorów to max 5-6 lat lub 250-300tys km nawet w mercedesie czyli kupując używkę z 2[zasłonięte]002-20 roku kupisz ruinę, (chyba, że otoczenie uważa ciebie za szczęściarza.. ) Jeśli masz (nie potłuczone) całe reflektory a widzisz na nich lekko ciemny szarawy nalot i ogólnie wyglądają staro a wieczorem niezbyt oświetlają to jest to skutek działania promieni słonecznych i nie ma na to rady, nie da się tego sensownie ani trwale naprawić. Polerowanie klosza przed sprzedażą osłabia go - potem momentalnie zachodzi nalotem a i po polerce jest cieńszy i może pękać, no jak mówiłem za ilość światła na drodze odpowiada nie klosz a wnętrze soczewki! Jeśli skusisz się gdzieś na jakieś używki to wiedz, że pewnie kupisz coś co świeci jak lampa naftowa, nie ma czegoś takiego jak "okazje" i ktoś odstąpi ci naprawdę dobrą lampę..
Przestrzegam też przed kupnem używanych ponieważ w większości są to szmelce. Jeśli ktoś chce się pozbyć takiej lampy to
musi mieć powód, mówienie że to z demontażu można między bajki włożyć. Nikt nie przywozi z Europy wersji E klasy211 na części... od tego są 2-3 razy tańsze angliki.. więc takie używki to amatorsko przerabiane lampy z rozbiórkowych "anglików"
na siłę kombinerkami wyrywane "bebechy" w soczewkach lub wręcz są tam wstawiane jakieś chińskie zamienniki soczewek a sprzedawcy wyprą się i dochodź się potem... a na szkle diagnosta lub Policjant odkryje że brak homologacji dla ruchu prawostronnego i zatrzyma dowód. Używki - najczęściej są to uszkodzone elektronicznie lub po prostu tak okopcone wewnątrz w soczewce odbłyśniki (z aut firmowych po leasingu = mnóstwo kilometrów) że nie dało się już jeździć... Wyjdzie to pierwszego wieczora a na przeglądzie brak granicy światło cień. ..niestety i co wtedy? Używki nie zareklamujesz na to!
W tych reflektorach są przetwornice i palniki Xenon OEM PHILIPS