Metzeler Tourance to efekt wielu lat doświadczeń niemieckiego producenta na polu opon offroadowych. Guma ta zadebiutowała na rynku w roku 1998, a dziś ciągle uważana jest za lidera na rynku w swojej kategorii! Walory tego produktu dostrzegli nie tylko motocykliści, ale także producenci jednośladów. Dziś Tourance jest na wyposażeniu fabrycznym motocykli takich, jak choćby najnowsza Yamaha XT660Z Tenerè.
Przeznaczenie
Przeznaczeniem tej opony są dualowe maszyny enduro, które poruszają się po drogach asfaltowych, z opcją zjazdu w teren. Sam producent określa ten produkt jako w 80% drogowy i tylko w 20% terenowy. W praktyce oznacza to, że motocyklem wyposażonym w te opony bez problemu da się polatać po szutrowych drogach i w lekkim terenie poza nimi. Cechy Tourance, które temu sprzyjają, to bardzo wysoka wytrzymałość, bardzo dobra stabilność na każdym rodzaju nawierzchni, poręczność i komfort jazdy oraz niezłe parametry w terenie.
Budowa
Opona oparta jest na strukturze opasania 0° połączonej z lekkim karkasem. Taka kombinacja zapewniać ma stabilność, równomierny rozkład obciążeń i optymalną powierzchnię kontaktu opony z podłożem. Ciekawostką jest zróżnicowana odległość miedzy linkami kordów opasających karkas. Im bliżej barku opony, tym kord ułożony jest ciaśniej. To opatentowana technologia Metzelera (MAV), która daje w efekcie bardzo dobre tłumienie i wysoki komfort w czasie jazdy na wprost oraz stabilność i dobre sprzężenie zwrotne w czasie mocnych pochyleń.
Bieżnik opony, to wynik starań o bardzo dobre zachowanie na asfalcie, gdzie opona spędza najwięcej czasu przy jednocześnie wysokich walorach offroadowych. Co więcej Metzeler zawsze słynął z opon, które bardzo dobrze zachowują się na mokrej nawierzchni i Tourance nie jest tutaj wyrodkiem. Ułożenie klocków bieżnika minimalizować ma efekt poduszki wodnej przy wykorzystaniu efektu zwanego "water jets".
Samo jednak ukształtowanie bieżnika jest niczym bez dobrych mieszanek gumy. Metzeler podkreśla, że dzięki nowym technologiom przygotowania mieszanek oraz samego procesu ich mieszania, jest w stanie bardzo efektywnie połączyć składniki odpowiedzialne za poszczególne parametry opony. Chodzi konkretnie o sadzę i krzemionkę, które mieszane w nowy sposób zapewniają bardzo wysoką trwałość opony bez ograniczania przyczepności na mokrej i suchej nawierzchni.