Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Nowe koncepcje w zarządzaniu organizacj [nowa]

16-05-2014, 2:31
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 54.51 zł     
Użytkownik ksieg-inter_pl
numer aukcji: 4157872033
Miejscowość Warszawa
Zostało sztuk: 4    Wyświetleń: 3   
Koniec: 16-05-2014 02:40:40

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest:

Nowe koncepcje w zarządzaniu organizacją wobec wyzwań otoczenia



Dane:
  • ISBN:978[zasłonięte][zasłonięte]55650
  • liczba stron: 420
  • okładka: miękka
  • wydawnictwo: CeDeWu
  • wymiary: 165 x 235 mm
  • Data wydania: 2[zasłonięte]013-09
  • Stan produktu: nowy, nieużywany



  • Opis książki:
    W odpowiedzi na zapotrzebowania współczesnych organizacji powstają nowe koncepcje zarządzania oraz rodzą się innowacyjne i przedsiębiorcze strategie. Zagadnieniom tym jest poświęcona ta publikacja. Zebrane i ujęte w trzech częściach niniejszego opracowania artykuły dowodzą bogatych zainteresowań badawczych środowiska naukowego i gospodarczego w Polsce. Wskazują także na istotne zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji, wymagające nowych rozwiązań, skutecznych strategii popartych umiejętnością analizy otoczenia oraz przedsiębiorczych postaw menedżerów i pracowników prowadzących do innowacji.

    Wstęp 13
    Część I
    Nowe koncepcje zarządzania
    1. Zarządzanie procesowe a kształtowanie się struktury organizacyjnej w przedsiębiorstwie - Bogdan Nogalski, Roman Czapiewski 21
    1.1. Zarządzanie poprzez procesy - zwiększenie skuteczności działania w budowaniu relacji z klientami w organizacji przedsiębiorstwa 23
    1.2. Nowoczesne podejście do organizacji przedsiębiorstwa 27
    1.3. Wykorzystanie zarządzania projektami w powiązaniu z procesową strukturą zarządzania przedsiębiorstwem 32
    1.4. Analiza odchyleń w spojrzeniach armatorów i klientów polskich stoczni 33
    Streszczenie/Summary 38
    Bibliografia 38
    2. Ocena sukcesu projektu na podstawie wytycznych metodyki SCRUM - Emil Bukłaha 41
    2.1. Sukces w zarządzaniu projektami 42
    2.2. Ocena projektów na przykładzie metodyki SCRUM 45
    2.2.1. Założenia metodyki SCRUM 45
    2.2.2. Role w metodyce SCRUM 46
    2.2.3. Struktura metodyki SCRUM z uwzględnieniem sytemu oceny projektu 48
    2.2.4. Kontrola i ocena projektów w metodyce SCRUM 52
    Streszczenie/Summary 56
    Bibliografia 57
    3. Segmentacja modułowa procesów w organizacji - model teoretyczny i wymiary ekonomiczne - Janusz Rymaniak 59
    3.1. Aspekty teoretyczne segmentacji modułowej 60
    3.1.1. Istota i pojęcia segmentacji modułowej 60
    3.1.2. Model teoretyczny segmentacji modułowej działalności podstawowej w organizacji 61
    3.2. Wyniki badań empirycznych 64
    3.2.1. Studium przypadku - narzędziownia 64
    3.2.2. Studium przypadku - piekarnia 65
    Streszczenie/Summary 68
    Bibliografia 69
    4. Audyt wewnętrzny jako narzędzie wspomagające jakość - Małgorzata Wiśniewska 71
    4.1. Zarządzanie jakością - podejście procesowe w doskonaleniu organizacji 73
    4.2. Audyt - narzędzie doskonalenia 78
    Streszczenie/Summary 82
    Bibliografia 83
    5. Sensmaking w zarządzaniu zmianami w polskich szpitalach - Łukasz Sułkowski 85
    5.1. Znaczenie sensmakingu w zarządzaniu 85
    5.2. Metodyka badań 88
    5.3. Schematy narracyjne zarządzających szpitalami 90
    5.3.1. "Nowy lider to nowa wizja" 90
    5.3.2. "Radykalna zmiana w obliczu katastrofy" 90
    5.3.3. "Dobrze gospodarujemy wspólnym dobrem" 91
    5.3.4. "Obrońmy bezcenny dorobek" 91
    Streszczenie/Summary 92
    Bibliografia 93
    6. Zmiany w zakresie zarządzania uczelniami w obliczu istotnych przeobrażeń systemu szkolnictwa wyższego oraz otoczenia uczelni - Marcin Geryk 95
    6.1. Zmiany prawne systemu szkolnictwa wyższego 95
    6.2. Otoczenie i jego wpływ na funkcjonowanie uczelni 99
    6.3. Zarządzanie uczelniami pod wypływem uwarunkowań zewnętrznych 103
    Streszczenie/Summary 107
    Bibliografia 108
    7. Obszary zmian w wymiarach jakości usług - Jolanta Łopatowska, Grzegorz Zieliński 111
    7.1. Cechy charakterystyczne usług 112
    7.2. Wymiary jakości usług 113
    7.3. Zarządzanie zmianą 114
    7.4. Zmiany w wymiarach jakości usług 116
    Streszczenie/Summary 118
    Bibliografia 119
    8. Gotowość do podejmowania ryzyka a poziom kierowania - Stefan Tokarski, Krzysztof Tokarski, Joanna Sikora 121
    8.1. Metody i organizacja badań 124
    8.2. Studia empiryczne nad gotowością do podejmowania ryzyka a poziomem kierowania 125
    8.2.1. Analiza statystyczna 126
    8.2.2. Synteza wyników badań 127
    Streszczenie/Summary 130
    Bibliografia 131
    9. Taksonomia wrocławska jako metoda klasyfikacji spółek na przykładzie wybranego funduszu inwestycyjnego - Karolina Kalińska 133
    9.1. Wielowymiarowa analiza porównawcza (taksonomia wrocławska) 134
    9.2. Fundusze inwestycyjne w Polsce 136
    9.3. Przykład empiryczny 138
    Streszczenie/Summary 147
    Bibliografia 148
    Część II
    Organizacja w otoczeniu a strategia rozwoju
    10.Konsorcjum jako przykład współpracy przedsiębiorców - Aneta Chrząszcz 151
    10.1. Podstawowe rodzaje współpracy w ujęciu ekonomicznym 152
    10.2. Konsorcjum a formy współpracy przedsiębiorców w ujęciu prawnym 154
    10.3. Zalety i wady konsorcjum 156
    Streszczenie/Summary 159
    Bibliografia 160
    11. Współpraca przemysłu i nauki jako jeden z kierunków rozwoju współczesnych przedsiębiorstw na przykładzie ENERGA SA - Michał Zabielski 161
    11.1. Podstawowe informacje o przedsiębiorstwie 161
    11.2. Inicjatywy prowadzone przez ENERGA SA 163
    11.2.1. Zadanie badawcze nr 4 163
    11.2.2. Czasopismo naukowe "Acta Energetica" 167
    11.2.3. Konkurs na grant badawczy i najlepszą pracę doktorską 168
    11.2.4. Konkurs "Energia Przyszłości" 169
    Streszczenie/Summary 170
    Bibliografia 171
    12. Strategia publicznej rozgłośni regionalnej na przykładzie Radia Koszalin - Piotr Ostrowski 173
    12.1. Metodyka projektu 174
    12.2. Synteza strategii Radia Koszalin 175
    12.3. Diagnoza strategiczna 176
    12.3.1. Radio Koszalin jako nadawca publiczny 176
    12.3.2. Miejsce na rynku regionalnym i lokalnym 177
    12.3.3. Struktura programowa 178
    12.3.4. Oddziaływanie reklamowe 179
    12.3.5. Poziom nowoczesności technicznej i technologicznej 180
    12.3.6. Źródła finansowania działalności spółki 181
    12.4. Projekty strategiczne 182
    12.4.1. Rozwój lokalnej i regionalnej informacji 182
    12.4.2. Rozwój lokalnej publicystyki 183
    12.4.3. Rozwój programów rozrywkowych - redakcja muzyczna 185
    12.4.4. Zarządzanie wizerunkiem i marką Radia Koszalin 186
    12.4.5. Wzrost przychodów z reklam 188
    12.4.6. Wyniki ekonomiczno-finansowe spółki 189
    12.4.7. Rozwój nowoczesnej infrastruktury technicznej 189
    Streszczenie/Summary 192
    Bibliografia 193
    13. Restrukturyzacja i jej wpływ na wyniki ekonomiczne przedsiębiorstwa HZZ Osowa Sień Sp. z o.o. - Małgorzata Karolewska-Szparaga 195
    13.1. Charakterystyka badanego przedsiębiorstwa 196
    13.2. Działania restrukturyzacyjne w badanym przedsiębiorstwie 197
    13.3. Wyniki ekonomiczne działań restrukturyzacyjnych w badanym przedsiębiorstwie 201
    Streszczenie/Summary 209
    Bibliografia 210
    14. Modele biznesu firm świadczących usługi medyczne w województwie łódzkim - Aleksandra Krawczyńska 211
    14.1. Usługi medyczne w kontekście usług profesjonalnych 212
    14.2. Modelowanie działalności usług profesjonalnych 216
    14.3. Poziom rozwoju wiedzy rynkowej wśród świadczeniodawców usług medycznych 221
    Streszczenie/Summary 224
    Bibliografia 224
    15. Programy wspierania budowy elektrowni jądrowej na Pomorzu jako element strategicznej koncepcji rozwoju Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej Sp. z o.o. - studium przypadku - Jacek Pauli 227
    15.1. Dlaczego PSSE wspiera proces budowy elektrowni jądrowej na Pomorzu? 228
    15.1.1. Tereny PSSE na potencjalnej lokalizacji elektrowni jądrowej na Pomorzu 228
    15.1.2. Bałtycki Port Nowych Technologii w Gdyni jako zaplecze produkcyjno-magazynowe nowej inwestycji 229
    15.2. Najważniejsze działania PSSE w zakresie wspierania koncepcji budowy elektrowni jądrowej na Pomorzu 230
    15.2.1. Zespół ds. Przygotowań Województwa Pomorskiego do Realizacji Inwestycji Budowy Elektrowni Jądrowej - wsparcie działań przez Gdański Park Naukowo-Technologiczny 230
    15.2.2. Dla kogo elektrownia jądrowa? Wielki projekt badawczy PSSE 232
    15.2.3. Forum Dialogu i Współpracy Województwa Pomorskiego "Energia i Samorządność" 232
    15.2.4. Monografia "Energetyka Jądrowa w Polsce" 233
    15.3. Wsparcie działań medialnych - tworzenie pozytywnego wizerunku koncepcji budowy elektrowni jądrowej na Pomorzu jako element działań PSSE 234
    15.3.1. Atomowy Autobus 234
    15.3.2. Kawiarenki Energetyczne 234
    15.3.3. Filmy promocyjne na temat energetyki 235
    Streszczenie/Summary 236
    Bibliografia 237
    16. Determinanty rozwoju sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Pomorskiem - Andrzej Sułkowski 239
    16.1. Charakterystyka IOB w Pomorskiem 240
    16.2. Szanse, zagrożenia i bariery systemu wsparcia sektora MŚP 242
    16.3. Projekty usprawnienia działania instytucji otoczenia biznesu w Pomorskiem 244
    16.4. Charakterystyka badań 246
    16.5. Wybrane wyniki i wnioski z badań 248
    Streszczenie/Summary 252
    Bibliografia 253
    17.Determination of Priority of Logistics Service Offerings for SME - Zoia Kaira, Olena Ivanova, Inna Kayira 255
    17.1. Methodology proposed 256
    17.1.1. Hypotheses to be evaluated 257
    17.1.2. Steps in hypothesis testing 257
    17.1.3. Forming the logistics service system 258
    Summary 267
    Bibliography 267
    18. Polska firma IT w Dolinie Krzemowej - studium przypadku i próba analizy w kontekście teorii internacjonalizacji - Dominika Latusek-Jurczak 269
    18.1. Born global i offshoring 270
    18.2. Metoda badań 272
    18.3. Studium przypadku "Engineers World" 272
    18.3.1. Założenie firmy 272
    18.3.2. Kryzys w firmie 274
    18.3.3. Ekspansja do USA 276
    18.3.4. Projekty w USA 277
    Streszczenie/Summary 282
    Bibliografia 282
    19. Motywy osiedlania się polskich firm na terenie niemieckiego przygranicznego powiatu Uecker-Randow - Kamil Lis 285
    19.1. Charakterystyka omawianego regionu przygranicznego 286
    19.1.1. Przedstawienie omawianego regionu 286
    19.1.2. Ogólne motywy polskich inwestycji bezpośrednich w Niemczech 287
    19.2. Przedsiębiorczość polska na terenie niemieckiego przygranicznego powiatu Uecker-Randow 288
    19.2.1. Niemieckie instytucje otoczenia biznesu w regionie oraz ich stosunek do przedsiębiorców z Polski 288
    19.2.2. Quasi-instytucje wspomagające polskich przedsiębiorców w regionie przygranicznym 291
    19.3. Motywy inwestycyjne polskich przedsiębiorstw w badanym regionie przygranicznym 296
    Streszczenie/Summary 301
    Bibliografia 302
    Część III
    Innowacje i przedsiębiorczość
    20. Zdolność przedsiębiorstw do proinnowacyjnego współdziałania na przykładzie regionu kujawsko-pomorskiego - Mirosław Haffer 305
    20.1. Potrzeba proinnowacyjnego współdziałania przedsiębiorstw z podmiotami otoczenia 307
    20.2. Częstotliwość proinnowacyjnego współdziałania przedsiębiorstw z podmiotami otoczenia 309
    20.3. Efekty proinnowacyjnego współdziałania przedsiębiorstw z podmiotami otoczenia 311
    20.4. Bariery proinnowacyjnego współdziałania przedsiębiorstw z podmiotami otoczenia 313
    Streszczenie/Summary 315
    Bibliografia 316
    21. Determinanty i efekty rozwoju innowacyjnego przedsiębiorstwa w gospodarce opartej na połączeniach kooperacyjnych, sieciach i klastrach - Sylwia Badowska 317
    21.1. Determinanty funkcjonowania przedsiębiorstwa innowacyjnego 318
    21.2. Współpraca w powiązaniach kooperacyjnych, sieciach i klastrach jako otoczenie wspierające innowacyjności przedsiębiorstw 325
    Streszczenie/Summary 335
    Bibliografia 337
    22. Kapitał intelektualny małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce - Agnieszka Różycka 339
    22.1. Zjawisko kapitału intelektualnego 340
    22.1.1. Koncepcja kapitału intelektualnego 340
    22.1.2. Definicja kapitału intelektualnego 341
    22.1.3. Struktura kapitału intelektualnego 342
    22.2. Badanie kapitału intelektualnego małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce 343
    22.2.1. Grupa docelowa przeprowadzonego badania 343
    22.2.2. Metoda badawcza 344
    22.2.3. Zakres badań 344
    Streszczenie/Summary 352
    Bibliografia 353
    23. Produktywność pracowników wiedzy jako główne wyzwanie zarządzania w XXI wieku - Michał Igielski 355
    23.1. Identyfikacja pracowników wiedzy w przedsiębiorstwie 356
    23.2. Produktywność pracowników ery industrialnej 359
    23.3. Produktywność pracowników wiedzy 361
    Streszczenie/Summary 365
    Bibliografia 366
    24. Audyt innowacyjności jako narzędzie wspierające zarządzanie przedsiębiorstwem - Małgorzata Skweres-Kuchta 367
    24.1. Podstawy metodyczne i charakterystyka narzędzia badawczego 368
    24.2. Analiza komparatywna innowacyjności przedsiębiorstw 371
    24.2.1. Charakterystyka próby badawczej 371
    24.2.2. Procesy innowacyjne w usługach - region zachodniopomorski na tle hamburskiego 372
    24.2.3. Procesy innowacyjne w usługach i przemyśle - podobieństwa i różnice 376
    Streszczenie/Summary 380
    Bibliografia 380
    25. Przedsiębiorczość destruktywna w Polsce - analiza na podstawie panelu ekspertów - Małgorzata Olimpia Bielenia 383
    25.1. Prezentacja istoty przedsiębiorczości destruktywnej 383
    25.2. Kontekst instytucjonalny 386
    25.3. Badanie skali i form przedsiębiorczości destruktywnej w podmiotach gospodarczych w Polsce - wyniki badań i wnioski 388
    Streszczenie/Summary 392
    Bibliografia 393
    26. Mity przedsiębiorczości a postawy wobec własnej działalności gospodarczej - Beata Krawczyk-Bryłka 395
    26.1. Znaczenie i źródła mitów przedsiębiorczości 396
    26.2. Rodzaje mitów przedsiębiorczości 397
    26.3. Studenckie mity przedsiębiorczości - wyniki badań 399
    Streszczenie/Summary 404
    Bibliografia 404
    27. Przedsiębiorcze podejście do zarządzania organizacją - Aniela Mikulska 407
    27.1. Kompetencje przedsiębiorcze 408
    27.2. Zarządzanie przedsiębiorcze jako wyznacznik przewagi konkurencyjnej 413
    27.3. Orientacja przedsiębiorcza jako wyraz przedsiębiorczego podejścia do zarządzania 415
    Streszczenie/Summary 417
    Bibliografia 418

    Przed zakupem zapoznaj się ze stroną o mnie

    Zobacz nasze pozostałe aukcje

    Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

    Zapraszamy serdecznie.