Rama Majesty 2012
Ta rama stawała na podium zawodów na poziomie światowym częściej, niż jakikolwiek inny produkt tego typu, zatem jej nazwa jest jak najbardziej trafiona. Rozpoznawalna po minimalistycznym wyglądzie i efektownej grafice, często widywana w nietypowych ujęciach, zależnie od aktualnej trajektorii przelotu. Majesty to absolutnie górna półka sztywnych ram ze stali Cr-Mo. Do jej budowy wykorzystaliśmy najwyższej jakości rury, a specjalny proces wielostopniowego cieniowania i ulepszanie termiczne po etapie spawania czyni z niej produkt wyjątkowo lekki i o najlepszych cechach użytkowych. Ponadto każda rama Majesty jest zabezpieczona, na zewnątrz i od środka, przed korozją specjalną powłoką, która w żaden sposób nie wpływa na masę produktu.
Majesty dostępna jest w dwóch wersjach: Dirt i Park.
Wersja Dirt posiada nieco obniżony suport w celu podwyższenia stabilności na szybkich trasach dirtowych i slopestyle, poprawiając zarazem prowadzenie roweru wyposażonego coraz częściej w widelce o większym skoku – aż do 140mm. Ta wersja Majesty posiada główkę kompatybilną ze sterami zintegrowanymi i standardowy suport MTB, co umożliwia stosowanie bardzo lekkich korb i suportów MTB.
Geometria ramy Majesty Park bazuje bezpośrednio na geo Suburbana 24 / Park, ale ma nieco bardziej stromy kąt główki i suport umieszczony nieznacznie wyżej. Podążając za popularnym zabiegiem pakowania kół 26 cali do ramy Suburban 24”, zdecydowaliśmy się wykorzystać ten fakt przy projektowaniu Majesty Park, tworząc absolutnie dopracowaną, najwyższej jakości ramę do jazdy MTB Park. Jej geometria jest idealna dla kół 24”, jak i 26”, ponieważ jej projekt od początku uwzględniał taką możliwość. W porównaniu z wersją Dirt suport jest umieszczony wyżej, w sam raz do współpracy ze sztywnymi widelcami lub amortyzowanymi o skoku do 100mm. Bardziej stromy kąt główki poprawia zwrotność, a zintegrowane stery są ukłonem w stronę tych, którzy lubią mocne i dobrze wyglądające rozwiązania. Suport jest wykonany w standardzie Spanish BB, zatem każde najwyższej klasy korby BMX znajdą tu dla siebie miejsce.
Obydwie ramy współpracują z tylnymi piastami w standardzie 10x135mm i posiadają mocowanie hamulca tarczowego IS (dla tarcz do 185mm). Wszystkie niepotrzebne przelotki pancerzy można łatwo zdemontować, uzyskując niezwykle czyste linie ramy. Mosty - poprzeczki usztywniające tylny trójkąt mają kształt łuku, co daje dodatkową przestrzeń dla opony.
Specyfikacja:
Materiał: ulepszana cieplnie, wielostopniowo cieniowana stal Cr-Mo 4130
Zalecany skok widelca: Dirt: 80-140mm
Długość górnej rury: Dirt: 574mm / 22.6”
Długość dolnych widełek: Dirt: 381mm
Rozmiar ramy (dł. rury podsiodłowej): Dirt: 312mm
Główka: kompatybilna ze sterami zintegrowanymi, typ Campy (45x45 o śr. 41.8mm)
Wysokość główki: 115mm / 4.5”
Suport: Dirt: Euro BB 68mm
Maksymalna wielkość zębatki: ~32z
Rozstaw haków: 135mm x 10mm
Adapter hamulca tarczowego: IS (International Standard), maksymalny rozmiar tarczy: 185mm
Maksymalny rozmiar opony: Dirt: 26”x2.4”
Średnica sztycy: 27.2mm (zintegrowana obejma)
Waga: Dirt: ~2.18kg
Kolor: czarny
Geometria z widelcem o długości 485mm (ok. 100mm skoku):
kąt główki: Dirt: 69.5o
kąt rury podsiodłowej: Dirtk: 70.5o
wysokość suportu: Dirt: -12mm
rozstaw osi kół: Dirt: 1028mm