OPONA FABRYCZNIE NOWA OPONA 12.00R20 ID-304 U-4 18PR OMSK + DĘTKA 320R508 posiadamy duży wybór opon tel. 605 [zasłonięte] 413 JESTEŚMY PRZEKONANI ŻE MAMY NAJLEPSZĄ OFERTĘ, JEŚLI JEST INACZEJ ZADZWOŃ index K12F/1/2 Rodzaj opony: RADIALNA Rozmiar: OPONA 12.00R20 OMSK U-4 18PR 154/149J OMSK 320R508 Klasa: pierwsza Producent: OMSK /ROSJA 24 MIESIĄCE GWARANCJI NA PIŚMIE Opona radialna (promieniowa) cechuje się drutówkami połączonymi przez kord (najczęściej w postaci drobnych stalowych linek) promieniowo. Oznacza to, że kolejne nici osnowy nie krzyżują się, a rozciągają równolegle do siebie, tworząc kąt prosty z płaszczyzną symetrii opony. Między osnową a bieżnikiem znajdują się dodatkowe warstwy opasania mające na celu wzmocnienie i usztywnienie czoła. Nici kordu nie krzyżują się, co skutkuje zmniejszeniem oporów toczenia opony ( ma także wpływ na jej trwałość) kosztem nieco gorszego tłumienia drgań. Większa elastyczność, boków będąca wynikiem linek o mniejszej średnicy, sprawia, że opona ma lepszy kontakt z nawierzchnią podczas jazdy po łuku, a kąty znoszenia (kąt między teoretycznym a rzeczywistym kierunkiem toczenia powstały na skutek odkształceń od sił bocznych) są mniejsze niż w przypadku opony diagonalnej. Do zalet opon radialnych zaliczają się także: większa nośność, możliwość przeniesienia większych sił bocznych, lepszy komfort jazdy na równych drogach wynikający z mniejszej sztywności czy lepsza przyczepność na mokrej nawierzchni. . różnice między oponą radialną a diagonalną http://s2.blomedia.pl/autokult.pl/images/2011/05/Opony.jpg |