Czwarta część serii gier z psem Reksiem i jego dzielnym towarzyszem, komandorem Kretesem w rolach głównych, dedykowana najmłodszym użytkownikom komputerów (dzieci od 7 lat).
Zadanie postawione naszym beniaminkom przez twórców programu przedstawia się następująco: należy pomóc Reksiowi w przebudowaniu starej sofy na wehikuł czasu i cofnąć się z nim w odległą przeszłość, kiedy to żył Nostradamus - jedyna osoba, która wiedziała, jak naprawić zegar historii, odmienić przebieg zdarzeń i wyprostować meandry czasu. Inaczej Reksio i Kretes zostaną pojmani przez Zakon Ryżokitowców i resztę życia spędzoną w lochach, bez szansy na przeżycie jakichkolwiek przygód...
Standardowo, nie obeszło się bez ręcznie malowanej grafiki oraz wypełnionej humorem fabuły. Z przedstawionej w grze historii dzieci dowiedzą się m.in. skąd się wzięły oraz jak działają Leje i Kopce Czasowe, czy dinozaury rzeczywiście wyginęły, jak wygrać turniej rycerski, będąc psem, a także jaka jest „prawdziwa” historia uśmiechu Mony Lisy czy jakie liczby warto typować w losowaniach Totolotka. Autorzy, podobnie jak w poprzednich częściach przygód Reksia, postarali się o przygotowanie wielu logicznych i zręcznościowych mini-gier, szeregu zróżnicowanych lokacji do odwiedzenia oraz przyjemnej dla ucha oprawy dźwiękowej. Program nie zawiera przemocy.
Wymagania: Pentium 166 Mhz, 32MB RAM, Windows 95/98/Me/2000/XP