Crackdown to kolejna, po All Points Bulletin, produkcja studia developerskiego Real Time Worlds, które założył David Jones – ojciec słynnej i kontrowersyjnej serii Grand Theft Auto. Tym razem mamy do czynienia z dynamiczną grą akcji/TPP, zaprojektowaną wyłącznie z myślą o konsoli Xbox 360.
Crackdown to kolejna, po All Points Bulletin, produkcja studia developerskiego Real Time Worlds, które założył David Jones – ojciec słynnej i kontrowersyjnej serii Grand Theft Auto. Tym razem mamy do czynienia z dynamiczną grą akcji/TPP, zaprojektowaną wyłącznie z myślą o konsoli Xbox 360.
Wydarzenia przedstawione w opisywanym tytule rozgrywają się w olbrzymiej metropolii, na ulicach której walczą ze sobą trzy organizacje przestępcze: Azjaci, Rosjanie oraz Hiszpanie. Graczom przypada rola specjalnego Agenta, posiadającego ponadnaturalne zdolności, któremu powierzono zadanie pozbycia się liderów poszczególnych gangów, a przez to - przywrócenia pożądanego spokoju w całym mieście. Posiadacze konsol mogą swobodnie eksplorować cały zurbanizowany teren, a także w dowolnej kolejności wybierają kolejne zadania do wykonania. Misje przygotowane przez twórców programu są bardzo zróżnicowane: od pieszych pojedynków z rywalami do efektownych, samochodowych pościgów.
Prowadzony bohater oczywiście rozwija się w miarę postępów osiąganych podczas rozgrywki. Wśród umiejętności, jakie posiada od początku wirtualnych zmagań lub które zdobywa w czasie przechodzenia poszczególnych misji, wyróżnimy m.in. supersiłę (rzucanie samochodami nie stanowi dla niego większego problemu, podobnie jak wymierzanie rywalom potężnych ciosów), nadzwyczajną szybkość, możliwość wykonywania skoków na olbrzymią odległość czy też opadania z dużej wysokości. Nasz heros umie również posługiwać się wszelkimi typami broni, a także w kaskaderski sposób prowadzić rozmaite pojazdy. Co ciekawe, w przypadku braku amunicji gracze mogą chwycić za obiekty znajduje się w danej lokacji (od koszy na śmieci, przez samochody, aż do... żywych ludzi!) i przy ich pomocy skutecznie pozbyć się przeciwników.
Pod względem audio-wizualnym,
Crackdown w pełni wykorzystuje możliwości technologiczne konsoli Xbox 360. Całe miasto jest jedną wielką lokacją, po której nieustannie poruszamy się, oczywiście trafiając do dzielnic zróżnicowanych stylem budownictwa. Na ścieżkę dźwiękową programu składa się ponad setka licencjonowanych utworów muzycznych. W grze zaimplementowano także opcję zmagań cooperative w Sieci - dwóch graczy może jednocześnie przystąpić do tej samej rozgrywki i wspólnie wykonywać przydzielone zadania, czy walczyć z wirtualnymi rywalami