Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Nowa droga do zniewolenia?. O... [nowa]

27-06-2012, 0:27
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 31.50 zł      Najwyzsza cena licytacji: 31.50 zł     
Użytkownik BestselleryPL
numer aukcji: 2357735524
Miejscowość Warszawa
Kupiono sztuk: 1    Licytowało: 1    Wyświetleń: 18   
Koniec: 17-06-2012 20:17:28

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest:

Nowa droga do zniewolenia?. O życiu w społeczeństwie konsumpcyjnym



Dane:
  • ISBN:978-83-[zasłonięte]-3214-5
  • liczba stron: 194
  • okładka: miękka
  • wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
  • wymiary: 176 x 250 mm
  • Rok wydania: 2011
  • Stan produktu: nowy, nieużywany



  • Opis książki:
    Książka pokazuje różne oblicza społeczeństwa konsumpcyjnego i jego kultury, istniejące w nim możliwości wyboru i działania oraz ograniczenia i formy uprzedmiotowienia. Przedstawiony opis i interpretacja rzeczywistości w żadnym wypadku nie są jeremiadą. Przeciwnie, powstał obraz współczesnej kultury społeczeństwa konsumpcyjnego i jej nosicieli, namalowany w jasnych barwach lub, ostrożniej, z przewagą jasnych barw.
    Z Wprowadzenia
    O konsumpcjonizmie, kulturze konsumpcyjnej oraz społeczeństwie konsumpcyjnym pisze się dużo. Czy można napisać jeszcze coś nowego i interesującego na te tematy? Lektura tomu Nowa droga do zniewolenia? O życiu w społeczeństwie konsumpcyjnym przekonuje, że można, i to co najmniej z dwu powodów. Kultura konsumpcyjna jest zjawiskiem dynamicznym, zmiennym i jego odmieniające się oblicze ukazują autorzy kolejnych rozdziałów książki. Stanowi ona interesującą lekturę także dlatego, że w odróżnieniu od wielu innych, również tych najbardziej znanych prac, autorzy nie poprzestają na charakterystyce kultury konsumpcyjnej, lecz próbują również opisać sposób, w jaki kształtuje ona współczesne społeczeństwo.
    Dr hab. Andrzej Piotr Szpociński, prof. ISP PAN i Collegium Civitas

    Posługując się w opisie konsumpcjonizmu metaforą klatki, można powiedzieć, że zaprasza do niej obietnica i iluzja bytowania lekkiego i przyjemnego, życia zabawą i rozrywką, bez odpowiedzialności, bez lojalności, bez zobowiązań. Zniewalająca moc konsumpcjonizmu tkwi więc także w uwodzeniu.
    Krystyna Romaniszyn
    [...] hiperkonsumpcjonistyczny charakter ponowoczesności leży w braku możliwości innego niż zapośredniczone przez konsumpcję i towary funkcjonowania - a już na pewno udanych interakcji i występów w przestrzeni publicznej i kulturze.
    Gabriela Żuchowska
    [...] neomakdonaldyzacja ma charakter nie tylko opresyjny, ale tkwi w niej także pewien potencjał emancypujący. W wielu przypadkach stwarza szansę większej manipulacji, jednakże coraz częściej warunkiem (trzeba podkreślić - racjonalnie wykalkulowanym) zysku producenta czy sprzedawcy jest realizacja suwerennej woli, czasem wręcz urzeczywistnienie (także nieracjonalnych) kaprysów i fantazji klienta.
    Łukasz Iwasiński
    Fundamentalną charakterystyką współczesnego świata jest jego różnorodność, w której są zawarte także rozmaite wzory przygotowywania i spożywania posiłków. Mamy więc wybór czy próbę narzucenia kolejnych wzorów konsumpcji?
    Marek Szczepański, Anna Śliz i in.
    Konsumpcja jawi się [...] jako sekwencja praktyk zmierzających do wytwarzania przedmiotów i uruchamiania ich właściwości, które na mocy ludzkich działań stają się twórczymi (i twórczo wykorzystywanymi) narzędziami w konstruowaniu jednostkowych biografii czy komunikowaniu preferencji estetycznych, określając jednocześnie jeden z fundamentów uspołecznienia - materialność.
    Paweł Wyborski
    Zielony konsumeryzm optuje za zmianą orientacji ku nowemu paradygmatowi: jakości kosztem ilości lub po prostu etyki rezygnacji.
    Agata Neale

    Wprowadzenie 7
    (Bez)wolność jednostki w społeczeństwie konsumpcyjnym
    O sile konsumpcjonizmu, Krystyna Romaniszyn 15
    Oblicza neomakdonaldyzacja- racjonalizacja rynku a wolność konsumenta, Łukasz Iwasiński 51
    Twórcza konsumpcja czy konsumpcyjny kierat? Kameleonowe oblicze współczesnego konsumowania i jego wybrane interpretacje socjologiczne, Paweł Wyborski 71
    Migawki z życia początkującego społeczeństwa konsumpcyjnego
    Indywidualne strategie konsumpcji w warunkach nadmiaru dóbr: estetyzacja konsumpcji, kicz, ruchy alternatywnej konsumpcji, Gabriela Żuchowska, 95
    (Nie)przyjemności zielonego konsumeryzmu, Agata Neale 115
    Wolni czy zniewoleni przez komensalizm? Marek S. Szczepański, Anna Śliz, Izabela Handzlik, Weronika Ślęzak-Tazbir, Joanna Wojtkun 143
    Nota o autorach
    Bibliografia
    Indeks

    Zobacz nasze pozostałe aukcje

    Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

    Zapraszamy serdecznie.