Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Normalnotorowe wagony silnikowe PKP 1[zasłonięte]919-19wys00

28-02-2012, 15:41
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 90 zł     
Użytkownik tech28
numer aukcji: 2071370920
Miejscowość Poznań
Wyświetleń: 11   
Koniec: 31-01-2012 11:50:35

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: twarda
Rok wydania (xxxx): 2011
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

   
Gadu-Gadu

Telefon: (061)[zasłonięte]853-49

 
Koszty wysyłki 0,00 zł
Książka jest nowa,stan idealny.
Realizacja zakupu od reki.



Tytuł:
Normalnotorowe wagony silnikowe PKP 1[zasłonięte]919-19


Autor:
R.Kroma, J.Sosiński, K.Zintel

Wydawnictwo:
Kolpress

Opis:

Historia wprowadzania przez PKP połączeń obsługiwanych wagonami silnikowymi w latach międzywojennych jest ciągle mało znana. Książka „Normalnotorowe wagony silnikowe PKP 1[zasłonięte]919-19” jest pierwszą próbą przedstawienia rozwoju konstrukcji i komunikacji w Polsce wagonami o napędzie: parowym, akumulatorowym, spalinowym i elektrycznym, począwszy od archaicznych wagonów silnikowych pozostawionych przez koleje zaborców po nowoczesne jak na tamte czasy konstrukcje krajowe, takich fabryk jak: Zakładów Cegielskiego w Poznaniu, Zakładów Lilpop, Rau & Loewenstein w Warszawie, Warszawskiej Spółki Akcyjnej Budowy Parowozów, Pierwszej Fabryki Lokomotyw w Polsce S.A. w Chrzanowie, Fabryki Wagonów w Sanoku koncernu Zieleniewski-Fitzner i Gamper oraz Huty Królewskiej i Laura w Chorzowie. Omówiono także konstrukcję i wyniki prób wagonów spalinowych i autobusów szynowych, które przybyły do Polski w czasie jazd reklamowych po Europie. Opisane zostały również początki elektryfikacji podmiejskich linii kolejowych Warszawskiego Węzła Kolejowego i uruchomione tam elektryczne zespoły trakcyjne. Losy polskich wagonów silnikowych w czasie i w pierwszych latach po II wojnie światowej zamykają tę historię.

Spis treści

Od autorów /5
Wprowadzenie /6
W spadku po zaborach /28
Zakupy pierwszych wagonów silnikowych /48
Próby i pokazy zagranicznych wagonów spalinowych /78
Wagony spalinowe produkcji polskiej /106
Czechosłowacki wagon spalinowy na PKP /167
Zespoły elektryczne warszawskiego Węzła Kolejowego / 170
Komunikacja wagonami silnikowymi PKP /176
Wojenne losy wagonów silnikowych /190
Kalendarium motoryzacji i elektryfikacji kolkei wPolsce do 1.09.1939 r./ 208
Wykaz wagonów silnikowych PKP do 1.09.1939 r. /210
Dane techniczne wagonów silnikowych /213

 

 
 


Książke wysyłamy Priorytetem!


Przesyłke realizujemy natychmiast po otrzymaniu przelewu!

Wystawiamy faktury VAT!