NOON :
właść. Mikołaj Bugajak, ur. w 1979 r. - polski producent hip-hopowy pochodzący z warszawskich Jelonek, właściciel studia 33 Obroty oraz współzałożyciel (wraz z Mikołajem Skalskim) studia S-33.
Noon (dawniej pod pseudonimem Komay), karierę rozpoczął z zespołem Grammatik wraz z którym w roku 1998 wydał płytę "EP". Album, po dograniu kilku utworów, został wydany w wytwórni Blend Records jako "EP+". W 2000 roku wydano najbardziej znaną produkcję zespołu: "Światła miasta". Promowały ją single Friko i Nie ma skróconych dróg, do których zostały nakręcone teledyski. Po jej wydaniu Noon opuścił Grammatik przez, jak powiedział w jednym z wywiadów "świadomość tego, że mógłby z nimi robić tylko to samo, a niespecjalnie interesuje go samopowielanie".
W 2000 roku nagrał solowy album "Bleak Output". Płyta początkowo została wydana tylko w Holandii, by w 2001 r. ukazać się na także rynku polskim w sublabelu wytwórni Asfalt Records - Teeto Records. Sample pozyskane wyłącznie z polskich płyt winylowych wprowadzały relaksacyjny klimat na płycie. "Bleak Output" doczekała się reedycji w 2004 roku, poszerzona o utwory: niewydane wcześniej Near Escape i Near Escape (Supra Remix) oraz Vision i Bonus Breakz z singla "Vision".
W międzyczasie, tj. w 2001 Noon nagrał wraz ze szczecińskim DJem Twisterem 11-miutowy singel "Vision". Nie zapowiadał on żadnego albumu. Także w 2001 roku Noon nagrał remiks utworu Rozmowa, na singel Łony pod tym samym tytułem.
Po solowej płycie Noon rozpoczął współpracę z warszawskim raperem - Pezetem.
Ich wspólna płyta "Muzyka klasyczna" została ciepło przyjęta wśród słuchaczy. Gościnnie na albumie wystąpili Mes, Fokus, Grammatik, Małolat i Ash.
W 2003 roku Noon nagrał album pt. "Gry studyjne". Jak sam twórca mówił, był to kolaż prawie 400 urywków muzycznych pozyskanych wyłącznie ze starych płyt analogowych, w zdecydowanej większości polskich, a także zestawienie klasycznych, hip-hopowych technik tworzenia dźwięków z nowoczesną, swobodnie interpretowaną rytmiką. "Gry studyjne" to przede wszystkim mix emocji, z jednej strony destrukcyjnych, ponurych i biograficznych a z drugiej prostych i dobrych. Mix rozpaczy i nadziei, w ambitnych założeniach muzyka totalna.
Rok 2004 przyniósł kolejny album kooperacji Pezet/Noon pod nazwą "Muzyka poważna".
Noon wystąpił gościnnie w utworze 2cztery7 - Zwykle nie rapują, ale... . W roku 2005 Noon stworzył podkład do utworu Siedem dni z płyty "U ciebie w mieście 2". Powstał również teledysk do utworu W branży. Teledysk ten promuje podwójne wydawnictwo Embargo Nagrania "Pozycje obowiązkowe vol. 1 [Muzyka klasyczna/Muzyka poważna]". Zestaw ten zawiera "Muzykę poważną" oraz "Muzykę klasyczną" rozszerzoną o utwory Siedem dni i Mantra z 2002 roku.
Utwór Noona Soker znalazł się na składance dołączonej do 25. numeru "Notesu na sześć tygodni". Noon na jesień roku 2006 planował wydanie swojego trzeciego albumu solowego "8 bitów", jednak nie był zadowolony z ostatecznego efektu i zrezygnował z jego publikacji.
(wikipedia.pl)
|
BLEAK OUTPUT / SPECIAL EDITION :
Na tę płytkę, trzeba było czekać bardzo długo.
Początkowo nakładem Blend Records, później powędrowała do kraju wielkiej swobody czyli Holandii gdzie ukazała się nakładem dj Records. Kiedy już zwątpiłem, że ją dostanę wróciła do Polski! Tu została wydana przez Teeto Records (sublabel Asfalt Records). Wytwórnia ta ma promować projekty z pogranicza hip-hopu.
Cieszę się ze płyta jest dostępna na polskim rynku ponieważ nie ma u nas krążków z muzyką instrumentalną. Jeżeli chodzi o inspiracje Noon'a innymi instrumentalistami to podczas słuchania pierwszej części płyty nie zauważam ich wogóle, jest do styl w którym chyba Polak jest jedyny, dopiero przy 7 utworze i dalej zauważam jakiekolwiek inspiracje twórczością takich ludzi jak Dj Shadow, Dj Krush, Dj Cam.
Jednak czasem może to być mylące.
Na płycie znajdziemy spokojne, wyszukane na winylach sample, bity połączone zgrabną ręką i mądrą głową Noona. Jest to gwarancją niezwykłego klimatu, chociaż trwającego tylko 42 minuty. Ale z drugiej strony krótki czas trwania jest zaletą płyty. Słucha się jej jednym tchem jak dłuższego utworu w którym zmieniają się instrumenty.
Podsumowując w Polsce takie płyty nie trafiają się często , wiec powinien mieć ją każdy.
POLECAM!
(http://www.hip-hop.pl/) .
|