Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Nissan Patrol Y61 z silnikiem Mercedesa 3,0 177km

05-12-2014, 18:47
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 43 900 zł     
Użytkownik AsiulK
numer aukcji: 4836775587
Miejscowość kowale
Wyświetleń: 1023   
Koniec: 05-12-2014 18:48:08

Dodatkowe informacje:
Rok produkcji: 2000
Przebieg (km): 300000
Pojemność silnika (cm3): 2953
Moc silnika (KM): 177
Skrzynia biegów: Manualna
Rodzaj paliwa: Diesel
Typ: Terenowy
Liczba drzwi: 4/5
Stan: Używany
Uszkodzony: Nie
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

Witam na mojej aukcji!

 

Wystawiony na sprzedaż przedmiot to prawdziwe auto terenowe - Nissan Patrol Y61. Samochód po szeregu modyfikacji. Bardzo dobrze przygotowany do jazdy w terenie i na wyprawy.

Najważniejsza modyfikacja to wymiana oryginalnego awaryjnego silnika 3,0 D Nissana na silnik o tej samej pojemności z Mercedesa W210. Silnik oryginalnie ma 177 km. U mnie dodatkowo otrzymał mocniejszą turbinę od 3,5 D i został odpowiednio zaprogramowany. Auto przyspiesza żwawo jak na swoją masę. Bez problemu osiąga prędkość rzędu 150 km/h. Przyjemna prędkość przeletowa na trasie to około 120-130 km/h. Na trasie w pełni załadowany z oponami typu AT przy prędkościach pomiędzy 100-130 km/h spala pomiędzy 10,5-12 litrów.

Użytkuję go od 3 lat. Był ze mnę trzykrotnie w Rumunii i w Kaliningradzie. Ponadto na kilku weekendowych wypadach w Polsce. Nie startuję nim w rajdach przeprawowych. To typowe auto do wypraw off-road. Jego zadanie to dojechać na miejsce, pokonać wszystkie przeszkody i przywieźć pasażerów do domu. Jak do tej pory wypełniał je doskonale.

 

Lista pozostałych modyfikacji:

- wymieniona skrzynia biegów automatyczna na manualną (automat nie chciał współpracować z silnikiem)

- zbudowane na zamówienie sprzęgło z flanszą Patrola ale tarczą i dociskiem Mercedesa, tarcza wzmacniana kevlarowa od Sprintera - doskonale znosi obcążenia

- wymieniona cała elektryka - kompletna wiązka wyrzucona i włożone całkowicie nowe kable, złączki itd. wszystko ładnie schowane w peszlach

- wymieniona turbina na mercedesowską od silnika 3,5 DCI

- wymieniona we wrześniu 2014 chłodnica - nowa i większa niż oryginał

- uszczelniony i zabezpieczony przed wodą alternator i rozrusznik

- we wrześniu wymieniona miska olejowa i uszczelniona - aktualnie nie ma żadnego wycieku spod auta

- wiosną wymieniona pompa wspomagania kierownicy

- akumulator wymieniany w grudniu 2013

 

- zawieszenie OME - nie pamiętam dokładnie ale chyba + 2,5 cala :). Amortyzatory mają około 1 roku

- amortyzator skrętu OME

- wymienione w tym roku polibusze i wszystkie wymagające wymiany elementy gumowe w zawieszeniu

- założony snorkel

- w zeszłym roku założone nowe sprzęgiełka manualne

- wiosną regenerowany przedni most

 

- bagażnik wyprawowy i drabinka robione na zamówienie w firmie Cover Extreme

- płyta pod wyciągarkę i montaż wyciągarki j.w. (aktualnie wyciągarka nie ma jednego biegu - rozwijania, być może zdążę naprawić, przekaźnik wyciągarki wymieniany we wrześniu i zabezpieczony przed wodą)

- oświetlenie na bagażniku Hella, na zderzaku halogeny Wesem a na dachu 4 no name ze światłem ksenonowym, niestety jeden uszkodzony mechanicznie, zgubiłem górną część odbudowy, ale świeci. Muszę jakoś zabezpieczyć przed wilgocią

- we wnętrzu zabudowa wyprawowa własnej konstrukcji - może piękna nie jest ale bardzo praktyczna. Dwie szuflady i dwie boczne uchylne bakisty. Dodatkowo trzeci schowek za fotelami. Po złożeniu foteli podłoga zabudowy jest na ich wysokości co daje pełnowymiarowe łóżko mieszczące dwuosobowy materac. Zabudowa wymaga dopracowania estetycznego.

- latem bieżącego roku przód otrzymał nową tapicerkę skórzaną - kierownica, fotele, podłokietnik i boczki obite skórą. Tył nie robiony ale w przyzwoitym stanie.

- dwa komplety kół - alufelgi z oponami AT (opony mają 2 lata) w rozmiarze 33 cale oraz felgi stalowe z oponami MT 35 cali. UWAGA nie sprzedaję z oponami widocznymi na zdjęciach. W przypadku chęci zakupu z tymi oponami dopłata 2500 PLN (opony założone tydzień temu)

 

Wizualnie jak widać. Auto wykorzystywane zgodnie z przeznaczeniem zatem jest sporo rys, otarć a nawet jakaś wgniotka. Elementy plastikowe nadkoli czy zderzaka przód wymagają poprawek i mocowania. Prawy próg ma kilkucentymetrową dziurę. Jeśli nie sprzedam szybko to będę to robił. Pozostała blacha bez korozji w dobrym stanie. Rama raczej ok. NIe ma poważnej korozji. Gdzieniegdzie rude plamy.

Poza dopieszczeniem wizualnym obecnie do regeneracji są wtryski. Będę chciał to zrobić w najbliższych tygodniach. Cała reszta sprawna. W ostatni weekend wsiadłem i zrobiłem 1800 km. Auto gotowe do dalszego wyjazdu od zaraz. Oczywiście auto posiada: klimatyzację, elektryczne szyby, ABS, radio ze wzmacniaczem. Sprawną blokadę tylnego mostu.

 

W sprawie pytań i ewentualnych oględzin tel. 501 [zasłonięte] 984. Cena podlega tylko niewielkiej negocjacji. Sprzedaję tylko dla tego, że mam w głowie nieco inny pomysł na auto wyprawowe. Za bezcen nie oddam :).