Po długim zastanowieniu zdecydowałem się sprzedać swojego Nissana. Auto jest w genialnym stanie. Poprzedni właścicielm z HG Service trzymał go pod kołdrą wgarażu i dbał jak o swoje dziecko. U mnie także siedział przez cały czas w garażu.
Samochód rarytas - cały czas ma org lakier i szyby. Przednia lekko pęknieta - nie chcialem narazie wymieniać własnie ze względu na oryginał. Poprzedni właściciel wymienił silnik z 1.8 na 2.0 DET z S14 i kompletnie odnowił auto. Ja zakupiłem na wiosnę tego roku, chwilę pojezdziłem i oddałem do ARS Motorsport , serwisu który specjalizuje sie w 200SX'ach. Nie szczędziłem funduszy na zmiany.
Efekt był taki, że auto wyjechało z warsztatu mając moc przekraczającą 400 koni.
O walorach prowadzenia nie bede sie rozpisywał, wszyscy wiedzą, że jest to genialnie wyważony samochód, który aż prosi żeby go mocno pocisnąć w zakrętach. Nie był nigdy katowany na torze. Zawsze pieczołowicie chłodzony po agresywnej jeździe.
Miesiąc temu zakupiłem świeżutkie opony Toyo R888 - genialnie klejące sie do drogi.
Zamiast mocowania masy liczników doszdłem do wniosku, że pojdę bardziej w klimat sleeper'a i zamontowałem multidisplay w miejscu klasycznego prędkościomierza.
Obsługuje poniższe parametry: - EGT - temperatura płynu chłodzącego - temperatura oleju - opcjonalna temperatura (np. oleju w tylnym moście) - ciśnienie oleju - ciśnienie paliwa - poziom paliwa - BOOST - RPM (prędkość obrotowa silnika) - SPEED (prędkość samochodu) - napięcie akumulatora - przebieg od ostatniego włączenia silnika, oraz przebieg "użytkownika" (możliwość kasowania) - czas pracy samochodu (ostatni przejazd, użytkownika) Oczywiście wszystkie warningi dolne i górne, odczyt "PEAK" + wyświetlanie statystyk przejazdu. Oprócz tego: - shift light RPM - 2 x shift light na prędkość Do tego może sterować dwoma zewnętrznymi urządzeniami (np. wentylatory elektryczne). Urządzenie posiada wbudowany bardzo zaawansowany Boost-controller z opcją wprowadzenia pełnej charakterystyki doładowania w funkcji obrotów, oraz osobnej PEŁNEJ charakterystyki boost (RPM) dla każdego biegu osobno (uzależnia od biegu na którym jedziemy). Nie jest to wyłącznie procentowy mnożnik, ale kilka niezależnych charakterystyk Boost i duty. Współpracuje z solenoidem fabrycznym (SR20DET, RB25DET) oraz N75 vag, MAC, AEM, APexi, Greddy itd. Innymi słowy obsługuje zarówno solenoidy "wolne"(dołączające), jak i "szybkie"(przełączające). Potrafi przeskalowywać wartość prędkości i obrotów. W 200sx s13, s14 po swapie np. na RB25, potrafi pokazać poprawne wartości RPM na fabrycznym obrotomierzu, nad którym przejmuje kontrolę... Nie ma znaczenia również zmiana przełożeń mostu itd - można precyzyjnie wyskalować prędkość.
Poniżej kilka zdjęc od producenta
Lista pozostałych części
- przepływomierz 300ZX
- sprzęgło - Nowe ACT NS1-HDG6 - wytrzymujące do około 630nm
- Downpipe 3"
- MBC
- wszystkie przewody w oplocie
- Wtryskiwacze Deatschwerks 810ccm
- Komputer Nistune
- Garrett 3071R A/R 50
- Akturator
- Tłoki kute JE Pistons
- Uszczelka głowicy Cosworth - Panewki główne i korbowe ACL Race - Śruby głowicy wzmacniane ARP - Nowy rozrząd - Wypolerowany dolot
- wałek HKS 256' Stage 1
- FMIC+custom dolot
-wydech 3"
- kolektor wydechowy TopMount+Downpipe custom
- tylny most z S14 z zacieśnioną szperą
- 4 tłoczkowe zaciski hamulcowe s14a
- Borbet T 17x8 - Skóra s14a - Kierownica i naba Momo - Gałka biegów Momo - Radio, wzmacniacz, głośniki Alpine, tuba JBL 1000W
Dodatkowo dorzucam w pudełku wszystkie czesci które zostały wyjęte podczas tej zmiany : sprzegło, org wałek, sprzęgło spiekowe ACT HD, turbo Garrett T28 w idealnym stanie (oryginał nigdy nie regenerowany) i mase drobiazgów.
Tak więc, jak ktoś chce wrócic do T28 i driftować - nie ma problemu. Aktualne turbo jest dużo mocniejsze, jednak wkręca sie wyżej niz T28.
Auto było mierzone na hamowni przy 1.1 bara - 373 KM i 444 Tq, Teraz jezdzi na 1.43 i ciągnie ponad 400 kucy
Do obejrzenia w Warszawie - kontakt - 512 [zasłonięte] 245, żadnej zamiany.