Heroes of Mana [DS] |
Heroes of Mana to opracowana przez Square Enix strategia czasu rzeczywistego osadzona w uniwersum znanym z popularnej serii gier Seiken Densetsu. Produkcja ukazała się wyłącznie na przenośną konsolę Nintendo DS. Akcja Heroes of Mana osadzona jest w Fa’Diel – świecie, którym opiekuje się i którego mieszkańcom błogosławi bogini Mana. Z powodu małego, wyspiarskiego państewka – Peddy rozgorzał konflikt straszny i okrutny. Państwo to stanęło przeciw całemu światu i, wspierane przez tajemniczą moc, zaczęło zdobywać coraz rozleglejsze tereny. Oprócz tego, uaktywniły się lustra Esiny, napełniając świat nienawiścią. Gracz wraz z piątką bohaterów wyrusza w świat, by odkryć sekret wszystkich tych wydarzeń i przy okazji zetrzeć się z wieloma wrogimi oddziałami. Sterowanie opiera się na ekranie dotykowym DS-a. Za pomocą stylusa zaznaczamy jednostki i wysyłamy je do ataku oraz stawiamy bazy. Na początku każdego etapu wybieramy miejsce na wyspie, do którego chcemy się udać (coś a la mapa strategiczna), decydujemy o jednostkach, które mają uczestniczyć w misji i po chwili otrzymujemy nad nimi kontrolę. Na górnym ekranie konsoli mamy podgląd mapy z zaznaczonymi sojuszniczymi i wrogimi jednostkami, a na dolnym odkrywamy tajemnice świata gry i toczymy boje. Cele są zwykle dość proste – napad na wrogi obóz czy wycięcie w pień wszystkich przeciwników na danym obszarze. Wraz z postępami otrzymujemy dostęp do nowych jednostek i porad, pomagających w efektywnym graniu. Bonusowe wyposażenie dla bohaterów znajdziemy w zadaniach dodatkowych (po jednym na każdą z 26 misji głównych) i ukrytych skrzyniach. Dzięki połączeniu przez Wi-Fi uczestniczymy w dynamicznym trybie wieloosobowym. Grafika w Heroes of Mana to połączenie elementów 2D i 3D. Uzupełnia ją oprawa muzyczna autorstwa kompozytora Yoko Shimomury – twórcy ścieżki dźwiękowej m.in. do serii Kingdom Hearts. Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna Wykorzystuje: Nintendo Wi-Fi Connection
|
Crash Boom Bang! (Gra NDS) |
Crash Boom Bang! To gra zręcznościowa przeznaczona na konsole Nintedo DualScreen. Na program składa się około czterdzieści mini-gier zręcznościowych, których bohaterami są Crashem, Coco, Crunch, Cortex oraz Fake Crash. Użytkownik ma możliwość wyboru jednego z trzech dostępnych w programie trybów rozgrywki. Rozgrywka polega na rzucaniu kostkami i poruszaniu się po jednej z ośmiu dostępnych map. W momencie, w którym dwaj zawodnicy znajdą się na polu tego samego rodzaju, rozpoczyna się mini-gra, w których zadaniem użytkownika mogą być takie konkurencje jak: gry karciane, rzut młotem, pieczenie pizzy na czas, wyścigi kucyków, czy zawody typu King of the Hill, w których postać kierowana przez gracza musi zepchnąć rywali z dryfującej kry. Program oferuje możliwość rozgrywki wieloosobowej, dla maksymalnie czterech graczy przy użyciu łącza Wi-Fi. W trybie tym użytkownicy mogą brać czynny udział w rozgrywce, jak również uczestniczyć w niej jako kibice i obstawiać wyniki poszczególnych konkurencji. |
Sonic Chronicles: The Dark Brotherhood [DS] |
Gra role-playing z udziałem sympatycznego jeżyka oraz jego przyjaciół. Zajmujemy się eksploracją świata, a także uczestniczymy w walkach rozgrywanych w systemie turowym. |
Scribblenauts [DS] |
Scribblenauts to nietypowa i bardzo oryginalna gra logiczna, stworzona przez firmę 5TH Cell, odpowiedzialną m.in. za Lock’s Quest czy Drawn to Life. Dość powiedzieć, iż rozgrywka w opisywaną grę ograniczoną jest praktycznie tylko naszą wyobraźnią. Naszym zadaniem jest pomoc głównemu bohaterowi gry, Maxwellowi, w zebraniu gwiazdek obecnych na każdym z poziomów (a tych twórcy przygotowali ponad 100!). Osiągnąć cel możemy poprzez rozwiązanie kolejnych zadań, w tym natomiast pomaga nam … zwykły notatnik. To w nim właśnie piszemy nazwę przedmiotu, który w danej chwili potrzebujemy. Przedmiot ten materializuje się, a my możemy wykorzystać go tak jak to ma miejsce w świecie rzeczywistym. Przykładowo, gwiazdka znajduje się na drzewie – możemy zatem pójść na łatwiznę i zażyczyć sobie drabiny. Bardziej oryginalnym pomysł jest jednak „napisanie” bobra, który nadgryzie drzewo. Dzięki takiemu podejściu do sprawy, Scribblenauts zapewnie praktycznie nieskończoną rozgrywkę, ponieważ każdy poziom możemy próbować ukończyć na różne sposoby (co ciekawe, wracając do raz ukończonych poziomów nie możemy jeszcze raz wykorzystać tych samych przedmiotów). |
Bomberman Land Touch! 2 [DS] |
Bomberman Land Touch! 2 jest oficjalną kontynuacją zabawnej zręcznościówki, która swoją premierę świetowała na przełomie 2006 i 2007 roku. Podobnie jak miało to miejsce w przypadku pierwszej części tej serii, mamy tu do czynienia z odmianą klasycznego Bombermana (z 1983 roku), wzbogaconą jednak o wiele interesujących opcji. Jedną z nowości jest zawarcie w grze pełnoprawnego wątku fabularnego. Nie odgrywa on jednak kluczowej roli. Dowiadujemy się jedynie, że musimy powstrzymać złego Bombermana oraz podległych mu wojowników. Developer przewidział też dwa różne zakończenia tej historii. Opisywana produkcja w dalszym ciągu jest w głównej mierze dynamiczną grą akcji, w której zajmujemy się przede wszystkim podkładaniem bomb, niezbędnych do niszczenia tuneli oraz eliminowania przeciwników. W opisywanej kontynuacji pojawiają się oczywiście nowe lub nieznacznie zmodyfikowane mini-gry. Tym razem przygotowano ich nieco więcej. Możemy bowiem wybierać pomiędzy czterdziestoma różnymi pozycjami. Są one bardzo zróżnicowane. Mini-gry mogą dotyczyć wybranych dyscyplin sportowych (np. piłki nożnej albo kręgli). Nie zabrakło też zadań opierających się na przykład na konieczności przeskakiwania po płynących po rzece obiektach. Cechą wspólną wszystkich mini-gier jest ich niewielki poziom skomplikowania. W rezultacie opanowanie wszystkich ruchów nie zajmuje dużo czasu. Ponadto większość mini-gier oferuje opcję zabawy z trzema innymi osobami. Z myślą o zwolennikach klasycznych wersji Bombermana dodano pełnoprawny tryb bitewny, którego zasady wszystkim miłośnikom tytułowej postaci powinny być doskonale znane. Znajdując się w dość charakterystycznym labiryncie wysadzamy w powietrze wybrane ściany, podnosimy power-up’y i eliminujemy przeciwników, unikając jednocześnie pozostawanych przez nich bomb. W tym przypadku w zabawie może uczestniczyć nawet osiem osób. W grze pojawiają się nowe mapy oraz ciekawsze upgrade’y, których nie odnajdziemy w poprzedniej odsłonie cyklu. Producent poprawił także sterowanie główną postacią. Tym razem do wykonywania niemal wszystkich czynności można już używać stylusa oraz ekranu dotykowego konsoli DS. Nieznacznych usprawnień doczekała się także oprawa wizualna tego produktu. Całość utrzymana została w typowym dla produktów z tej serii mangowym stylu. |
|
|
NDS Game Cases |
|
Grand Theft Auto: Chinatown Wars [DS] |
Grand Theft Auto: Chinatown Wars to kolejna część niezwykle popularnej serii gangsterskich gier akcji, tym razem w wersji na Nintendo DS. Pomimo mniejszych rozmiarów konsoli i ograniczeń technologicznych producent odpowiedzialny za ten tytuł przygotował pozycję będącą pełnoprawną przedstawicielką koncepcji zawartych w poprzednich odsłonach GTA. Posiadacze przenośnych konsol Nintendo DS mogą powrócić do znanego już z poprzednich części GTA miasta – Liberty City. Aby nie zanudzić jednak fanów, zaprezentowano zupełnie nowe obszary oraz zmieniono nieznacznie układ ulic, dodając także nowe ścieżki. Gra zawiera wszystkie kluczowe elementy poprzedniczek – duży otwarty świat (miasto pełne przechodniów i samochodów), dynamiczne efekty pogodowe i upływ czasu (podział na dzień i noc), rozbudowaną fabułę, ciekawe zadania oraz oczywiście sporą dozę swobody. W trakcie zabawy przejmujemy kontrolę nad postacią Huanga Lee, członka chińskiej grupy przestępczej. Główny bohater pragnie zemścić się na osobach odpowiedzialnych za zamordowanie jego ojca oraz kradzież miecza stanowiącego cenną pamiątkę rodzinną. W omawianej wersji wprowadzono szereg zmian względem poprzednich gier – Chinatown Wars zawiera nieco krótsze i odrobinę mniej wymagające misje, dodatkowo oferując możliwość powtarzania nieudanych akcji. Do pewnych ułatwień należy wliczyć także automatyczne celowanie (przycisk R) oraz nieco uproszczony model prowadzenia pojazdów. Zmianom uległ także system, będący wskaźnikiem zainteresowania policji naszą osobą – teraz zamiast gubienia policyjnych radiowozów musimy je eliminować. GTA: Chinatown Wars korzysta w pełni z zalet platformy na jaką został przeznaczony – robi więc dobry użytek z ekranu dotykowego oferując rozmaite mini-gierki (m.in. włamywanie się do pojazdów, zdrapywanie losów na loterii, składanie broni snajperskiej) oraz wygodny interfejs. Został on zrealizowany w klimatyczny sposób – na wzór interfejsu palmtopa (PDA), za pomocą którego możemy obsługiwać pocztę elektroniczną, oglądać mapę i wykorzystywać GPS, słuchać muzyki (także jednej z charakterystycznych dla serii stacji radiowych) oraz przeglądać statystki. Same dane o naszych postępach możemy umieszczać w internetowym serwisie firmy Rockstar Games. Akcję oglądamy z ujęcia stanowiącego kompromis pomiędzy widokiem z lotu ptaka a tradycyjnem rzutem izometrycznym. W oczy rzuca się specyficzna komiksowa grafika wykonana przy użyciu techniki cel shading – postacie obrysowane są więc czarnym konturem, a całość jest dość kolorowa. |
pudełko do kartridży |
*2 |
pudełko do kartridży |
*2 |
pudełko do kartridży |
*8 |
Final Fantasy XII: Revenant Wings [DS] |
Final Fantasy XII: Revenant Wings jest połączeniem jRPG-a oraz prostej strategii czasu rzeczywistego. Produkt ten w bardzo wyraźny sposób nawiązuje naturalnie do gry Final Fantasy XII, wydanej na konsolę PlayStation 2. Revenant Wings nie powiela jednak wydarzeń przedstawionych w swym pierwowzorze, kontynuując wybrane wątki opowieści. Producent bardzo duży nacisk położył także na wykorzystanie unikatowych możliwości konsoli DS, stanowiącej jedyną platformę docelową dla Revenant Wings. Akcja opisywanego RPG-a osadzona została w świecie o nazwie Ivalice. Fanom serii kraina ta powinna być znana nie tylko za sprawą podstawowej wersji FF XII, ale i również dzięki wybranym grom z serii Final Fantasy Tactics (między innymi The War of the Lions na PSP i FFTA2 na DS-a). Przedstawione w Revenant Wings wydarzenia rozgrywają się rok po historii przedstwionej w Final Fantasy XII. Wcielamy się w postać pirata o imieniu Vaan, przemierzającego rejony Ivalice wraz ze swym przyjacielem Penelo. Główni bohaterowie wyruszają na poszukiwanie skarbu, docierając na latający kontynent Lemurés. W tym właśnie miejscu rozgrywa się znaczna część gry. Nie zabrakło też jednak bardziej klasycznych obszarów, w całości rozgrywających się na stałym gruncie. Kolejne postępy obrazowane są przy użyciu scenek przerywnikowych, równolegle wyświetlanych na obu ekranach konsoli. Podobnie jak w innych grach z serii Final Fantasy, zajmujemy się eksploracją okolicy oraz wykonywaniem zlecanych przez postaci niezależne questów. Nieco inaczej przedstawiają się natomiast bitwy. Nie wydajemy poleceń pojedynczym bohaterom. Zamiast tego dowodzimy całymi armiami, składającymi się z większej liczby jednostek. Wszystkie polecenia wydaje się z wykorzystaniem ekranu dotykowego DS-a. Mogą one dotyczyć przemieszczenia się w wybrane miejsce, czy zaatakowania oddziałów wroga. Ekran dotykowy służy też do zaznaczania jednostek, co odbywa się w podobny sposób do popularnych RTS-ów. Sterowane postaci mogą korzystać z różnego rodzaju ataków specjalnych. Przewidziano też możliwość przyzywania potężnych istot, które udzielają nam niezbędnego wsparcia. Podobnie jak w Final Fantasy XII na PS2, używamy również gambitów. Są to przedmioty, dzięki którym możliwe staje się programowanie zachowań innych bohaterów. Powoduje to, iż nie musimy nieustannie kontrolować ich poczynań. Wydarzenia obserwowane są w rzucie izometrycznym. Na szczególną uwagę zasługują efekty towarzyszące przywoływaniu potężniejszych pomocników. Za warstwę dźwiękową gry odpowiedzialny jest Hitoshi Sakimoto (Final Fantasy Tactics Advance, Breath of Fire: Dragon Quarter, Vagrant Story). Revenant Wings powstał wyłącznie z myślą o pojedynczym graczu. |
Pokemon Mystery Dungeon: Explorers of Time [DS] |
Pokemon Mystery Dungeon: Explorers of Time to tytuł, w którym pierwsze skrzypce grają Pokemony, natomiast rozgrywka nawiązuje do gier z serii Mystery Dungeon, którymi od lat para się studio Chunsoft. W grze wcielamy się w człowieka tajemniczo przemienionego w Pokemona i obarczonego amnezją. Już na samym początku zaprzyjaźniamy się z innym Pokemonem, wstępujemy do gildii odkrywców i rozpoczynamy wędrówkę po lochach, która ma na celu poznanie przyczyn tajemniczej przemiany. Oczywiście na swojej drodze spotykamy masę bohaterów, zdobywamy liczne przedmioty, a także możemy natknąć się na ponad 490 różnych Pokemonów. Nietypową cechą Pokemon Mystery Dungeon: Explorers of Time jest sposób w jaki przygotowujemy się do gry. Na samym początku przechodzimy bowiem test zawierający kilka pytań, które pomogą ustalić jakim Pokemonem spośród 16 dostępnych będziemy grać. Rozgrywka sprowadza się do znanego z innych gier z serii schematu polegającego na wykonywaniu licznych zadań oraz kolekcjonowaniu kolejnych Pokemonów. Do tego nadal mamy do czynienia z połączeniem elementów RPG, gry strategicznej oraz turowej. Nieco więcej oryginalności wnosi za to sposób zabawy zapożyczony z gier typu Mystery Dungeon, który sprawia, że lochy generowane są na bieżąco, w losowy sposób, co zapewnia nieograniczoną liczbę niepowtarzalnych lokacji. W razie gdybyśmy utknęli w jednym z lochów, do pomocy możemy wezwać innego gracza. Pokemon Mystery Dungeon: Explorers of Time pozwala łączyć się bezpośrednio dwóm konsolom Nintendo DS. Ponadto w trakcie oczekiwania na pomocną dłoń można przejść do pobocznej przygody, w trakcie której zdobywamy pieniądze zwane Poke oraz dodatkowe przedmioty. |
B Team: Metal Cartoon Squad (NDS) |
|
Avatar: The Last Airbender – The Burning Earth [DS] |
Kontynuacja gry Avatar: The Last Airbender. Ponownie wcielamy się w postać Aang'a, będącego reinkarnacją tytułowego Avatara. Uczestniczymy w licznych starciach z udziałem sił wroga. Avatar: The Last Airbender – The Burning Earth jest dynamiczną grą akcji, bazującą na cieszącym się ogromną popularnością i wielokrotnie nagradzanym serialu anime pod tym samym tytułem. Jest to zarazem oficjalna kontynuacja wydanej pod koniec 2006 roku gry Avatar: The Legend of Aang. Akcja The Burning Earth rozgrywa się w fikcyjnym świecie, w którym ludzie zdołali posiąść władzę nad siłami natury. Każda z zamieszkujących krainę osób przywiązana jest do jednego z czterech podstawowych żywiołów. Mamy więc Królestwo Ziemi, Powietrznych Nomadów, Ogniowładnych oraz Wodne Plemię. Przedstawiciele poszczególnych grup są w stanie wykorzystywać dany żywioł do swoich celów, pomagając sobie jednocześnie znajomością popularnych wschodnich sztuk walki. W opisywanej grze ponownie spotykamy walecznego Aang’a, który jest reinkarnacją tytułowego Avatara. Jest on zarazem ostatnim żyjącym członkiem wspomnianych już wyżej Powietrznych Nomadów. Główny bohater ponownie staje do nierównej walki z przedstawicielami Klanu Ognia, tak aby przywrócić równowagę wszystkich sił natury. Fabuła opisywanej gry w bezpośredni sposób odwołuje się do drugiego sezonu serialu. W trakcie zabawy zajmujemy się w głównej mierze ochranianiem Królestwa Ziemi przed atakami Ogniowładnych. Tym razem wspomniany już wyżej Aang nie jest jedyną grywalną postacią gry. Możemy także przejąć kontrolę nad jedną z kilku innych znanych z serialu osób. Są to między innymi Katara (reprezentantka Wodnego Klanu) czy Sokka (brat Katary). W zależności od dokonanego wyboru, kolejne plansze pokonujemy w pojedynkę lub działamy w kooperacji z drugim graczem. Zajmujemy się przede wszystkim pokonywaniem napotykanych przeciwników, wykorzystując bogaty zestaw ciosów. Równolegle rozwiązujemy też niezbyt skomplikowane zagadki logiczne. Producent zadbał ponadto o kilka mini-gier, niekoniecznie powiązanych z walką wręcz. Możemy między innymi dowodzić Momo i Appą, uczestnicząc w efektownych starciach z wykorzystaniem potężnych maszyn latających. Producent dodał także arenę, na której mogą być toczone pojedynki, oczywiście na ustalonych przez gracza zasadach. Oprawa wizualna The Burning Earth utrzymana została w typowej dla tej serii stylistyce anime. Jest to szczególnie widoczne podczas wyświetlania krótkich scenek przerywnikowych. Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: sieć lokalna Liczba graczy: 1-2 |
Overlord: Minions [DS] |
Kieszonkowa wersja popularnej gry akcji. Sterujemy drużyną czterech diablików, umiejętnie wykorzystując zdolności stworków w celu rozwiąOverlord Minions jest kieszonkową wersją gry akcji, która pierwotnie ukazała się na komputery osobiste oraz na konsole Xbox 360 i PS3. Gracz steruje zabawnie wykonanymi stworkami, rozwiązując łamigłówki i pokonując przeciwników. Jedyną platformą docelową dla Overlord Minions jest przenośna konsola Nintendo DS. Akcja omawianej produkcji rozgrywa się przed wydarzeniami opowiedzianymi w Overlord. Gracz przejmuje kontrolę nad drużyną czterech diablików (Minions), wykonując zadania zlecane bezpośrednio przez lorda ciemności. Główni bohaterowie muszą przyczynić się do powstrzymania pewnego kultu, dążącego do stworzenia hybryd ludzi oraz smoków. W skład dowodzonej drużyny wchodzą Blaze, Giblet, Stench oraz Zap. Podobnie jak w pełnoprawnej produkcji, stworki różnią się od siebie kolorem skóry, co jest równoznaczne z ich unikalnymi zdolnościami. Czerwony diablik jest w stanie manipulować żywiołem ognia w celu podpalania określonych obiektów i rażenia z przeciwników z większych odległości, niebieski jako jedyny może przebywać w wodzie, zielony potrafi wytwarzać trujący gaz, a brązowy najlepiej sprawdza się w walce wręcz. Rola gracza polega na wydawaniu stworkom odpowiednich rozkazów, w zależności od aktualnej sytuacji na planszy. W kampanii dla pojedynczego gracza do pokonania jest kilkanaście poziomów, rozgrywanych zarówno na powierzchni, jak i w jaskiniach. Podobnie jak w pierwotnej wersji, zabawa przepełniona jest akcentami humorystycznymi. Mowa tu zarówno o nietypowych przeciwnikach, jak i zabawnie ukazanych akcjach w wykonaniu dowodzonych diablików. Zabawa w całości odbywa się z wykorzystaniem ekranu dotykowego konsoli. W taki właśnie sposób wybiera się diabliki i wskazuje im miejsca, do których mają się udać. Oprawa wizualna Overlord Minions prezentuje dość wysoki poziom wykonania. Zmagania obserwowane są w rzucie izometrycznym i z użyciem kamery zawieszonej nad sterowaną drużyną. Górny ekran konsoli wykorzystywany jest między innymi do wyświetlania mapy okolicy oraz pasków zdrowia poszczególnych diablików.zywania łamigłówek i pokonywania przeciwników. |
FIFA 09 [DS] |
FIFA 09 to kolejna odsłona serii piłkarskich symulacji, stawianych obok Pro Evolution Soccera w czołówce gier sportowych. Za stworzeniem produktu stoi kanadyjskie studio EA Sports, zaś sam tytuł obecny jest aż na siedmiu platformach. FIFA 09 to kolejna odsłona serii piłkarskich symulacji, stawianych obok Pro Evolution Soccera w czołówce gier sportowych. Za stworzeniem produktu stoi kanadyjskie studio EA Sports, zaś sam tytuł obecny jest aż na siedmiu platformach. W tej odsłonie cyklu autorzy postawili na fizykę i zadbali, by animacje podań, strzałów czy interakcji między piłkarzami w możliwie wysokim stopniu odzwierciedlały rzeczywistość. W osiągnięciu tego efektu pomocna jest licencja FIFA, dzięki której na wirtualnych boiskach możemy oglądać zawodników znanych z biegania po prawdziwych murawach. Ulepszono też algorytmy sztucznej inteligencji: nasi rywale potrafią zaadaptować swój styl gry do wydarzeń dziejących się na boisku, uwzględniając przy tym nie tylko prestiż spotkania i aktualny wynik, ale nawet elementy decydujące o zmianie pogody. Dodatkowo na poziom umiejętności wszystkich zawodników wpływa ich wzrost i waga – niscy gracze są szybsi, a ci lepiej zbudowani mają większe szanse w powietrznych pojedynkach. Ponadto zwiększono tempo meczów i skrócono czas reakcji piłkarzy na to, co dzieje się z futbolówką. Prócz tego FIFA 09 oddaje do naszej dyspozycji zestaw narzędzi służących do opracowywania własnej taktyki, wariantów gry ofensywnej i obronnej, jak również definiowania poziomu agresji, z jaką mają być atakowani oponenci. Wśród pozostałych opcji łatwo dostrzec tryb Be a Pro, w którym ponownie możemy zająć się rozwojem kariery wybranego piłkarza i poprowadzić go na szczyt sławy przez cztery kolejne sezony. Nie zapomniano też o zaimplementowaniu profesjonalnej ścieżki dźwiękowej, złożonej z utworów nagranych przez artystów z całego świata.
|
Nintendo DS |
|