Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

NINO ROTA: MUSIC, FILM AND FEELING Richard Dyer

25-10-2014, 22:01
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 999.99 zł     
Użytkownik bookstreet
numer aukcji: 4642963186
Miejscowość Kalisz
Wyświetleń: 4   
Koniec: 25-10-2014, 21:30

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Kondycja: bez śladów używania

info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

978[zasłonięte][zasłonięte]56496, 978[zasłonięte][zasłonięte]33521, 978[zasłonięte][zasłonięte]12338, 978[zasłonięte][zasłonięte]05487, 978[zasłonięte][zasłonięte]45721, 978-[zasłonięte][zasłonięte]56496, 978-[zasłonięte][zasłonięte]33521, 978-[zasłonięte][zasłonięte]12338, 978-[zasłonięte][zasłonięte]05487, 978-[zasłonięte][zasłonięte]45721
TEL: 607-[zasłonięte]-671
GG: [zasłonięte]16851
EMAIL: [zasłonięte]@bookstreet.pl

Kupując kilka książek za wysyłkę płacisz tylko raz! 

Do realizacji zamówienia przystępujemy po otrzymaniu zapłaty za towar lub wybraniu opcji przesyłki za pobraniem. Książki wysyłamy w ciągu 5-7 dni roboczych, nie ma możliwości szybszej realizacji.
Wystawiamy faktury VAT.

Nino Rota: Music, Film and Feeling

PRODUCT DETAILS:
Author: Richard Dyer
Language: English
Publisher: British Film Institute
Publication Date: 13 Sep 2010
Dimensions: 17.2 x 23.4 cm
Format: Paperback
Pages: 232
Condition: NEW
Product_ID: 1D4457B102

Nino Rota is one of the most important composers in the history of cinema. Both popular and prolific, he wrote some of the most cherished and memorable of all film music – for The Godfather Parts I and II, The Leopard, the Zeffirelli Shakespeares, nearly all of Fellini and for more than 140 popular Italian movies. Yet his music does not quite work in the way that we have come to assume music in film works: it does not seek to draw us in and identify, nor to overwhelm and excite us. In itself, in its pretty but reticent melodies, its at once comic and touching rhythms, and in its relation to what's on screen, Rota's music is close and affectionate towards characters and events but still restrained, not detached but ironically attached.
In this major new study of Rota's film career, Richard Dyer gives a detailed account of Rota's aesthetic, suggesting it offers a new approach to how we understand both film music and feeling and film more broadly. He also provides a first full account in English of Rota's life and work, linking it to notions of plagiarism and pastiche, genre and convention, irony and narrative. Rota's practice is related to some of the major ways music is used in film, including the motif, musical reference, underscoring and the difference between diegetic and non-diegetic music, revealing how Rota both conforms to and undermines standard conceptions. In addition, Dyer considers the issue of gay cultural production, Rota's favourte genre, comedy, and his productive collaboration with the director Federico Fellini.

Książki wysyłamy w ciągu 5-7 dni roboczych.


FILM: A SOUND ART Michel Chion