Matryca CMOS w formacie DX o rozdzielczości 16, 2 mln pikseli zapewnia wierne obrazy o żywych kolorach, niewielkiej ilości szumów i płynnych przejściach tonalnych.
Wysoka czułość ISO (100–6400) z możliwością manualnego zwiększenia do odpowiednika ISO 25 600 za pomocą ustawienia Hi2. Umożliwia stosowanie krótszych czasów otwarcia migawki w przypadku zdjęć o dużej liczbie szczegółów przy minimalnej ilości szumów podczas fotografowania szybko poruszających się obiektów lub wykonywania zdjęć w słabych warunkach oświetleniowych. Oferuje ustawienie Automatyczny dobór ISO.
Mechanizm obróbki obrazu EXPEED 2: służy do optymalizacji wydajności technologii zastosowanych w aparacie i utrzymywania najwyższej jakości zdjęć przy minimalnym zużyciu energii.
Trwała konstrukcja: górna i tylna obudowa wykonane z wytrzymałego, lecz lekkiego stopu magnezu oraz połączenia zabezpieczone przed wpływem otoczenia chronią aparat przed kurzem i wilgocią.
100-procentowe pokrycie kadru w wizjerze przy powiększeniu około 0,94x, które umożliwia precyzyjne komponowanie zdjęć.
Wytrzymała migawka przetestowana podczas 150 tys. cykli roboczych. Zapewnia precyzyjne sterowanie migawką i wyjątkową niezawodność dzięki szybkości do 1/8000 s oraz synchronizacji błysku nawet przy 1/250 s.
Dwa gniazda kart pamięci SD: większa elastyczność podczas fotografowania. Karty w drugim gnieździe można używać po zapełnieniu pierwszej karty. Można także zapisywać zdjęcia i filmy na oddzielnych kartach. Zgodność z kartami typu SDXC.
Wyjątkowo dokładny, 39-punktowy system autofokusa z 9 czujnikami krzyżowymi pośrodku kadru. Umożliwia szybkie i precyzyjne pokrycie autofokusem w całym kadrze. Cztery tryby pól AF, w tym śledzenie 3D, zapewniają dużą ostrość nawet wtedy, gdy obiekt nie znajduje się w środku kadru albo porusza się szybko lub nieprzewidywalnie.
Czujnik RGB z 2016 pikselami zapewnia wyjątkowo precyzyjne wyniki pomiaru ekspozycji i dostarcza dokładne dane do systemu rozpoznawania scenerii, który optymalizuje ustawienia ekspozycji, autofokusa i balansu bieli bezpośrednio przed zwolnieniem migawki, co umożliwia wykonywanie ostrych zdjęć.
Tryb zdjęć seryjnych z szybkością 6 kl./s: umożliwia uchwycenie błyskawicznie rozgrywających się wydarzeń z szybkością 6 kl./s.
Szybkie reagowanie: prawie natychmiastowy czas uruchamiania i opóźnienie zwalniania migawki wynoszące zaledwie 52 ms.
Funkcja nagrywania filmów D-Movie – filmy w rozdzielczości full HD (1920 x 1080): oddzielny przycisk nagrywania umożliwia rejestrowanie znakomitych plików wideo w wysokiej rozdzielczości (HD) z dźwiękiem. Tryb AF-F zapewnia stałą ostrość podczas filmowania, zaś aparat umożliwia nagrywanie dźwięku w jakości stereo za pomocą mikrofonu zewnętrznego. Proste funkcje edycji pozwalają na modyfikowanie plików wideo w aparacie.
Duży monitor LCD z hartowanego szkła o wysokiej rozdzielczości (920 tys. punktów) i przekątnej 3 cali umożliwia łatwe zapoznanie się z podstawowymi informacjami na temat aparatu oraz wygodne przeglądanie i edytowanie zdjęć i filmów.
Typ aparatu Cyfrowa lustrzanka jednoobiektywowa
Mocowanie obiektywu Mocowanie bagnetowe typu F (połączenie autofokusa za pośrednictwem bagnetu i styków AF)
Efektywny kąt widzenia Około 1,5x ogniskowej obiektywu (format Nikon DX)
Efektywne piksele 16,2 mln
Przetwornik obrazu Przetwornik CMOS o wymiarach 23,6 x 15,6 mm; całkowita liczba pikseli: 16,9 mln
System usuwania kurzu Czyszczenie przetwornika, zbieranie danych porównawczych dla funkcji usuwania kurzu (wymaga opcjonalnego programu Capture NX 2)
Wielkość zdjęcia (piksele) 4928 x 3264 [L]; 3696 × 2448 [M]; 2464 × 1632 [S]
Format plików NEF (RAW): 12- lub 14-bitowy z kompresją bezstratną lub stratną. JPEG: zgodność z podstawowym formatem JPEG, ustawienia kompresji: Fine (około 1:4), Normal (około 1:8) i Basic (około 1:16); dostępne opcje kompresji: Priorytet wielkości i Optymalna jakość. NEF (RAW) i JPEG: pojedyncze zdjęcia zapisywane jednocześnie w formatach NEF (RAW) i JPEG
System Picture Control Standardowe, Neutralne, Żywe, Monochromatyczne, Portret i Krajobraz; możliwość zmiany wybranych ustawień Picture Control, przechowywanie niestandardowych ustawień
Nośnik pamięci Karty SD (Secure Digital), SDHC i SDXC
Dwa gniazda kart pamięci Z gniazda 2 można korzystać do zapisywania zdjęć w przypadku przepełnienia karty w pierwszym porcie, w celu tworzenia kopii zapasowych lub do oddzielnego zapisywania zdjęć w formatach NEF i JPEG; zdjęcia można kopiować między kartami
System plików DCF (Design Rule for Camera File System) 2.0, DPOF (Digital Print Order Format), Exif 2.3 (Exchangeable Image File Format for Digital Still Cameras), PictBridge
Wizjer Wizjer z pryzmatem pentagonalnym z poziomu oka
Pokrycie kadru Około 100% w poziomie i w pionie
Powiększenie Około 0,94x (obiektyw 50 mm f/1,4 ustawiony na nieskończoność; -1,0 dptr.)
Dystans widzenia całej matówki 19,5 mm (-1,0 dptr.)
Korekcja dioptrażu -3 do +1 dptr.
Matówka BriteView Clear Matte Mark II typu B z ramkami pól AF (można wyświetlić siatkę kadrowania)
Lustro Szybkopowrotne
Podgląd głębi ostrości Po naciśnięciu przycisku podglądu głębi ostrości przysłona obiektywu jest przymykana do wartości wybranej przez użytkownika (w trybach A i M) lub przez aparat (w pozostałych trybach)
Przysłona obiektywu Sterowana elektronicznie, samopowrotna
Zgodne obiektywy DX NIKKOR: dostępne wszystkie funkcje. AF NIKKOR typu G lub D: dostępne wszystkie funkcje (obiektyw PC Micro-NIKKOR nie obsługuje niektórych funkcji); obiektywy NIKKOR IX nie są obsługiwane. Inne obiektywy NIKKOR AF: dostępne wszystkie funkcje z wyjątkiem matrycowego pomiaru światła 3D Color Matrix II; nie są obsługiwane obiektywy do aparatu F3AF. AI-P NIKKOR: dostępne wszystkie funkcje oprócz pomiaru matrycowego 3D Color Matrix II. Obiektywy bez procesora: można używać w trybach A i M; obsługa matrycowego pomiaru światła (Color Matrix) i wyświetlania wartości przysłony pod warunkiem wprowadzenia danych obiektywu przez użytkownika (tylko obiektywy AI); elektroniczny wskaźnik ustawienia ostrości dostępny przy maksymalnym otworze przysłony f/5,6 lub większym
Migawka Sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu w płaszczyźnie fokalnej
Czas otwarcia migawki Od 1/8000 s do 30 s w krokach co 1/3 lub 1/2 EV, czas B, wyzwalacz czasowy (wymaga opcjonalnego pilota zdalnego sterowania ML-L3), X250
Czas synchronizacji błysku X = 1/250 s; synchronizacja dla czasu otwarcia migawki 1/320 s lub dłuższego (zasięg lampy błyskowej zmniejsza się dla czasów otwarcia migawki z zakresu od 1/250 do 1/320 s)
Tryb wyzwalania migawki S (zdjęcia pojedyncze), CL (seryjne wolne), CH (seryjne szybkie), Q (cicha migawka), (samowyzwalacz), (zdalne sterowanie), MUP (podnoszenie lustra)
Szybkość rejestrowania zdjęć 1–5 kl./s (CL) lub 6 kl./s (CH) (zgodnie z wytycznymi organizacji Camera & Imaging Products Association)
Samowyzwalacz 2 s, 5 s, 10 s, 20 s; 1–9 ekspozycji przy interwałach 0,5 s, 1 s, 2 s, lub 3 s
Tryb zdalnego wyzwalania migawki Zdalne sterowanie z opóźnieniem, natychmiastowe zdalne sterowanie,
podnoszenie lustra
Pomiar ekspozycji System pomiaru światła TTL korzystający z 2016-pikselowego czujnika RGB
Metoda pomiaru ekspozycji Matrycowy: pomiar matrycowy 3D Color Matrix II (obiektywy typu G i D); pomiar matrycowy Color Matrix II (inne obiektywy z procesorem); pomiar matrycowy Color Matrix jest dostępny w przypadku obiektywów bez procesora, jeśli użytkownik wprowadzi ich dane. Centralnie ważony: przypisanie 75% wagi pomiaru do koła o średnicy 8 mm na środku kadru (średnicę koła można zmienić na 6, 10 lub 13 mm) lub ważenie na podstawie uśrednienia całego kadru (w przypadku używania obiektywu bez procesora używane jest koło o stałej średnicy 8 mm). Punktowy: pomiar w kole o średnicy 3,5 mm (około 2,5% powierzchni kadru) pośrodku wybranego pola ostrości (w centralnym polu ostrości, gdy używany jest obiektyw bez procesora)
Zakres pomiaru Pomiar matrycowy lub centralnie ważony: od 0 do 20 EV. Pomiar punktowy: Od 2 do 20 EV (odpowiednik ISO 100, obiektyw f/1,4, 20°C)
Sprzężenie światłomierza Przez procesor i metodą AI
Tryb ekspozycji Automatyczny (automatyczny, automatyczny — bez błysku), programy tematyczne (Portret, Pejzaż, Dziecko, Zdjęcia sportowe, Makro, Portret nocny, Pejzaż nocny, Przyjęcia/wnętrza, Plaża/śnieg, Zachód słońca, Świt/zmierzch, Portret zwierzęcy, Blask świec, Kwiaty, Barwy jesieni, Żywność, Sylwetka, Rozjaśnienie i Przyciemnienie), automatyka programowa z fleksją programu (P), automatyka z preselekcją czasu (S), automatyka z preselekcją przysłony (A), manualny (M), U1 (ustawienia użytkownika 1), U2 (ustawienia użytkownika 2)
Kompensacja ekspozycji Od -5 do +5 EV w krokach co 1/3 lub1/2 EV
Braketing ekspozycji od 2 do 3 zdjęć w krokach co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV
Blokada ekspozycji Blokada zmierzonej wartości przyciskiem AE-L/AF-L
Czułość ISO ISO 100–6400 w krokach co 1/3 lub 1/2 EV; możliwość ustawienia do około 0,3, 0,5, 0,7, 1 lub 2 EV (odpowiednik ISO 25 600) powyżej ISO 6400; dostępne automatyczne ustawianie czułości ISO (zalecany indeks ekspozycji)
Aktywna funkcja D-Lightning Automatyczna, Bardzo wysoka, Zwiększona, Normalna, Umiarkowana i Wyłączona
Braketing ADL 2 zdjęcia przy użyciu wybranej wartości dla jednego zdjęcia lub 3–5 zdjęć przy użyciu wstępnie ustawionych wartości dla wszystkich zdjęć
Autofokus Moduł autofokusa Nikon Multi-CAM 4800DX z detekcją fazową TTL, dokładną korektą, 39 punktami ostrości (w tym 9 czujnikami krzyżowymi) i diodą wspomagania AF (zasięg około 0,5–3 m)
Zakres wykrywania Od -1 do +19 EV (odpowiednik ISO 100, +20°C)
Mechanizm ustawiania ostrości Autofokus (AF): pojedynczy AF (AF-S), tryb ciągłego AF (AF-C), automatyczny wybór AF-S/AF-C (AF-A), wyprzedzające śledzenie ostrości aktywowane automatycznie zależnie od stanu fotografowanego obiektu. Tryb manualny (M): można korzystać z elektronicznego wskaźnika ustawienia ostrości
Punkt ostrości Możliwość wyboru jednego z 39 lub 11 pól ostrości
Tryb pola AF Jednopolowy AF, AF z dynamicznym wyborem 9-, 21- lub 39-punktowego pola, śledzenie 3D, automatyczny wybór pola AF
Blokada ostrości Ustawienie ostrości można zablokować, naciskając do połowy spust migawki (pojedynczy AF) lub naciskając przycisk AE-L/AF-L
Wbudowana lampa błyskowa Automatyczny tryb pracy lampy błyskowej z automatycznym podnoszeniem. Manualne podnoszenie lampy za pomocą przycisku
Liczba przewodnia Około 12, 12 z manualnym błyskiem (m, ISO 100, 20˚C)
Sterowanie błyskiem TTL: zrównoważony błysk wypełniający i-TTL i standardowy błysk i-TTL dla lustrzanek cyfrowych z użyciem 2016-pikselowego czujnika RGB są dostępne w przypadku wbudowanej lampy błyskowej oraz lamp SB-900, SB-800, SB-700, SB-600 i SB-400 (zrównoważony błysk wypełniający i-TTL jest dostępny, jeśli wybrano matrycowy pomiar światła lub pomiar centralny). Automatyka przysłony: dostępna podczas korzystania z lampy SB-900 lub SB-800 i obiektywu z procesorem. Automatyka bez TTL: obsługiwane są m.in. lampy błyskowe SB-900, SB-800, SB-28, SB-27 i SB-22S. Tryb manualny z priorytetem odległości: dostępny podczas korzystania z lamp SB-900, SB-800 i SB-700
Kompensacja błysku Od -3 do +1 EV w krokach co 1/3 lub1/2 EV
Braketing błysku od 2 do 3 zdjęć w krokach co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV
Wskaźnik gotowości lampy Świeci po całkowitym naładowaniu wbudowanej lampy błyskowej lub opcjonalnej lampy, np. SB-900, SB-800, SB-700, SB-600, SB-400, SB-80DX, SB-28DX i SB-50DX; miga przez 3 s po wyzwoleniu błysku z pełną mocą
Sanki mocujące Standardowe gniazdo gorącej stopki ISO 518 ze stykami synchronizacji i danych oraz blokadą zabezpieczającą
Kreatywny system oświetlenia firmy Nikon (CLS) Zaawansowany bezprzewodowy system oświetlenia obsługiwany przez wbudowaną lampę błyskową, lampę SB-900, SB-800, SB-700 lub system oświetlenia SU-800 w charakterze sterownika błysku oraz lampy SB-900, SB-800, SB-700, SB-600 lub SB-R200 działające jako zdalne lampy; synchronizacja z krótkimi czasami otwarcia migawki Auto FP oraz oświetlenie modelujące obsługiwane w przypadku wszystkich lamp zgodnych z systemem CLS oprócz SB-400; informowanie o temperaturze barwowej błysku i blokada mocy błysku obsługiwane w przypadku wszystkich lamp zgodnych z systemem CLS
Gniazdo synchronizacji Adapter z gniazdem synchronizacyjnym AS-15 (dostępny osobno)
Balans bieli Automatyczny (2 rodzaje), Światło żarowe, Światło jarzeniowe (7 rodzajów), Światło słoneczne, Lampa błyskowa, Pochmurno, Cień, Pomiar manualny (można zapisać maks. 5 wartości) i Wybór temp. barwowej (od 2500 do 10 000 K) z dokładną regulacją; braketing balansu bieli: od 2 do 3 klatek w krokach co 1, 2 lub 3
Podgląd na żywo — silnik ustawiania ostrości Autofokus (AF): pojedynczy AF (AF-S); tryb ciągłego AF (AF-F). Tryb manualny (M)
Tryb pól AF AF z priorytetem twarzy, szerokie pole AF, normalne pole, śledzenie obiektów w ruchu AF
Autofokus AF z detekcją kontrastu w dowolnej części kadru (aparat automatycznie wybiera punkt ostrości po włączeniu opcji AF z priorytetem twarzy lub opcji śledzenia obiektów w ruchu AF)
Pomiar filmów Pomiar ekspozycji TTL korzystający z przetwornika obrazu
Metoda pomiaru ekspozycji Matrycowy
Rozmiar (w pikselach) oraz liczba klatek [NTSC] 1920 × 1080 (24p); 24 (23,976) kl./s. 1280 × 720 (30p); 30 (29,97) kl./s. 1280 × 720 (24p); 24 (23,976) kl./s. 640 × 424 (30p); 30 (29,97) kl./s. [PAL] 1920 × 1080 (24p); 24 (23,976) kl./s. 1280 × 720 (25p); 25 kl./s. 1280 × 720 (24p); 24 (23,976) kl./s. 640 × 424 (25p); 25 kl./s
Maksymalna długość Około 20 minut
Format plików MOV
Kompresja wideo H.264/MPEG-4 Advanced Video Coding
Kompresja dźwięku Liniowy PCM
Urządzenie nagrywające dźwięk Wbudowany mikrofon monofoniczny lub opcjonalny mikrofon stereofoniczny; możliwość regulowania czułości
Monitor Widok pełnoekranowy lub widok miniatur (4, 9 lub 72 zdjęcia naraz lub widok kalendarza) z powiększeniem w trybie odtwarzania, wyświetlaniem filmów, pokazem slajdów, wyświetlaniem histogramów, wskazywaniem najjaśniejszych obszarów, automatycznym obracaniem zdjęć i wprowadzaniem komentarzy do zdjęć (o maks. długości 36 znaków)
USB USB Hi-Speed
Wyjście wideo NTSC i PAL; zdjęcia można wyświetlać na zewnętrznym urządzeniu, gdy jest włączony monitor aparatu
Wyjście HDMI Złącze mini HDMI typu C; monitor aparatu wyłącza się po podłączeniu kabla HDMI
Gniazdo akcesoriów Przewód zdalnego sterowania MC-DC2 (dostępny oddzielnie), moduł GPS GP-1 (dostępny oddzielnie)
Wejście audio Stereofoniczne typu mini-jack (średnica 3,5 mm)
Obsługiwane języki Arabski, chiński (uproszczony i tradycyjny), czeski, duński, holenderski, angielski, fiński, francuski, niemiecki, indonezyjski, włoski, japoński, koreański, norweski, polski, portugalski, rosyjski, hiszpański, szwedzki, tajski, turecki
Bateria Jeden akumulator litowo-jonowy EN-EL15
Pojemnik na baterie Opcjonalny wielofunkcyjny pojemnik na baterie MB-D11 z jednym akumulatorem litowo-jonowym EN-EL15 lub z sześcioma bateriami alkalicznymi, niklowo-wodorkowymi, lub litowymi typu R6/AA
Zasilacz sieciowy Zasilacz sieciowy EH-5a; wymagane złącze zasilacza EP-5B (dostępne oddzielnie)
Gniazdo statywu 1/4 cala (ISO 1222)
Wymiary (szer. x wys. x gł.) Około 132 × 105 × 77 mm
Masa Sam korpus około 690 g; około 780 g z akumulatorem i kartą pamięci, ale bez pokrywki bagnetu
Środowisko pracy Temperatura: 0–40°C; wilgotność: poniżej 85% (bez kondensacji)
Gwarancja: 24 miesiące
Nikon AF-S DX Nikkor 18-105 mm f/3.5-5.6G ED VR
Cechy charakterystyczne:
Doskonały standardowy zoom przeznaczony wyłącznie dla lustrzanek Nikon z matrycą DX.
Nominalny zakres ogniskowych: 18-105 mm.
Ekwiwalent ogniskowych po podłączeniu do lustrzanki Nikon z matrycą DX: 27-157.5 mm.
Wbudowany system redukcji wibracji VR II.
Konstrukcja optyczna: 15 elementów w 11 grupach.
1 soczewka asferyczna.
1 soczewka ED.
Ultradźwiękowy napęd SWM.
Maksymalna skala odwzorowania: 1:5.
Minimalna odległość ostrzenia: 45 cm.
Średnica mocowania filtra: 67 mm.
Przysłona: 7 listków.
Waga: 450 g.
Nikon AF-S DX Nikkor 18-105 mm f/3.5-5.6G ED VR to wysokiej klasy, wszechstronny standardowy zoom z serii DX. Współpracuje tylko i wyłącznie z lustrzankami cyfrowymi z matrycą APS-C (DX). Pole widzenia obiektywu wynosi od 76.5 do 15.4 stopnia. Zakres ogniskowych to 27 - 157.5 mm (ekwiwalent dla małego obrazka), co stanowi najczęściej używane wartości ogniskowych, pozwalające fotografować zarówno szeroko ujęte krajobrazy, architekturę, jak i bliskie portrety. Obiektyw został opracowany jako partner dla zaawansowanej lustrzanki D90, jednak niezwykła uniwersalność, a przede wszystkim bardzo wysoka jakość optyczna tej konstrukcji sprawiają, że AF-S DX Nikkor 18-105 mm f/3.5-5.6G ED VR można z powodzeniem wykorzystywać nawet z korpusami klasy półprofesjonalnej.
Nikon AF-S DX Nikkor 18-105 mm f/3.5-5.6G ED VR został wyposażony w system stabilizacji obrazu VR II, który wydłuża czas fotografowania z ręki do 4 EV. System stabilizacji jest niezwykle przydatny podczas fotografowania w słabszych warunkach oświetleniowych, gdy nie mamy możliwości skorzystania ze statywu a pragniemy uniknąć fotografowania z wysokimi ekwiwalentami czułości ISO.
Konstrukcja optyczna składa się z 15 soczewek w 11 grupach, w tym 1 soczewka asferyczna minimalizująca dystorsję, szczególnie przy brzegach kadru. Dodatkowo wykorzystano 1 element ED (Extra low Dispersion), który redukuje aberrację chromatyczną i zapewnia bardzo dobrą rozdzielczość i wysoki kontrast. Przednia soczewka pozostaje nieruchoma podczas ustawiania ostrości, co bardzo ułatwia korzystanie z filtrów (w szczególności polaryzacyjnych i połówkowych). Doskonałe właściwości przy pracy pod światło zapewniają wielowarstwowe powłoki przeciwodblaskowe SIC (Super Integrating Coating). Minimalna odległość ostrzenia wynosi tylko 45 cm.
Wbudowany pierścieniowy napęd SWM umożliwia pełną współpracę AF także z aparatami Nikon D40, D40x, D60, D3000 oraz D5000, które nie posiadają własnego napędu.
Symbol AF-S oznacza obiektywy z wbudowanym super cichym napędem SWM (Silent Wave Motor). Silnik ten dokonuje zamiany fali ultradźwiękowej na energię obracającą elementy ustawiające ostrość. Umożliwia on szybkie, precyzyjne i bezgłośne ustawianie ostrości. Oczywiście SWM pozwala na ostrzenie ręczne bez konieczności zmiany trybu pracy.
Seria G to obiektywy o kompaktowej i lekkiej budowie. W odróżnieniu od serii D, brak w nich pierścienia przysłony (jest ona sterowana z poziomu korpusu). Oznacza to, że obiektywy G nie współpracują z manualnymi korpusami. Tak samo jak seria D, posiadają jednak wbudowany mikrokomputer, który przekazuje informację o dległości pomiędzy fotografowanym obiektem a aparatem, co umożliwia przestrzenny (3D Matrix Metering) pomiar matrycowy oraz przestrzenne (3D Multi-Sensor Balanced Fill-Flash) wielopolowe zrównoważenie błysku wypełniającego.
Producent: Nikkor
Nazwa: AF-S 18-105 mm f/3.5-5.6 VR DX ED
Typ obiektywu: Uniwersalny zoom
Rodzaj mocowania: Nikon
Konstrukcja obiektywu: 15 elementów / 11 grup
Ilość listków przysłony: 7
Wbudowany stabilizator obrazu: tak
Zakres ogniskowych [mm]: 18-105
Światło: f/3,5-5,6
Minimalna wartość przysłony: 36
Minimalna odległość ustawienia ostrości [m]: 0,45
Powiększenie maksymalne: 1:5
Kąt widzenia obiektywu: 76-15,20°
Tryb makro: nie
Średnica filtra [mm]: 67
Wymiary obiektywu [mm]: 76 x 89
Ciężar obiektywu [g]: 450
Gwarancja: 12 miesięcy
Adata SDHC 16GB UHS-1 Class 10 Premier
Rodzaj: SDHC
Pojemność: 16 GB
Klasa karty: Class 10 (UHS-1)
Szybkość odczytu danych: do 30 MB/s*
Szybkość zapisu danych: do 30 MB/s*
Wersja opakowania: BOX
Gwarancja: dożywotnia
*Podane parametry prędkości odczytu/zapisu mogą się nieznacznie różnić w zależności od użytej elektroniki, wielkości plików oraz konfiguracji urządzenia obsługującego kartę.
Racam PP-506
Specyfikacja:
- torba z konfigurowalnym wnętrzem, fit-system - dostosowywanie do wielkości obiektywu / aparatu
- safe-system czyli otwieranie na druga stronę - nie pokazujesz swojego sprzętu
- konstrukcja wykonana z wysoko-wytrzymałych i wodoodpornych materiałów (nylon 600D)
- wewnętrzne przegrody wykonane z pianki obszytej materiałem z rzepami pozwalającymi dowolnie modyfikować ich położenie
- poszerzona część naramienna paska - zapewniająca odpowiedni komfort przy dłuższym przenoszeniu sprzętu oraz zapobiegająca przed zsuwaniem się z ramienia
- odpinany pasek naramienny
- szlufka na tylnej części - torby umożliwiająca przymocowanie jej np. do paska od spodni
- metalowe karabińczyki w pasku naramiennym - metalowe uchwyty przy torbie - znacznie zwiększają żywotność i wytrzymałość tych elementów
Filtr UV
Filtr ogranicza promienie UV przez co zdjęcia są wyraźniejsze, szczególnie na dużych wysokościach. Ponieważ jest filtrem neutralnym kolorystycznie i nie powoduje utraty światła stosuje się go jako ochronę obiektywu i powinien zawsze się na nim znajdować.
Filtr UV zalecany jest również jako stała ochrona przedniej soczewki obiektywu przed kurzem, piaskiem, zarysowaniem i innymi uszkodzeniami.