Nikon D5100 to zaawansowana lustrzanka cyfrowa, zaprojektowana w celu stymulowania kreatywności użytkownika, pomagająca w tworzeniu wyjątkowych zdjęć i filmów.
Ruchomy wyświetlacz o zmiennym kącie nachylenia współpracuje z dostępną w aparacie funkcją nagrywania filmów D-Movie, pozwalając na rejestrowanie wyjątkowych zdjęć wykonywanych pod dowolnym kątem. Zdjęcia lub filmy można rejestrować przy użyciu efektu specjalnego, dodającego odrobiny magii.
Szeroki zakres dynamiki obrazu pozwala uchwycić zdjęcia o wyjątkowej szczegółowości, wykonywane w sceneriach o wysokim kontraście.
Idealny sposób na uchwycenie spojrzenia na świat — ten aparat stworzono z myślą o wolności ekspresji.
Matryca CMOS w formacie DX o rozdzielczości 16,2 mln pikseli: zapewnia rzeczywiste obrazy o żywych kolorach, niskim poziomie szumów i płynnych przejściach tonalnych.
Wysoka czułość ISO ([zasłonięte]100-64) — z możliwością zwiększenia do odpowiednika 25 600 w przypadku zastosowania ustawienia Hi2. Umożliwia stosowanie krótszych czasów otwarcia migawki w celu uzyskania zdjęć o dużej szczegółowości i minimalnej ilości szumów przy fotografowaniu szybko poruszających się obiektów lub wykonywaniu zdjęć przy słabym oświetleniu. Automatyczne ustawianie czułości ISO.
Mechanizm obróbki zdjęcia EXPEED 2: optymalizuje działanie aparatu dla uzyskania doskonałych osiągów i najwyższej jakości zdjęć.
Wyświetlacz LCD o zmiennym kącie nachylenia i przekątnej 3 cala z ok. 921 tys. punktów, o szerokim kącie oglądania: pozwala wykonywać wyjątkowe zdjęcia pod dowolnym kątem. Wyróżnia się mechanizmem otwierania w bok, co ułatwia wykonywanie autoportretów lub korzystanie ze statywu.
Funkcja nagrywania filmów D-Movie – w rozdzielczości Full HD (1080p): przycisk nagrywania filmów umieszczony obok spustu migawki pozwala na nieruchome trzymanie aparatu podczas przechodzenia z trybu fotografowania do nagrywania filmów. Tryb AF-F zachowuje ostrość, a ruchomy wyświetlacz oraz tryb Efekty specjalne pozwalają na rejestrowanie wyjątkowych zdjęć. Aparat pozwala na korzystanie z zewnętrznego mikrofonu i oferuje rejestrowanie z szybkością 30, 25 lub 24 klatek na sekundę.
Podgląd na żywo z funkcją automatycznego wybierania trybów: ułatwia komponowanie zdjęć przy użyciu ruchomego wyświetlacza LCD. Po włączeniu funkcji Automatyczne wybieranie trybów aparat wybiera program tematyczny odpowiedni dla fotografowanego obiektu. Wyróżnia się łatwo wybieranymi trybami AF, w tym AF z priorytetem twarzy, wykrywającym i śledzącym twarze w kadrze.
Wyjątkowo ostry 11-punktowy system autofokusa: umożliwia szybki i dokładny autofokus w dowolnej części kadru. Cztery tryby pól AF, w tym śledzenie 3D, zapewniają dużą ostrość nawet wtedy, gdy obiekt nie znajduje się w środku kadru albo porusza się szybko lub nieprzewidywalnie.
Tryb zdjęć seryjnych z szybkością 4 kl./s: umożliwia uchwycenie błyskawicznie rozgrywających się wydarzeń z szybkością 4 kl./s.
Tryb Efekty specjalne: pozwala na wykonywanie doskonałych zdjęć i filmów przy użyciu efektów specjalnych. Szeroki zakres efektów, takich jak Szkic kolorowy, Efekt miniatury, Scena nocna czy Selektywny kolor, pozwala wyróżnić do trzech wybranych kolorów, resztę zdjęcia przekształcając w zdjęcie monochromatyczne.
Programy tematyczne automatycznie regulują ustawienia aparatu, m.in. parametry przetwarzania obrazu i aktywnej funkcji D-Lighting, w celu zagwarantowania optymalnych wyników w trudnych warunkach fotografowania. Wystarczy obrócić pokrętło trybu pracy do pozycji SCENE, aby uzyskać dostęp do najpopularniejszych programów tematycznych. Przykładowe zdjęcia pojawiają na wyświetlaczu, co pozwala wybrać odpowiedni tryb.
Szeroki zakres dynamiki (High Dynamic Range — HDR): zdjęcia o wyjątkowej szczegółowości wykonywane w sceneriach o wysokim kontraście. Wykonuje dwa zdjęcia podczas jednego zwolnienia migawki i tworzy obraz o wyjątkowo dużym zakresie dynamicznym, zmniejszonych szumach i bogatych przejściach tonalnych.
Rozbudowane menu retuszu w aparacie: pozwala na edycję oraz korygowanie zdjęć i filmów bezpośrednio w aparacie. Dostępne efekty i filtry, w tym Korekta perspektywy, Zmiękczenie oraz Kolorowy kontur, umożliwiają przekształcenie zdjęcia w grafikę.
Wbudowany podwójny system usuwania kurzu: Systemy czyszczenia matrycy i sterowania przepływem powietrza chronią przetworniki aparatu przed kurzem i umożliwiają uzyskanie zdjęć bez zabrudzeń.
Zgodność ze standardem HDTV: aparat posiada wbudowane złącze HDMI zgodne z HDMI-CEC, zatem można go podłączyć do telewizora HD, aby przeglądać zapisane zdjęcia i filmy, sterując odtwarzaniem za pomocą pilota telewizyjnego.
Przedni i tylny odbiornik podczerwieni: pozwala zapobiegać rozmazaniu obrazu podczas wykonywania zbliżeń i autoportretów.
Dźwięk stereofoniczny: zaprojektowany specjalnie dla lustrzanek cyfrowych, opcjonalny mikrofon stereo ME-1 firmy Nikon pozwala nagrywać filmy z wysokiej jakości dźwiękiem stereofonicznym bez szumów w trybie AF. Dostępny z gąbką tłumiącą i futerałem.
Kąt widzenia: Około 1,5x długości ogniskowej obiektywu (format Nikon DX)
Efektywne piksele: 16,2 mln
Matryca CMOS: 23,6 x 15,6 mm
Całkowita liczba pikseli: 16,9 milionów
System usuwania kurzu: Czyszczenie matrycy, zbieranie danych porównawczych dla funkcji usuwania kurzu (wymaga opcjonalnego programu Capture NX 2)
Wymiary obrazu (w pikselach): 4928 x 3264 (L) 3696 x 2448 (M) 2464 x 1632 (S)
Format plików: NEF (RAW): kompresja 14-bitowa, JPEG: zgodność z podstawowym formatem JPEG; ustawienia dla opcji kompresji: fine (około 1: 4), normal (około 1: 8) i basic (około 1: 16) kompresja NEF (RAW)+JPEG: pojedyncze zdjęcia zapisywane jednocześnie w formatach NEF (RAW) i JPEG
System Picture Control: Standardowy, Neutralny, Żywy, Monochromatyczny, Portret, Krajobraz; możliwość zmiany wybranych ustawień Picture Control; przechowywanie osobistych ustawień Picture Control
Media: SD (Secure Digital), SDHC, i SDXC
System plików: DCF (Design Rule for Camera File System) 2.0, DPOF (Digital Print Order Format), Exif 2.3 (Exchangeable Image File Format for Digital Still Cameras), PictBridge
Wizjer: Wizjer z pentagonalnym układem luster z poziomu oka
Pokrycie kadru: Około 95% w poziomie i 95% w pionie
Powiększenie: Około 0,78x (obiektyw 50 mm f/1,4 ustawiony na nieskończoność, -1.0m-1)
Dystans widzenia całej matówki: 17,9 mm (-1,0m-1)
Korekcja dioptrażu -1,7-+0,7 m-1
Matówka: BriteView Clear Matte Mark VII typu B
Lustro: Szybkopowrotne
Przysłona obiektywu: Samopowrotna, sterowana elektronicznie
Zgodne obiektywy: Autofokus dostępny z obiektywami AF-S i AF-I. Funkcja autofokusa nie jest dostępna z innymi obiektywami typu G i D, obiektywami AF (NIKKOR IX oraz obiektywy dla F3AF nie są obsługiwane) oraz obiektywami AI-P. Obiektywów bez procesora można używać w trybie M, ale nie działa wówczas pomiar ekspozycji aparatu. * Wskaźnik ustawienia ostrości może być używany z obiektywami o pełnym otworze przysłony f/5,6 lub większym.
Typ: Sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości
Czasy otwarcia: Od 1/4000 do 30 s w krokach co 1/3 lub 1/2 EV; czas B (bulb; wymaga opcjonalnego bezprzewodowego pilota zdalnego sterowania ML-L3)
Czas synchronizacji błysku: X= 1/200 s; synchronizacja dla czasu otwarcia migawki 1/200 s lub dłuższego
Tryb wyzwalania migawki: Zdjęcia pojedyncze, seryjne, samowyzwalacz, zdalne wyzwolenie z opóźnieniem, natychmiastowe zdalne wyzwolenie, cicha migawka
Szybkość rejestrowania zdjęć: Maksymalnie 4 kl./s (manualny tryb ustawiania ostrości, tryb ekspozycji M lub S, czas otwarcia migawki 1/250 s lub krótszy, a dla pozostałych ustawień wprowadzone wartości domyślne)
Samowyzwalacz: 2 s, 5 s, 10 s, 20 s; od 1 do 9 zdjęć
Pomiar ekspozycji: System pomiaru ekspozycji TTL korzystający z 420-pikselowego czujnika RGB
Metoda pomiaru: Pomiar matrycowy: pomiar 3D Color Matrix II (obiektywy typu G i D); pomiar Color Matrix II (pozostałe obiektywy z procesorami) Centralny: Przypisanie 75% wagi pomiaru do obszaru o średnicy 8 mm w środku kadru Punktowy: pomiar z obszaru o średnicy 3,5 mm (około 2,5% powierzchni kadru) na środku wybranego punktu ostrości
Zakres (ISO 100, obiektyw f/1,4): Pomiar matrycowy lub centralny: 0–20 EV Pomiar punktowy: 2-20 EV
Sprzężenie światłomierza: CPU
Tryb: Tryby automatyczne (automatyczny, automatyczny [bez błysku]); automatyka programowa z fleksją programu (P), automatyka z preselekcją czasu (S), automatyka z preselekcją przysłony (A), manualny (M); programy tematyczne (portret; krajobraz; dziecko; zdjęcia sportowe; makro; portret nocny; krajobraz nocny; przyjęcia/wnętrza; plaża/śnieg; zachód słońca; świt/zmierzch; portret zwierzaka; blask świec; kwiaty; barwy jesieni; żywność); efekty specjalne (scena nocna; szkic kolorowy; efekt miniatury; wybrany kolor; sylwetka; rozjaśnienie; przyciemnienie)
Kompensacja ekspozycji: Od -5 do +5 EV w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Braketing: Braketing ekspozycji: 3 klatki w krokach co 1/3 lub 1/2 EV Braketing balansu bieli: 3 klatki w krokach co 1 Braketing Aktywnej funkcji D-Lighting: 2 zdjęcia
Blokada ekspozycji Blokada zmierzonej wartości jasności przyciskiem AE-L/AF-L
Czułość ISO (Indeks zalecanych ekspozycji): ISO 100 - 6400 w krokach co 1/3 EV. Można również ustawić na około 0,3, 0,7, 1 lub 2 EV (odpowiednik ISO 25 600) od ISO 6400; dostępne automatyczne ustawianie czułości ISO
Aktywna funkcja D-Lighting: Automatyczna, Bardzo wysoka, Zwiększona, Normalna, Umiarkowana i Wyłączona
Autofokus: Moduł czujnika autofokusa Nikon Multi-CAM 1000 z detekcją fazową TTL, 11 punktami ostrości (w tym 1 czujnik krzyżowy) i diodą wspomagającą AF (zasięg około 0,5-3 m)
Zakres czułości: -1 - +19 EV (ISO 100)
Mechanizm ustawiania ostrości: Autofokus (AF): pojedynczy AF (AF-S); tryb ciągłego AF (AF-C); automatyczny dobór AF-S/AF-C (AF-A); wyprzedzające śledzenie ostrości włączane automatycznie przy zmianie stanu fotografowanego obiektu Ręczne ustawianie ostrości (MF): można korzystać z dalmierza elektronicznego
Punkt ostrości: Możliwość wyboru jednego z 11 pól ostrości
Tryb pola AF: Pojedynczy punkt AF, AF z dynamicznym wyborem pola, automatyczny wybór pola AF, śledzenie 3D (11 punktów)
Blokada ostrości: Ustawienie ostrości można zablokować, naciskając przycisk AE-L/AF-L lub naciskając spust migawki do połowy (w trybie pojedynczego autofokusa
Wbudowana lampa błyskowa: Automatyczny, Portret, Dziecko, Makro, Portret nocny, Przyjęcia/wnętrza, Portret zwierzaka, Szkic kolorowy: automatyczny tryb pracy lampy błyskowej z automatycznym podnoszeniem P, S, A, M, Żywność: manualne podnoszenie lampy za pomocą przycisku
Liczba przewodnia: Ok. 12/39, 13/43 w trybie manualnym (m, ISO 100)
Sterowanie błyskiem: TTL: zrównoważony błysk wypełniający i-TTL i standardowy błysk i-TTL dla cyfrowych lustrzanek jednoobiektywowych z użyciem 420-pikselowego czujnika RGB są dostępne w przypadku wbudowanej lampy błyskowej oraz lamp SB-900, SB-800, SB-700, SB-600 lub SB-400 (zrównoważony błysk wypełniający i-TTL jest dostępny, jeśli wybrano matrycowy pomiar światła lub pomiar centralnie ważony) Automatyka przysłony: dostępna w lampach błyskowych SB-900/SB-800 i obiektywach z procesorami Automatyczny bez TTL: obsługiwane lampy błyskowe to m.in. SB-900, SB-800, SB-80DX, SB-28DX, SB-28, SB-27 i SB-22S Tryb manualny z priorytetem odległości: dostępny podczas korzystania z lampy SB-900, SB-800 i SB-700
Tryb lampy błyskowej: Automatyczny, automatyczny z redukcją efektu czerwonych oczu, automatyczna synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, automatyczna synchronizacja z długimi czasami ekspozycji i redukcją efektu czerwonych oczu, błysk wypełniający, redukcja efektu czerwonych oczu, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji i redukcją efektu czerwonych oczu oraz synchronizacja na tylną kurtynę migawki i synchronizacja na tylną kurtynę migawki z długimi czasami ekspozycji, wyłączony
Kompensacja mocy błysku: Od –3 do +1 EV w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Wskaźnik gotowości lampy Świeci po pełnym naładowaniu wbudowanej lub opcjonalnej lampy błyskowej, np. SB-900, SB-800, SB-700, SB-600 lub SB-400, miga przez 3 s po wyzwoleniu błysku z pełną mocą
Sanki mocujące: Standardowe gniazdo gorącej stopki ISO 518 ze stykami synchronizacji i danych oraz blokadą zabezpieczającą
Kreatywny System Oświetlenia firmy Nikon (CLS): Obsługa zaawansowanego bezprzewodowego systemu oświetlenia w przypadku użycia lampy błyskowej SB-900, SB-800 lub SB-700 jako lampy sterującej albo wyzwalacza SU-800 w roli sterownika; informowanie o temperaturze barwowej błysku obsługiwane w przypadku wbudowanej lampy błyskowej i lamp błyskowych zgodnych z systemem CLS
Gniazdo synchronizacyjne: Adapter z gniazdem synchronizacyjnym AS-15 (dostępny oddzielnie)
Balans bieli: Automatyczny, światło żarowe, światło jarzeniowe (7 typów), światło słoneczne, lampa błyskowa, pochmurno, cień, pomiar manualny, wszystkie z dokładną regulacją oprócz pomiaru manualnego.
Mechanizm ustawiania ostrości: Autofokus (AF): pojedynczy AF (AF-S); tryb ciągłego AF (AF-F) Ręczne ustawianie ostrości (MF)
Tryb pola AF: Priorytet AF-twarz, szerokie pole AF, normalne pole AF, śledzenie obiektów w ruchu AF
Autofokus: AF z detekcją kontrastu w dowolnej części kadru (aparat automatycznie wybiera pole AF po włączeniu opcji AF z priorytetem twarzy lub opcji śledzenia obiektów w ruchu AF)
Automatyczne wybieranie scenerii: Dostępne w trybach automatyki i automatyki z wyłączeniem błysku
Pomiar ekspozycji: Pomiar ekspozycji TTL korzystający z przetwornika obrazu
Metoda pomiaru: Pomiar matrycowy
Wielkość klatki (w pikselach) oraz liczba klatek na sekundę: 1920 x 1080, 30 kl.s/25 kl.s/24 kl./s, wysoka/normalna 1280 x 720, 30 kl./s/25 kl./s/24 kl./s, wysoka/normalna 640 x 424, 30 kl./s/25 kl./s, wysoka/normalna Szybkość 30 kl./s (rzeczywista szybkość 29,97 kl./s) jest dostępna, gdy jako tryb wideo wybrano NTSC. Szybkość 25 kl./s jest dostępna, gdy jako tryb wideo wybrano PAL. rzeczywista szybkość przy wyborze 24 kl./s wynosi 23,976 kl./s.
Format plików: MOV
Kompresja wideo: H.264/MPEG-4 Advanced Video Coding
Format zapisu audio: Liniowy PCM
Zapis dźwięku: Wbudowany mikrofon monofoniczny lub zewnętrzny mikrofon stereofoniczny; możliwość regulowania czułości
Wyświetlacz: ruchomy, niskotemperaturowy, polisilikonowy wyświetlacz LCD z matrycą TFT o przekątnej 3 cale i rozdzielczości około 921 tys. punktów (VGA), około 100-procentowym pokryciem kadru i regulacją jasności
Odtwarzanie: Odtwarzanie pełnoekranowe lub widok miniatur (4, 9 lub 72 zdjęcia naraz lub odtwarzanie kalendarzowe) z powiększeniem w trybie odtwarzania, wyświetlaniem filmów, pokazem slajdów, wyświetlaniem histogramów, wskazywaniem prześwietlonych obszarów, automatycznym obracaniem zdjęć i wprowadzaniem komentarzy do zdjęć (o maksymalnej długości 36 znaków)
USB: USB o dużej szybkości
Wyjście wideo: NTSC, PAL
Wyjście HDMI: Złącze mini HDMI, typ C
Gniazdo akcesoriów: Przewód zdalnego sterowania: MC-DC2 (dostępny osobno) Odbiornik GPS: GP-1 (dostępny osobno)
Wejście dźwięku: Stereofoniczne typu minijack (średnica 3,5 mm)
Obsługiwane języki: arabski, chiński (uproszczony i tradycyjny), czeski, duński, holenderski, angielski, fiński, francuski, niemiecki, indonezyjski, włoski, japoński, koreański, norweski, polski, portugalski, rosyjski, hiszpański, szwedzki, tajski, turecki
Akumulator: Jeden akumulator jonowo-litowy EN-EL14
Zasilacz sieciowy: Zasilacz sieciowy EH-5b; wymaga złącza zasilania EP-5A (dostępne oddzielnie)
Gniazdo mocowania statywu: 1/4 cala (ISO 1222)
Wymiary (szer. x wys. x gł.): Ok.128 x 97 x 79 mm
Masa: Ok. 510 g (sam korpus) Ok. 560 g z akumulatorem i kartą pamięci, ale bez pokrywki bagnetu korpusu
Temperatura: 0-40 stopni C (+32-104 stopni F)
Wilgotność: Poniżej 85% (bez kondensacji)
Gwarancja: 24 miesiące
Tamron AF 18-200 mm f/3,5-6,3 XR Di-II LD Aspherical (IF) Macro
AF18-200mm F/3.5-6.3 XR Di II LD Asferyczny (IF) Makro jest zoomem o dużym przybliżeniu optycznym, przeznaczonym do użytku wyłącznie w cyfrowych lustrzankach jednoobiektywowych. Wykorzystano w nim koncepcję, na której opiera się istniejący obiektyw AF28-300mm F/3.5-6.3 XR Di. Obiektywy zoom o dużym przybliżeniu optycznym są coraz bardziej popularne, ponieważ duże przybliżenie optyczne zapewnia elastyczność wyboru ujęć i możliwość wykonywania zdjęć ultra teleobiektywem bez wymiany obiektywu. Napływ cyfrowych lustrzanek jednoobiektywowych na rynek w ostatnich latach i popularność tej długości ogniskowej doprowadziły Tamron do uwieńczonego powodzeniem opracowania nowego zoomu o tym samym zakresie ogniskowych, zaprojektowanego wyłącznie dla cyfrowych lustrzanek jednoobiektywowych.
Producent: Tamron
Nazwa: AF 18-200 mm f/3,5-6,3 XR Di-II LD Aspherical (IF) Macro
Typ obiektywu: Uniwersalny zoom
Rodzaj mocowania: Sony
Konstrukcja obiektywu: 15 elementów / 13 grup
Ilość listków przysłony: 7
Wbudowany stabilizator obrazu: nie
Zakres ogniskowych [mm]: 18-200
Światło: f/3,5 - 6,3
Minimalna wartość przysłony: 22
Minimalna odległość ustawienia ostrości [m]: 0,45
Powiększenie maksymalne: 1:3,7
Kąt widzenia obiektywu: 75,33 - 7,59°
Tryb makro: tak
Średnica filtra [mm]: 62
Wymiary obiektywu [mm]: 83,7 x 73,8
Ciężar obiektywu [g]: 398
Zestaw zawiera:
-obiektyw
-tulipanowa osłona przeciwsłoneczna
-przednia i tylna osłona obiektywu
-polska instrukcja obsługi
-karta gwarancyjna (FotoTechnika)
Adata SDHC 16GB UHS-1 Class 10 Premier
Rodzaj: SDHC
Pojemność: 16 GB
Klasa karty: Class 10 (UHS-1)
Szybkość odczytu danych: do 30 MB/s*
Szybkość zapisu danych: do 30 MB/s*
Wersja opakowania: BOX
Gwarancja: dożywotnia
*Podane parametry prędkości odczytu/zapisu mogą się nieznacznie różnić w zależności od użytej elektroniki, wielkości plików oraz konfiguracji urządzenia obsługującego kartę.
Racam PP-506
Specyfikacja:
- torba z konfigurowalnym wnętrzem, fit-system - dostosowywanie do wielkości obiektywu / aparatu
- safe-system czyli otwieranie na druga stronę - nie pokazujesz swojego sprzętu
- konstrukcja wykonana z wysoko-wytrzymałych i wodoodpornych materiałów (nylon 600D)
- wewnętrzne przegrody wykonane z pianki obszytej materiałem z rzepami pozwalającymi dowolnie modyfikować ich położenie
- poszerzona część naramienna paska - zapewniająca odpowiedni komfort przy dłuższym przenoszeniu sprzętu oraz zapobiegająca przed zsuwaniem się z ramienia
- odpinany pasek naramienny
- szlufka na tylnej części - torby umożliwiająca przymocowanie jej np. do paska od spodni
- metalowe karabińczyki w pasku naramiennym - metalowe uchwyty przy torbie - znacznie zwiększają żywotność i wytrzymałość tych elementów
Filtr UV
Filtr ogranicza promienie UV przez co zdjęcia są wyraźniejsze, szczególnie na dużych wysokościach. Ponieważ jest filtrem neutralnym kolorystycznie i nie powoduje utraty światła stosuje się go jako ochronę obiektywu i powinien zawsze się na nim znajdować.
Filtr UV zalecany jest również jako stała ochrona przedniej soczewki obiektywu przed kurzem, piaskiem, zarysowaniem i innymi uszkodzeniami.