Przeznaczenie: narty, snowboard
Pojemność 100 ml
Stara cena: 65 zł
Nowa cena: 49 zł
....to najpiękniejszy widok dla spragnionych zimowej zabawy na śniegu. Świeżo wyratrakowany stok, słoneczna pogoda, zapierające dech w piersiach widoki..
Wszystko czego pragnie każdy z Nas, miłośnik sportów zimowych, jednak
nawet najlepsze narty nie przyniosą tyle radości bez odpowiedniego smaru.
Nie pozwól, aby nie nasmarowane narty i klejący się śnieg popsuły ci wymarzony dzień.
Zabierz smar Toko na każdy swój wyjazd zimowy a nie ominie Cię żadna zabawa.
Luoryzowany smar w płynie na każdy rodzaj śniegu i każdą temperaturę łatwe nakładanie dzięki aplikatorowi z gąbką opakowanie wyposażone w filcową podkładkę do polerowania ślizgu doskonale dopasowany do kształtu kieszeni dla wszystkich rodzajów ślizgu (alpin, nordic, snowboard) pielęgnuje i ochrania ślizg.
Nowoczesność: Toko zawsze wyprzedzało innych producentów w odkrywaniu i wprowadzaniu na rynek nowych produktów i nowych technologii. Było i jest to możliwe, dzięki prowadzonemu i rozwijanemu od początku firmy, własnemu laboratorium badawczemu.
Sport wyczynowy: Od pierwszych kontaktów ze sportowcami, aż do dzisiaj, TOKO pielęgnuje ścisłe kontakty z zawodnikami i trenerami narciarstwa. Ich wiedza i doświadczenie leżą u podstaw wielu odkryć i ciągłego rozwoju produktów TOKO. W efekcie korzystają z tego wszyscy miłośnicy narciarstwa biegowego, zjazdowego i snowboardu.
KTO SMARUJE TEN JEDZIE
Narty należy smarować systematycznie. Już od pierwszego zjazdu ślizgi zużywają się. Ostry śnieg, lód, lub, co gorsza kamienie i korzenie dewastują nasze narty. Jazda w idealnych warunkach, np. w głębokim puchu powoduje również wysuszenie i wyjałowienie ślizgów, co w konsekwencji prowadzi do znacznego pogorszenia poślizgu. Narty należy smarować w momencie pojawienia się białego nalotu oznaczającego wyjałowienie spowodowane wypłukaniem parafiny z mikro porów w ślizgach. Nalot pojawi się najpierw blisko krawędzi w środkowej części nart. Po całodziennej jeździe narty należy przesmarować.
Smarowanie, stanowi końcowy etap przygotowania sprzętu narciarskiego do jazdy. W sporcie ma decydujący wpływ na wynik, szczególnie, gdy poziom konkurujących ze sobą zawodników jest wyrównany. A co z pozostałymi narciarzami, którzy jeżdżą dla przyjemności, lub rozpoczynają edukację narciarską? Czy posmarowane narty ułatwią im dalszą naukę? — Zdecydowanie tak!
Korzyści, jakie daje systematyczne serwisowanie i smarowanie są następujące:
- Narty będą posiadały lepszy poślizg a mokry i świeży śnieg nie będzie się do nich lepił,
- Ułatwią „wycinanie” pełnych skrętów daleko od linii spadku stoku, bez utraty prędkości (szczególnie ważne dla narciarzy potrafiących wykorzystać techniczne walory współczesnych nart carvingowych),
- Lepszy poślizg nart umożliwi początkującym jazdę na łagodnych i bezpiecznych stokach, na których nie będą się stresowali.
- Zwiększy się manewrowalność, która pomaga w opanowaniu techniki pierwszych skrętów.
- Ochrona i konserwacja ślizgów spowoduje wolniejsze zużywanie się sprzętu,
- Mniej wysiłku podczas jazdy – więcej przyjemności,
Najprostszym sposobem smarowania jest stosowanie smarów uniwersalnych, występujących w formie past, płynów lub aerozolu. Są to parafiny o rozszerzonym zakresie temperatur z dodatkiem rozpuszczalnika, który po naniesienie na narty odparowuje pozostawiając na ślizgach cienką warstwę smaru. Podczas ich stosowania nie używa się żelazka cykliny i szczotki. Smarami tego typu można również czyścić ślizgi, boki i górę nart. Przed odparowaniem rozpuszczalnika wystarczy przetrzeć narty szmatką.
Smarowanie dla zawodników i zaawansowanych narciarzy:
Najlepsze efekty uzyskuje się smarując narty „na gorąco”. Nowe narty należy wielokrotnie przesmarować smarem podkładowym typu Base Preparation. Posiada on zakres temperatury zastosowania w granicach od –8° C do +1° C. Częstym błędem jest stosowanie parafin przeznaczonych na bardzo niskie temperatury (np. –24° C) jako podkład pod właściwe smary. Należy pamiętać, że tego typu smary wymagają żelazka rozgrzanego do temp. około 150°C. Ślizgi nart nasączone takimi smarami nie wchłoną smarów „ciepłych”, które nakłada się w temp. około 110° C.
Posiadamy pełen asortyment smarów oraz narzędzi serwisowych firmy TOKO.
Zobacz nasze pozostałe aukcje:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
WMsports 2011. Wszelkie Prawa Zastrzeżone
WM Sports S.C. J. Wilczak i Ł. Malinowski ul. Kościuszki 20/1 44-100 Gliwice, NIP: 631[zasłonięte]264-24, REGON: 242[zasłonięte]457