Nieustalone stany pracy silnika wysokoprężnego zasilanego olejem napędowym z eterem etylo-tert butylowym
autor: Wincenty Lotko, Krzysztof Górski, Rafał Longwic wydawca: Wydawnictwo Komunikacji i Łączności rok wydania: 2010 numer wydania: 1 ilość stron: 184 isbn: 978[zasłonięte][zasłonięte]06177 oprawa: miękka cena katalogowa: 65,00 nasza cena: 56,00
Monografia obejmuje szeroki zakres zagadnień związanych z pracą silnika wysokoprężnego z wtryskiem bezpośrednim mieszanin eteru etylo-tert butylowego z olejem napędowym. Zagadnienia dotyczą parametrów roboczych tego silnika pracującego w warunkach nieustalonych. Opisano szczegółowo własności fizykochemiczne badanych mieszanin EETB z ON. Porównano parametry procesu wtrysku i spalania tych paliw. Analizowano proces tłoczenia, wtrysku i rozpylenia paliwa oraz wpływ na nie wybranych parametrów regulacyjnych silnika, stopień wypalenia dawki paliwa i opóźnienie samozapłonu, omówiono zagadnienia stuku silnika. Ocenę parametrów szybkozmiennych ciśnień w przewodzie wtryskowym paliwa, komorze spalania oraz zmiany wzniosu iglicy rozpylacza, które rejestrowano w zależności od czasu i prowadzono z użyciem transformaty falkowej oraz Fouriera.
Odbiorcy książki: pracownicy naukowi i studenci wyższych uczelni technicznych, pracownicy naukowi instytutów badawczych i osoby zainteresowane problemami zastosowań paliw alternatywnych do zasilania silników wysokoprężnych.
Spis treści:
Przedmowa Wykaz najczęściej stosowanych oznaczeń WPROWADZENIE ETERY JAKO PALIWO DO ZASILANIA SILNIKÓW WYSOKOPRĘŻNYCH Eter dimetylowy Eter dietylowy Inne etery CHARAKTERYSTYKA BADANYCH PALIW Własności eteru etylo-tert butylowego Charakterystyka badanego oleju napędowego Własności fizykochemiczne badanych mieszanin paliwowych Napięcie powierzchniowe Liczba cetanowa Gęstość Wartość opałowa Smarność Lepkość kinematyczna CHARAKTERYSTYKA STANOWISKA BADAWCZEGO Wyposażenie techniczne stanowiska badawczego Specyfikacja obiektu badań Cel, plan i metodyka badań Program komputerowy KGS-09 stosowany w prowadzonych badaniach METODY ANALIZY MATEMATYCZNEJ ZAREJESTROWANYCH SYGNAŁÓW Wybrane problemy analizy procesów roboczych silnika Metody analizy matematycznej sygnałów stacjonarnych i niestacjonarnych Transformata Fouriera Krótkookresowa transformata Fouriera Przekształcenie falkowe Zastosowanie dyskretnej transformaty falkowej w analizie zarejestrowanych sygnałów Filtracja szumów pomiarowych Identyfikacja zjawiska stuku w silniku Kompensacja dryftu temperaturowego sygnału ciśnienia ANALIZA PROCESÓW ROBOCZYCH SILNIKA O ZAPŁONIE SAMOCZYNNYM W STANACH NIEUSTALONYCH ZASILANEGO BADANYMI PALIWAMI Ocena wybranych parametrów procesu tłoczenia i wtrysku paliwa Przesłanki teoretyczne dotyczące procesu wtrysku badanych paliw Wybrane parametry procesu tłoczenia i wtrysku badanych paliw Ocena wybranych parametrów roboczych procesu spalania Podstawy teoretyczne dotyczące procesu spalania badanych paliw Wybrane parametry procesu spalania Stopień i prędkość wypalania dawki paliwa Zestawienie wyznaczonych parametrów procesu spalania przy różnych kątach dynamicznego początku tłoczenia paliwa Charakterystyki dynamiczne wybranych parametrów pracy silnika Dynamika procesu przyspieszania wału korbowego Moment obrotowy silnika Charakterystyki dynamiczne zmian ciśnienia w przewodzie wtryskowym paliwa Przebiegi wzniosu iglicy rozpylacza paliwa Dynamika ruchu iglicy rozpylacza Dynamika zmian ciśnienia w komorze spalania Okres opóźnienia samozapłonu paliwa Ocena zjawiska stuku badanego silnika PODSUMOWANIE Literatura
|