WYSYŁKA DZISIAJ !!!
CODZIENNIE W DNI ROBOCZE
WYSTARCZY DO GODZ. 13.00 wysłać do nas:
1) deklarację odbioru przesyłki "za pobraniem" lub 2) skan przelewu albo 3) wpłacić za pośrednictwem "Płacę z Allegro"
NIEUCZCIWE PRAKTYKI HANDLOWE w świetle prawodawstwa Unii Europejskiej - dyrektywa 2005/29/WE
Robert Stefanicki 17.05.2012 Stan książki/ek: BARDZO DOBRY, książka czysta, spójna i kompletna Wydawnictwo: Difin
Spis treści:
Wprowadzenie. 9
Rozdział 1 ZAGADNIENIA OGÓLNE . 17 1.1. Ewaluowanie polityki ochrony konsumenta w programach i legislacji Wspólnoty 17 1.2. Geneza i cel dyrektywy . 20 1.3. Rozdzielenie ochrony konsumenta od ochrony konkurencji . 25 1.4. Podstawa prawna dyrektywy .. 28 1.5. Zalety ramowej regulacji .. 33 1.6. Zupełny charakter harmonizacji wyznaczony dyrektywą 2005/29 .. 35 1.7. Ochrona zbiorowych czy indywidualnych interesów konsumentów.. 40 1.8. Zestawienie dyrektywy 84/450 z dyrektywą 2005/29 42 1.9. Wspólna aksjologia dyrektywy 2005/29 oraz Konstytucji RP .. 45 1.10. Implementacja dyrektywy. 49
Rozdział 2 ZAKRES STOSOWANIA DYREKTYWY 63 2.1. Zasada swobodnego przepływu towarów i świadczenia usług (art. 4 dyrektywy) 63 2.2. Przedmiot regulacji. 68 2.3. Dyrektywa 2005/29 a dyrektywa 1999/44 71 2.4. Derogacja określona art. 3 ust. 5 dyrektywy .. 73 2.5. Zasada proporcjonalności . 77 2.6. Stosunek przepisów dyrektywy do regulacji szczegółowych w zakresie usług finansowych i nieruchomości 80 2.7. Wymogi prawne związane z poczuciem dobrego smaku i przyzwoitości a zakres stosowania dyrektywy . 81 2.8. Miejsce kodeksów postępowania w nowej regulacji .. 86 2.9. Definicja praktyk handlowych 90 2.10. Projekt rozporządzenia o promocji a dyrektywa 2005/29 . 94 2.11. Reklama . 98 2.12. Pojęcie konsumenta . 104 2.13. Zmiany wprowadzone komentowaną dyrektywą do niektórych aktów wtórnych prawa wspólnotowego 109 2.14. Wybór prawa .. 114
Rozdział 3 GENERALNIE UJĘTY ZAKAZ STOSOWANIA NIEUCZCIWYCH PRAKTYK HANDLOWYCH I JEGO KONKRETYZACJA (ART. 5 DYREKTYWY) .. 117 3.1. Uwagi ogólne. 117 3.2. Klauzula generalna jako nowa konstrukcja w europejskim prawie nieuczciwej konkurencji. 119 3.3. Kryteria słusznościowe elementem pojęcia „staranność zawodowa" 125 3.4. Wzorzec konsumenta. 134 3.5. Wyłanianie praktyk niestypizowanych w dyrektywie w oparciu o przesłanki art. 5 ust. 2 .. 148
Rozdział 4 NIEUCZCIWE PRAKTYKI HANDLOWE STYPIZOWANE W DYREKTYWIE 154 4.1. Uwagi ogólne. 154 4.2. Działania wprowadzające w błąd. 154 4.3. Doniosłość wprowadzenia w błąd wyznacznikiem zakresu przysługującej konsumentowi ochrony 160 4.4. Zakaz wprowadzania zamieszania na rynku jako kategorii praktyk wprowadzających w błąd. 163 4.5. Zaniechania wprowadzające w błąd .. 171 4.5.1. Kryptoreklama .. 175 4.5.2. Oferta . 181 4.6. Operowanie ceną 187 4.7. Ciężar dowodu. 191 4.8. Zakaz stosowania agresywnych praktyk handlowych przez przedsiębiorcę wobec konsumentów 195
Rozdział 5 ANEKSY DO DYREKTYWY . 201
Załącznik I Praktyki handlowe uznawane za nieuczciwe w każdych okolicznościach. 201 1. Próba oceny „czarnej listy". 201 2. Przykłady działań handlowych przedsiębiorcy wprowadzających w błąd lub agresywnych zakazanych w każdych okolicznościach 207 2.1. Zakaz powoływania się przez przedsiębiorcę na nieprzysługujące mu tytuły lub uprawnienia .. 207 2.2. Nieuczciwe powoływanie się w praktyce handlowej przedsiębiorcy na kodeksy postępowania .. 208 2.3. Skuteczność prawna sfery przedkontraktowej a zakaz prowadzenia reklamy „przynęty" . 211 2.4. Zakaz demonstrowania „wadliwej" próbki produktu . 216 2.5. Zakaz prezentowania praw przysługujących konsumentom na mocy przepisów prawnych jako cechy wyróżniającej ofertę przedsiębiorcy . 217 2.6. Zakaz promowania produktu jako imitacji lub naśladownictwa produktu podobnego.'. 218 2.7. Zakaz wprowadzania w błąd przez wyolbrzymianie rodzaju i stopnia ryzyka 219 2.8. Niedopuszczalne ograniczenia praw konsumenta w fazie wykonywania umów . 220 2.9. Zakazane promocyjne praktyki handlowe 223 2.10. Zakaz zakładania, prowadzenia lub propagowania systemów promocyjnych typu „piramida". 228 2.11. Zakaz nadużywania technicznych środków komunikacji w działalności promocyjnej przedsiębiorstwa .. 230 2.12. Zakaz wywierania presji na dzieci .. 233
Załącznik II. PRZEPISY PRAWA WSPÓLNOTOWEGO OKREŚLAJĄCE ZASADY REKLAMY I KOMUNIKACJI HANDLOWEJ 236 1. Uwagi ogólne. 236 2. Odwołanie do wspólnego hirudina dorobku europejskiego prawa 237 3. Uzależnienie rodzajów obowiązków przedsiębiorcy wobec konsumenta od charakteru umowy i skali zagrożeń związanych z transakcją .. 240 4. Funkcje, rodzaje i zakres doradztwa w zakresie usług finansowych . 243 5. Obowiązki informacyjne dotyczące ofert promocyjnych 246 6. Rozbudowany obowiązek informacyjny ciążący na przedsiębiorcy w fazie poprzedzającej zawarcie umowy na odległość. 247 7. Ochrona zdrowia i życia ludzkiego wyznacznikiem zakresu i charakteru rozbudowanego obowiązku informacyjnego. 249 8. Wiążący charakter zapewnień .. 251 9. Ochrona konsumentów w transakcjach związanych z nieruchomościami.. 254 Zakończenie 256 Bibliografia.. 261
CHCESZ PRZED ZAKUPEM ZAPOZNAĆ SIĘ Z OFEROWANĄ KSIĄŻKĄ NAPISZ DO NAS MAILA, A OTRZYMASZ DARMOWY FRAGMENT!!!
|