Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

NIEUCZCIWE PRAKTYKI HANDLOWE dyrektywa 2005/29/WE

20-10-2014, 11:09
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 21.90 zł     
Użytkownik hirudina
numer aukcji: 4624965931
Miejscowość Katowice
Wyświetleń: 4   
Koniec: 20-10-2014 11:06:10

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2007
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

e-mail: [zasłonięte]@hirudina.pl
tel. stacjonarny: (32) [zasłonięte]352-04
tel. komórkowy: 513-[zasłonięte]-833
komunikator: [zasłonięte]40558

Adres sklepu: ul. Księdza Bednorza 14
(pod apteką)
Katowice-Szopienice

Godziny pracy: Pon - Pt: 8.30 – 16.30

Lokalizacja sklepu:


Przelew na konto mBank:
16 1140 2004 [zasłonięte] 0[zasłonięte]000[zasłonięte] 7976

Wszystkie zamówienia realizowane
są przez Pocztę Polską.

Książki wysyłamy zgodnie z
wyborem opcji:
- po wpłacie na konto
- za pobraniem
Wysyłamy również
za granicę!

Koszty przesyłki są u nas
zawsze zgodne
z aktualnym cennikiem
Poczty Polskiej.

Odbiór osobisty: Po odbiór książek serdecznie zapraszamy do naszej księgarni w Katowicach-Szopienicach
(adres powyżej)


WYSYŁKA DZISIAJ !!!

CODZIENNIE W DNI ROBOCZE

WYSTARCZY DO GODZ. 13.00 wysłać do nas:

1) deklarację odbioru przesyłki "za pobraniem"
lub
2) skan przelewu
albo
3) wpłacić za pośrednictwem "Płacę z Allegro"



NIEUCZCIWE PRAKTYKI HANDLOWE w świetle prawodawstwa Unii Europejskiej - dyrektywa 2005/29/WE



Robert Stefanicki

17.05.2012
Stan książki/ek: BARDZO DOBRY, książka czysta, spójna i kompletna
Wydawnictwo: Difin

Spis treści:

Wprowadzenie. 9

Rozdział 1
ZAGADNIENIA OGÓLNE . 17
1.1. Ewaluowanie polityki ochrony konsumenta w programach i legislacji Wspólnoty 17
1.2. Geneza i cel dyrektywy . 20
1.3. Rozdzielenie ochrony konsumenta od ochrony konkurencji . 25
1.4. Podstawa prawna dyrektywy .. 28
1.5. Zalety ramowej regulacji .. 33
1.6. Zupełny charakter harmonizacji wyznaczony dyrektywą 2005/29 .. 35
1.7. Ochrona zbiorowych czy indywidualnych interesów konsumentów.. 40
1.8. Zestawienie dyrektywy 84/450 z dyrektywą 2005/29 42
1.9. Wspólna aksjologia dyrektywy 2005/29 oraz Konstytucji RP .. 45
1.10. Implementacja dyrektywy. 49

Rozdział 2
ZAKRES STOSOWANIA DYREKTYWY 63
2.1. Zasada swobodnego przepływu towarów i świadczenia usług (art. 4 dyrektywy) 63
2.2. Przedmiot regulacji. 68
2.3. Dyrektywa 2005/29 a dyrektywa 1999/44 71
2.4. Derogacja określona art. 3 ust. 5 dyrektywy .. 73
2.5. Zasada proporcjonalności . 77
2.6. Stosunek przepisów dyrektywy do regulacji szczegółowych w zakresie usług finansowych i nieruchomości 80
2.7. Wymogi prawne związane z poczuciem dobrego smaku i przyzwoitości a zakres stosowania dyrektywy . 81
2.8. Miejsce kodeksów postępowania w nowej regulacji .. 86
2.9. Definicja praktyk handlowych 90
2.10. Projekt rozporządzenia o promocji a dyrektywa 2005/29 . 94
2.11. Reklama . 98
2.12. Pojęcie konsumenta . 104
2.13. Zmiany wprowadzone komentowaną dyrektywą do niektórych aktów wtórnych prawa wspólnotowego 109
2.14. Wybór prawa .. 114

Rozdział 3
GENERALNIE UJĘTY ZAKAZ STOSOWANIA NIEUCZCIWYCH PRAKTYK HANDLOWYCH I JEGO KONKRETYZACJA (ART. 5 DYREKTYWY) .. 117
3.1. Uwagi ogólne. 117
3.2. Klauzula generalna jako nowa konstrukcja w europejskim prawie nieuczciwej konkurencji. 119
3.3. Kryteria słusznościowe elementem pojęcia „staranność zawodowa" 125
3.4. Wzorzec konsumenta. 134
3.5. Wyłanianie praktyk niestypizowanych w dyrektywie w oparciu o przesłanki art. 5 ust. 2 .. 148

Rozdział 4
NIEUCZCIWE PRAKTYKI HANDLOWE STYPIZOWANE W DYREKTYWIE 154
4.1. Uwagi ogólne. 154
4.2. Działania wprowadzające w błąd. 154
4.3. Doniosłość wprowadzenia w błąd wyznacznikiem zakresu przysługującej konsumentowi ochrony 160
4.4. Zakaz wprowadzania zamieszania na rynku jako kategorii praktyk wprowadzających w błąd. 163
4.5. Zaniechania wprowadzające w błąd .. 171
4.5.1. Kryptoreklama .. 175
4.5.2. Oferta . 181
4.6. Operowanie ceną 187
4.7. Ciężar dowodu. 191
4.8. Zakaz stosowania agresywnych praktyk handlowych przez przedsiębiorcę wobec konsumentów 195

Rozdział 5
ANEKSY DO DYREKTYWY . 201

Załącznik I
Praktyki handlowe uznawane za nieuczciwe w każdych okolicznościach. 201
1. Próba oceny „czarnej listy". 201
2. Przykłady działań handlowych przedsiębiorcy wprowadzających w błąd lub agresywnych zakazanych w każdych okolicznościach 207
2.1. Zakaz powoływania się przez przedsiębiorcę na nieprzysługujące mu tytuły lub uprawnienia .. 207
2.2. Nieuczciwe powoływanie się w praktyce handlowej przedsiębiorcy na kodeksy postępowania .. 208
2.3. Skuteczność prawna sfery przedkontraktowej a zakaz prowadzenia reklamy „przynęty" . 211
2.4. Zakaz demonstrowania „wadliwej" próbki produktu . 216
2.5. Zakaz prezentowania praw przysługujących konsumentom na mocy przepisów prawnych jako cechy wyróżniającej ofertę przedsiębiorcy . 217
2.6. Zakaz promowania produktu jako imitacji lub naśladownictwa produktu podobnego.'. 218
2.7. Zakaz wprowadzania w błąd przez wyolbrzymianie rodzaju i stopnia ryzyka 219
2.8. Niedopuszczalne ograniczenia praw konsumenta w fazie wykonywania umów . 220
2.9. Zakazane promocyjne praktyki handlowe 223
2.10. Zakaz zakładania, prowadzenia lub propagowania systemów promocyjnych typu „piramida". 228
2.11. Zakaz nadużywania technicznych środków komunikacji w działalności promocyjnej przedsiębiorstwa .. 230
2.12. Zakaz wywierania presji na dzieci .. 233

Załącznik II.
PRZEPISY PRAWA WSPÓLNOTOWEGO OKREŚLAJĄCE ZASADY REKLAMY I KOMUNIKACJI HANDLOWEJ 236
1. Uwagi ogólne. 236
2. Odwołanie do wspólnego hirudina dorobku europejskiego prawa 237
3. Uzależnienie rodzajów obowiązków przedsiębiorcy wobec konsumenta od charakteru umowy i skali zagrożeń związanych z transakcją .. 240
4. Funkcje, rodzaje i zakres doradztwa w zakresie usług finansowych . 243
5. Obowiązki informacyjne dotyczące ofert promocyjnych 246
6. Rozbudowany obowiązek informacyjny ciążący na przedsiębiorcy w fazie poprzedzającej zawarcie umowy na odległość. 247
7. Ochrona zdrowia i życia ludzkiego wyznacznikiem zakresu i charakteru rozbudowanego obowiązku informacyjnego. 249
8. Wiążący charakter zapewnień .. 251
9. Ochrona konsumentów w transakcjach związanych z nieruchomościami.. 254
Zakończenie 256
Bibliografia.. 261




CHCESZ PRZED ZAKUPEM ZAPOZNAĆ SIĘ Z OFEROWANĄ KSIĄŻKĄ
NAPISZ DO NAS MAILA, A OTRZYMASZ
DARMOWY FRAGMENT!!!


NIEUCZCIWE PRAKTYKI HANDLOWE dyrektywa 2005/29/WE



Dodano 2[zasłonięte]013-05 22:55
Prosimy o zabranie głosu w ankiecie NOWY WYGLĄD ALLEGRO, zamieszczonej na CAFE - SUGESTIE ZMIAN. Link:
http://cafe.alle/showthread.php?[zasłonięte]16614-Nowy-wygl%C4%85d-Allegro-trzeci-w%C4%85tek

Zobacz nasze pozostałe oferty:

KomentarzePanelealle

  galerie przedmiotow