Naszym zdaniem...
Gramofon RP8 to majstersztyk, który
zachwyci jednocześnie miłośników dobrego dźwięku i
pasjonatów nowoczesnych technologii. Niezwykle zaawansowane
rozwiązania będące efektami czterdziestu lat doświadczeń i
kilkudziesięciu lat przemyśleń przekładają się na jeden z
najbardziej nowoczesnych rozwiązań na świecie, mieszczących
się w rozsądnych realiach finansowych, na którego zakup może
sobie pozwolić zwykły śmiertelnik...
Amerykański magazyn WIRED
wybrał gramofon Rega RP8 jednym z 18 najlepszych projektów
wszechczasów! Wszystkie nominowane produkty zostały
podpisane i wystawione na aukcji organizowanej przez Bono,
Sir Jony'ego Ive'a i Marka Newsona 23-go listopada
w Nowym Jorku, przez dom aukcyjny Sotheby's. Gramofon Rega RP8 został sprzedany za
kwotę
40.000$, a aukcja zebrała na cele charytatywne 13.000.000$!
Recenzje i nagrody
Opis producenta
Rega RP8 - gramofon szkieletowy
Rega RP8 jest długo wyczekiwanym
gramofonem, który filozofią projektu
wybiega w przyszłość dalej niż
jakikolwiek inny gramofon Regi.
Radykalnie nowa plinta została
zbudowana na nowych, specjalnie
zaprojektowanych dla tego modelu
materiałach. Nowe łożyskowanie
ramienia, 24V silnik z ręcznie
dostrojonym zasilaczem zewnętrznym
oraz specjalna wersja łożyskowania
głównego zaprojektowanego dla
gramofonu P9. To są tylko wybrane
cechy tego niesamowitego gramofonu,
zaprojektowanego do wydobywania
jeszcze więcej niż kiedykolwiek
wcześniej muzyki z Twoich płyt
winylowych.
Ewolucja rewolucji
Ewolucja jest dobrze poznanym i
udokumentowanym procesem w wielu
dziedzinach naszego życia. Odnosi
się to w szczególności do projektów
inżynierskich i rozwiązań
mechanicznych. W ciągu ostatnich
czterdziestu lat nasze samochody
stały się bardziej niezawodne i
ekonomiczne. Podobnie z samolotami –
nikt nie ma wątpliwości, że są
niezwykle zaawansowane
technologicznie i po prostu szybsze.
Rega nie jest wyjątkiem w tym
procesie ewolucji. Doświadczenie i
dotychczasowe osiągnięcia pozwalają
Redze stale się rozwijać i
produkować jeszcze lepsze produkty.
RP8 stanowi prawdopodobnie
największy krok w ewolucji filozofii
Roy’a Gandy’ego w projektowaniu
gramofonów – niska masa, sztywna
plinta połączona z elektronicznie
sterowanym silnikiem
niskowibracyjnym, zaawansowany
talerz wielowarstwowy i nowe ramię
gramofonowe o zwiększonej
stabilności.
RP8 jest pierwszym szkieletowym
gramofonem oferującym przełomowe
poziomy jakości odtwarzania i
zdumiewający stosunek jakości do
ceny.
RP8 jest również dostępny jako opcja
z doskonałym partnerem – fabrycznie
ustawioną wkładką MC Rega Apheta.
Zewnętrzny zasilacz TT-PSU z
kondycjonerem energii
Kompaktowy, zewnętrzny zasilacz
TT-PSU posiada wbudowany generator
sinusoidalny o niskich
zniekształceniach sterowany
rezonatorem kwarcowym o wysokiej
stabilności. Wraz z wydajnym
wzmacniaczem zasilanym zasilaczem
stabilizowanym prądu stałego,
generuje 24V, symetryczny sygnał
prądu przemiennego o
zniekształceniach poniżej 0.05%,
zupełnie niezależny od zmian
napięcia i warunków panujących w
sieci energetycznej. Zasila on
ulepszony obwód antywibracyjny
wbudowany w silnik gramofonu RP8.
Ramię gramofonowe RB808
Ramię RB808 rozbudowane o nowe
możliwości, przesuwa granice w
projektowaniu ramion gramofonowych.
Jak w przypadku wszystkich ramion
Regi, każde z nich jest starannie,
ręcznie montowane przez zespół
techników o wysokich kwalifikacjach.
W stosunku do wcześniejszych modeli,
w RB808 przeprojektowano łożyska,
zmniejszając jednocześnie tolerancję
wymiarową dopasowania wrzeciona
(każde łożysko jest indywidualnie
dobierane, aby znaleźć idealne
dopasowanie do wybranego wrzeciona).
Jest to sprawdzona metoda
zwiększenia ilości szczegółów
odczytywanych z płyty winylowej.
Celem realizacji filozofii projektu
gramofonu RP8, został zaprojektowany
zupełnie nowy, precyzyjny zespół
łożyskowania pionowego o niskiej
masie. Ramię RB808 wykorzystuje
najnowszą rurkę ramienia. Została
ona całkowicie przeprojektowana
celem uzyskania zwiększonej
redystrybucji masy oraz jeszcze
większej redukcji naprężeń i
rezonansów. Ta zaawansowana
konstrukcja rurki zwiększa sztywność
całego zespołu wielu różnych
połączeń stożkowych,
przeprojektowanych z wykorzystaniem
technologii CAD. Zewnętrznie, ramię
zostało wyposażone w nowy,
zaprojektowany przez Regę,
interkonekt gramofonowy o niskiej
kapacytancji i zaawansowanymi
wtykami Phono. Celem zmniejszenia do
minimum ilości połączeń, zostały one
zbudowane na zaledwie dwóch
częściach, łączących skręcony i
zablokowany w klamrze wtyk w
terminalu. Rozwiązanie zwiększa
przewodnictwo i daje pewność, że
ścieżka sygnału jest tak czysta, jak
to tylko możliwe.
Podwójne klamry - magez i fenol
Niezwykle lekka plinta, usztywniona
jest podwójna klamrą, łączącą ramię
gramofonowe z piastą łożyskowania
talerza napędowego, gdzie sztywność
jest szczególnie ważna. Rozwiązanie
takie tworzy belkę obciążeniową,
która zapobiega absorbowaniu energii
oraz rezonansom wnoszącym
nienaturalne zniekształcenia
dźwięku. W RP8 technologia
„podwójnej klamry” została
wzniesiona na jeszcze wyższy poziom.
Nie poprzestając tylko na
bezprecedensowym stosunku sztywności
do masy, Rega obsesyjnie poszukiwała
rozwiązania pozwalającego na
zredukowanie rezonansów. Górna
klamra została więc wykonania z
magnezu, a dolna z fenolu – dwóch
najlżejszych i najsztywniejszych z
dostępnych materiałów. Wykorzystanie
dwóch różnych materiałów do budowy
struktury klamer, obniża ich
zdolność do zbierania niepożądanych
wibracji z otoczenia (po prostu,
różne materiały, mają różne
naturalne rezonanse) i zmniejsza
naturalną częstotliwość drgań
każdego z nich poprzez wzajemne
tłumienie.
Nowy, trzywarstwowy talerz
gramofonowy
Nowy, trzyczęściowy, laminowany
talerz gramofonowy RP8 jest
rezultatem współpracy ze wschodzącą,
młodą brytyjską firmą, zajmującą się
technologią szkła. Zasadniczo,
jedynym elementem gramofonu, który
wymaga dodatkowej masy jest talerz
gramofonowy. Związane jest to z
potrzebą osiągnięcia stałej
prędkości obrotowej. Cięższy talerz
stwarza jednak więcej problemów
związanych z budową łożyskowania
głównego, tak więc ponownie,
kompromis tworzy najlepsze
rozwiązania. W praktyce oznacza to
zgromadzenie większości masy na
obwodzie talerza celem zwiększenia
naturalnego momentu zamachowego przy
jednoczesnym utrzymaniu niskiej masy
wnętrza talerza bez utraty
sztywności. RP6 był pierwszym
gramofonem Regi wykorzystującym
laminowane pierścienie szklane
powstające dzięki nowoczesnym
technikom CNC gwarantującym ich
koncentryczność. Gramofon RP8 idzie
o krok dalej, oferując trzywarstwowy
talerz szklany z super efektem koła
zamachowego – jest to triumf
inżynierii!
Szkieletowa konstrukcja z
rdzeniem z pianki poliolefinowej
Kontrowersyjnie, Rega zawsze
poszukiwała sposobów wytwarzania
lekkich, lecz twardych i sztywnych
plint gramofonowych. Technologia
jest prosta: niepożądany szum na
mikropoziomach jest rozwijany przez
silnik gramofonowy i łożyskowanie
główne. Ponadto, plinta może również
absorbować drgania pochodzące z
muzyki. Od początku, w latach
siedemdziesiątych, Rega była
pionierem w budowie plint o
konstrukcji skorupowej. Zastosowanie
lekkich rdzeni pokrytych sztywną
żywicą fenolową stało się
fundamentem do osiągania wysokiej
jakości odtwarzania. Rozwiązanie to
jest wykorzystywane w wielu
aplikacjach, gdzie kluczowe
znaczenie mają sztywność i lekka
struktura, jak np. skrzydła lotnicze
i karoserie pojazdów Formuły 1.
Obecny wzrost zainteresowania
gramofonami pozwolił Redze na
zwiększenia zaangażowania w badania
i rozwój wyższych technologii dla
klientów, którzy są skłonni zapłacić
wyższą cenę za jeszcze wyższą jakość
dźwięku. Wszystkie nowe gramofony
RP8 wykorzystują unikalną, nową
strukturę skorupową opartą o dwie,
cienkie zewnętrzne warstwy żywicy
fenolowej, pomiędzy, którymi
znajduje się rdzeń z ultralekkiej
piany poliolefinowej o zamkniętych
porach, będących nośnikiem azotu.
Materiał ten został opracowany
wyłącznie dla firmy Rega, a badania
nad nim trwały trzy lata. W efekcie,
plinty gramofonów RP8 są siedem razy
lżejsze niż plinty gramofonów RP3.
Ponadto Rega dodała jeszcze większą
sztywność w newralgicznym obszarze
pomiędzy ramieniem, a łożyskowaniem
głównym.
Niezależna rama zewnętrzna i
pokrywa gramofonowa
Powszechnym problemem dla wielu
szkieletowych gramofonów jest brak
skutecznej możliwości zamocowania
pokrywy gramofonowej. Do gramofonu
RP8 została zaprojektowana
zewnętrzna rama, która minimalizuje
kontakt pomiędzy częścią wewnętrzną
i zewnętrzną. Jedyne punkty
kontaktowe stanowią elementy
wewnątrz stóp, mające na celu
wycentrowanie plinty wewnętrznej
względem plinty zewnętrznej.
Rozwiązanie sprawia, że konfiguracja
jest wyjątkowo łatwa i pozwala na
korzystanie z pokrywy. Oczywiście,
stosowanie ramy zewnętrznej nie jest
konieczne.
Projektowanie gramofonów
Obecnie istnieje wiele podejść do
projektowania urządzeń Hi-Fi, które
podążają ściśle za ustanowionymi
zasadami projektowania.
Projektowanie głośników i
wzmacniaczy zostało dobrze
udokumentowane w wielu publikacjach
technicznych w ciągu wielu lat
badań. Badania zostały oparte na
sprawdzonych kryteriach
akustycznych, z których doborem może
sobie poradzić nawet zaawansowany
amator korzystający z wielu
dostępnych programów komputerowych.
W przypadku projektowania
gramofonów, literatura ograniczona
jest do zaledwie kilku,
małowartościowych publikacji, które
na dodatek opisują tylko wybrane
aspekty. Ponadto literatura tematu
przesycona jest tzw. mitologią, a
nie udokumentowanymi rozwiązaniami.
Projektanci proponują teorie stojące
w sprzeczności z podstawowymi
prawami fizyki, stosują
terminologię, która nie istnieje w
inżynierskiej rzeczywistości, budują
produkty, które bardziej są jak
piękne rzeźby niż urządzenia do
reprodukowania dźwięku i sprzedają
rozwiązania kosztujące krocie, z
którymi trudno poradzić sobie w
życiu codziennym, a często nie
działające w ogóle...
Przykładowo, bardzo często
powtarzanym mitem jest „cięższe jest
lepsze”. Gramofony oparte na
podstawach ważących dziesiątki
kilogramów nie należą do rzadkości.
Prawda jednak jest taka, że podstawa
powinna być tak lekka jak to tylko
możliwe, aby przeciwdziałać
przenoszeniu drgań z silnika i
łożyskowania na cały gramofon lub
nagrania. Budowa talerzy
gramofonowych również podlega wielu
błędnym teoriom, co sprawia, że
budowane są tak ciężkie talerze, że
nie można zaprojektować do nich
prawidłowo funkcjonującego
łożyskowania lub tak lekkie, że od
razu objawia się nierównomierność
obrotów. Talerz gramofonowy musi
posiadać wystarczająca masę do
zachowania naturalnego momentu
zamachowego, w granicach wybranego
łożyska i napędu silnikowego.
Wielu amatorskich projektantów z
każdej dziedziny wybiera jeden
element w projektowaniu i stara się
osiągnąć jego doskonałość. Wierzą,
że rozwijając jedną teorię do granic
perfekcji, osiągną doskonałe
rozwiązania. Rzeczywistość
wszystkich inżynierii, projektowania
(i życia) uczy jednak, że
osiągnięcie doskonałości nie jest
możliwe. Na podstawie tej prawdy,
Rega starała się zoptymalizować
mieszankę wielu „poprawnych
kompromisów” przybliżając tym samym
projektanta bliżej nieosiągalnej
doskonałości.
24V silnik niskowibracyjny
Gramofon wyposażony jest w 24V
silnik synchroniczny, dwupolowy o
wysokich parametrach technicznych.
Wyposażony został w ręcznie
dostrajany w każdej jednostce, obwód
antywibracyjny, sterowany poprzez
unikalny i innowacyjny zasilacz
zewnętrzny TT-PSU. Paskowe koła
napędowe – silnika i łożyskowania
głównego, wykonane zostały z
wykorzystaniem obrabiarek CNC.
Parametry techniczne
-
Nowe ramię
gramofonowe RB803
-
Wkładka: Rega Apheta
(wartość detaliczna wkładki 4600zł)
-
Dwuelementowa super
lekka plinta szkieletowa
-
Trzywarstwowy talerz
gramofonowy
-
Technologia podwójnej
klamry
-
Niskowibracyjny
silnik 24V
-
Dostępne kolory:
czarny
W
zestawie: gramofon z ramieniem RB808, fabrycznie
ustawiona wkładka Rega Apheta, zewnętrzny
zasilacz sieciowy TT-PSU z kondycjonerem
energii, talerz gramofonowy, pokrywa
gramofonowa, zintegrowany interkonekt, faktura
VAT, umowa gwarancyjna 24mies.
MADE IN ENGLAND
Gdzie zobaczyć, posłuchać,
odebrać?
Produkt można zobaczyć, posłuchać lub odebrać
bezpośrednio w naszym punkcie firmowym w Warszawie lub w jednym ze
współpracujących sklepów. Jeśli masz blisko do sklepu z listy, produkt możesz
odebrać bezpośrednio w wybranym sklepie. Jeśli w wybranym sklepie produkt nie będzie
dostępny, powiadom nas - zorganizujemy prezentację lub sprzedaż dla Ciebie!
Prezentacje są bezpłatne i niezobowiązujące!
WARSZAWA
Przedstawiciel Handlowy Firmy
this.pl Audio, ul. Marcina Flisa 4, tel. 609 [zasłonięte] 575
Zadzwoń i umów się na nieodpłatną prezentację naszych produktów w swoim domu!
PABIANICE Salon Audio-Video
Q21, ul. Reymonta 12, tel. 42 [zasłonięte] 66
WARSZAWA Audiofil, ul. Tadeusza Boya-Żeleńskiego 6, tel. 22 [zasłonięte] 65
WARSZAWA Salon Planeta Dźwięku, ul. Racławicka 133 lok. 4, tel. 22 [zasłonięte] 80
BIELSKO-BIAŁA Vinyl Goldmine, ul. 1-go Maja 36/3, tel. 666 [zasłonięte] 206
BIELSKO-BIAŁA Hi-Fi Studio, ul. Cieszyńska 86/7,
tel. 33 [zasłonięte] 19
BYDGOSZCZ Elektropunkt, ul. Elizy Orzeszkowej 53, tel. 52 [zasłonięte] 22
BYDGOSZCZ
Audio Connect,
ul. Pomorska 15,
tel. 52 [zasłonięte] 49
GDAŃSK
Albatros, ul.Gen. Bora Komorowskiego 22, tel. 58 [zasłonięte] 58
GDAŃSK-OLIWA
Hi Fi Ja i Ty, ul. Al. Grunwaldzka 487 A, tel. 513 [zasłonięte] 609
GDYNIA
Albatros, ul. Wójta Radtkego
29/35, tel. 58 [zasłonięte] 94
GLIWICE E-Shop, ul. Zwycięstwa 52A, tel. 32 [zasłonięte] 89
GLIWICE Media-hit, ul. Dworcowa 42, tel. 602 [zasłonięte] 668
KATOWICE Mega Hz, ul. Słowackiego 39, tel. 32 [zasłonięte] 99
KIELCE
Hi-Fi Centrum, ul. Winnicka 4, tel. 41 [zasłonięte] 66
KRAKÓW Living Sound , ul. Karmelicka 36/1, tel. 12 [zasłonięte] 88
ŁÓDŹ Konsultant Firmy this.pl Audio, tel. 696 [zasłonięte] 832
ŁÓDŹ Studio Dźwięku
Melancholia, ul. Tymienieckiego
25A lok B3G 1, tel. 42 [zasłonięte] 18
OLSZTYN Loco, ul. Dworcowa 35, tel. 89 [zasłonięte] 17
POZNAŃ Hi End Corner, ul. Szewska 19a, tel. 61 [zasłonięte] 80
RZESZÓW HiFi Magellan, ul. Batorego 18, tel. 17 [zasłonięte] 26
SŁUPSK KK&RS,
ul. Deotymy 24,
tel. 59 [zasłonięte] 58
WROCŁAW
Galeria Audio, ul. Powstańców Śląskich 118, tel. 71 [zasłonięte] 67
WROCŁAW
StereoStereo, ul. Ruska 35, tel. 606 [zasłonięte] 104
UWAGA! W przypadku chęci odbioru
produktu w sklepie z listy, płatność należy uiścić gotówką bezpośrednio w
wybranym sklepie.
|