Milowy krok ludzkiego umysłu:
- wyjątkowość myślenia integracyjnego w zarządzaniu;
- iskry kreatywności przeciw pułapkom specjalizacji;
- postrzeganie problemów w całościowym ujęciu;
- innowacyjne rozwiązania, zaskakujące wyniki!
"Niepokorny umysł. Poznaj klucz do myślenia zintegrowanego" to ważna i aktualna pozycja w dziedzinie myślenia i działania przywódczego. W Procter & Gamble już szkolimy naszych menedżerów pod kątem myślenia zintegrowanego, które tak jasno zostało opisane w tej książce".
Robert A. McDonald,
dyrektor operacyjny Procter & Gamble Rozwiązanie jedno na milion
Czym różni się umysł genialny od przeciętnego? Co odróżnia wybitnego przywódcę od menedżera, który nigdy nie przejdzie do historii zarządzania? Wyjątkowe jednostki posiadają umiejętność szczególnego sposobu myślenia. Fachowcy nazywają to myśleniem integracyjnym. Ta szczególna umiejętność pozwala na jednoczesne analizowanie pozornie sprzecznych koncepcji i tworzenie indywidualnych, wybitnych rozwiązań, złożonych z najlepszych cech tych idei.
Próbą najwyższej inteligencji jest umiejętność utrzymywania w umyśle jednocześnie dwóch przeciwstawnych idei i zarazem zachowania zdolności do działania. Człowiek widzi na przykład, że sytuacja staje się beznadziejna, jednakże jest zdeterminowany, by to całkowicie zmienić.
F. Scott Fitzgerald
Czy człowiek rodzi się z tą umiejętnością? Tylko nieliczni, jednak ten szczególny "nawyk myślenia" każdy z nas może świadomie w sobie rozwijać, ucząc się, jak tworzyć i wprowadzać w życie innowacyjne idee i konkurencyjne rozwiązania. We współczesnym świecie, cierpiącym na przesyt informacji, to szalenie przydatna umiejętność, pozwalająca w gąszczu nieistotnych danych odnaleźć właściwą, klarowną drogę. Oto książka, która pokazuje, jak to zrobić. Oto wiedza, na którą niecierpliwie czekał świat biznesu!
Przykazania na dobry początek:
- Myślenie konwencjonalne to sztuka zadowalania się drugim miejscem.
- Osoby myślące integracyjnie mają otwarte umysły i możliwości.
- Bazuj na swoich doświadczeniach, to droga do mistrzostwa.
Myślenie jest złotem. Ciężko jest, pisząc książkę o efektywnym wykorzystywaniu kreatywnego myślenia w zarządzaniu, nie popaść w banały. Jednym ze sposobów, by tego uniknąć, jest przedstawienie konkretnych przypadków i przykładów kreatywnego myślenia z życia korporacji i kierujących nimi menedżerów. Właśnie w taki sposób Martin próbuje przedstawić ważkość myślenia integracyjnego w nowoczesnym zarządzaniu. Czy to mu się udaje? Dla każdego, kogo fascynuje uczenie się od najkreatywniejszych ludzi z branży marketingowej, "Niepokorny umysł" może dostarczyć solidnych przykładów z życia takich guru marketingu, jak A. G. Lafley z P&G czy Isador Sharp.