Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Niepełnosprawność nr 10/2013 Współczesne perspekty

26-01-2014, 14:31
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 25 zł     
Użytkownik kkc32
numer aukcji: 3889701375
Miejscowość gdańsk
Wyświetleń: 1   
Koniec: 26-01-2014 14:05:07

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2013
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

Niepełnosprawność nr 10/2013.
Współczesne perspektywy badań nad niepełnosprawnością

Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

 

 


cena: 25,00 zł

 

 

 

 

Kolejny, dziesiąty już (a drugi w odświeżonej szacie redakcyjnej i z nowym podtytułem), numer czasopisma Niepełnosprawność. Dyskursy pedagogiki specjalnej. Tom ten w ogólnym wymiarze skupia się na problematyce dających się współcześnie zidentyfikować, różnorodnych perspektyw obecnych w badaniach nad zjawiskiem niepełnosprawności. Perspektywy badawcze, rozumiane w szerokim znaczeniu odwołującym się nie tylko do studiów empirycznych, ale także analiz teoretycznych pewnych pojęć i kategorii, obejmują z jednej strony teksty związane z analizą aspektów rozwoju dyscypliny badawczej, jaką jest pedagogika specjalna i jej zasadniczego przedmiotu badań, czyli życia w społeczeństwie, funkcjonowania i edukacji osób z niepełnosprawnością. Z drugiej strony obejmują także pogłębione studia nad niepełnosprawnością i powiązanych z nią kategorii cielesności (na której zjawisko niepełno-sprawności zostało niejako ukonstytuowane) oraz wykluczenia (będącego zazwyczaj jej następstwem).

 

 

 

 

Spis treoeci
Contents
Od Redakcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
Editor's Note
Wspó³czesne aspekty rozwoju pedagogiki specjalnej
Aleksandra Maciarz
Regres eksploracji naukowych w pedagogice specjalnej . . . . . . . . . . . . . . . 13
The regress of scientific research in special pedagogics
Hanna ¯uraw
Miêdzy teori¹ i praktyk¹ ¿ycia z niepe³nosprawnooeci¹ – mity i obszary
hipokryzji w studiach nad osobami niepe³nosprawnymi . . . . . . . . . . . . . . . 18
Between theory and practice of life – myths and areas of hypocrisy
within the study of people with disabilities
Andrzej Wojciechowski
Agatologiczna perspektywa pedagogiki specjalnej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42
The agathologic perspective of special pedagogy
Agnieszka ¯yta, Katarzyna Æwirynka³o
Nowe kierunki i tendencje pedagogiki osób z niepe³nosprawnooeci¹
intelektualn¹ – zmiany terminologiczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
The new directions and trends in the pedagogics of people with intellectual
disability – some changes within the terminology
Agata Miodek
Wspó³czesnooeæ wobec fundamentalnego prawa do ¿ycia osoby
z niepe³nosprawnooeci¹ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62
Contemporaneity in the face of people with disability fundamental law
to existence
Wokó³ kulturowych aspektów kategorii niepe³nosprawnooeci,
cielesnooeci i wykluczenia
Bruno Sena Martins
The Body-Subject in the Cultural Representations of Disability . . . . . . . . . 70
Jolanta RzeŸnicka-Krupa
Niepe³nosprawnooeæ intelektualna – narracje, reprezentacje, konteksty . . . 85
Intellectual disability – narrations, representations, contexts
Dorota Krzemiñska
Szkic do rozwa¿añ o ¿yciu religijnym i dooewiadczaniu wiary
przez osoby doros³e z niepe³nosprawnooeci¹ intelektualn¹ . . . . . . . . . . . . . 112
The sketch for considerations on experiencing the faith and religious life
of adult persons with intellectual disabilities
Anna G. Piotrowska
Niepe³nosprawny muzyk w refleksji muzykologicznej . . . . . . . . . . . . . . . . 133
The disabled musician in the musicological writings
Jacek Niedbalski
Cia³o, przestrzeñ i czas jako sfery kontroli versus autonomii
podopiecznych – analiza relacji interpersonalnych personelu
z niepe³nosprawnymi intelektualnie mieszkañcami domu pomocy
spo³ecznej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 145
The body, space and time as the spheres of control versus autonomy of wards
– the analysis of interpersonal relations of staff and intellectually disabled
inhabitants of the welfare home
Barbara Smoter
Romowie pod specjalnym nadzorem szko³y . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 162
Gypsies under the special supervision of schools
Anna Wasilewska
Ja – TY – My. Uwagi o integracji i tolerancji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 170
I – You – We. Remarks on integration and tolerance
Lista recenzentów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 176

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ISSN 2[zasłonięte]080-94

Rok wydania: 2013

Liczba stron: 176

Format: B5

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

Na każdą książkę wystawiamy paragon fiskalny lub fakturę VAT.

 

Książkę można odebrać osobiście w Gdańsku - Ujeścisko

 

Koszt dostawy każdej dodatkowej sztuki to dodatkowo 1,50 zł

 

 

 


 

 

 

 



Niepełnosprawność nr 10/2013 Współczesne perspekty