|
|
Niepełnosprawność nr 10/2013. Współczesne perspektywy badań nad niepełnosprawnością
Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
cena: 25,00 zł
Kolejny, dziesiąty już (a drugi w odświeżonej szacie redakcyjnej i z nowym podtytułem), numer czasopisma Niepełnosprawność. Dyskursy pedagogiki specjalnej. Tom ten w ogólnym wymiarze skupia się na problematyce dających się współcześnie zidentyfikować, różnorodnych perspektyw obecnych w badaniach nad zjawiskiem niepełnosprawności. Perspektywy badawcze, rozumiane w szerokim znaczeniu odwołującym się nie tylko do studiów empirycznych, ale także analiz teoretycznych pewnych pojęć i kategorii, obejmują z jednej strony teksty związane z analizą aspektów rozwoju dyscypliny badawczej, jaką jest pedagogika specjalna i jej zasadniczego przedmiotu badań, czyli życia w społeczeństwie, funkcjonowania i edukacji osób z niepełnosprawnością. Z drugiej strony obejmują także pogłębione studia nad niepełnosprawnością i powiązanych z nią kategorii cielesności (na której zjawisko niepełno-sprawności zostało niejako ukonstytuowane) oraz wykluczenia (będącego zazwyczaj jej następstwem).
Spis treoeci Contents Od Redakcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7 Editor's Note Wspó³czesne aspekty rozwoju pedagogiki specjalnej Aleksandra Maciarz Regres eksploracji naukowych w pedagogice specjalnej . . . . . . . . . . . . . . . 13 The regress of scientific research in special pedagogics Hanna ¯uraw Miêdzy teori¹ i praktyk¹ ¿ycia z niepe³nosprawnooeci¹ – mity i obszary hipokryzji w studiach nad osobami niepe³nosprawnymi . . . . . . . . . . . . . . . 18 Between theory and practice of life – myths and areas of hypocrisy within the study of people with disabilities Andrzej Wojciechowski Agatologiczna perspektywa pedagogiki specjalnej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42 The agathologic perspective of special pedagogy Agnieszka ¯yta, Katarzyna Æwirynka³o Nowe kierunki i tendencje pedagogiki osób z niepe³nosprawnooeci¹ intelektualn¹ – zmiany terminologiczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52 The new directions and trends in the pedagogics of people with intellectual disability – some changes within the terminology Agata Miodek Wspó³czesnooeæ wobec fundamentalnego prawa do ¿ycia osoby z niepe³nosprawnooeci¹ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62 Contemporaneity in the face of people with disability fundamental law to existence Wokó³ kulturowych aspektów kategorii niepe³nosprawnooeci, cielesnooeci i wykluczenia Bruno Sena Martins The Body-Subject in the Cultural Representations of Disability . . . . . . . . . 70 Jolanta RzeŸnicka-Krupa Niepe³nosprawnooeæ intelektualna – narracje, reprezentacje, konteksty . . . 85 Intellectual disability – narrations, representations, contexts Dorota Krzemiñska Szkic do rozwa¿añ o ¿yciu religijnym i dooewiadczaniu wiary przez osoby doros³e z niepe³nosprawnooeci¹ intelektualn¹ . . . . . . . . . . . . . 112 The sketch for considerations on experiencing the faith and religious life of adult persons with intellectual disabilities Anna G. Piotrowska Niepe³nosprawny muzyk w refleksji muzykologicznej . . . . . . . . . . . . . . . . 133 The disabled musician in the musicological writings Jacek Niedbalski Cia³o, przestrzeñ i czas jako sfery kontroli versus autonomii podopiecznych – analiza relacji interpersonalnych personelu z niepe³nosprawnymi intelektualnie mieszkañcami domu pomocy spo³ecznej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 145 The body, space and time as the spheres of control versus autonomy of wards – the analysis of interpersonal relations of staff and intellectually disabled inhabitants of the welfare home Barbara Smoter Romowie pod specjalnym nadzorem szko³y . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 162 Gypsies under the special supervision of schools Anna Wasilewska Ja – TY – My. Uwagi o integracji i tolerancji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 170 I – You – We. Remarks on integration and tolerance Lista recenzentów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 176
ISSN 2[zasłonięte]080-94
Rok wydania: 2013
Liczba stron: 176
Format: B5
Na każdą książkę wystawiamy paragon fiskalny lub fakturę VAT.
Książkę można odebrać osobiście w Gdańsku - Ujeścisko
Koszt dostawy każdej dodatkowej sztuki to dodatkowo 1,50 zł
|
|
|
|
|