Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Niematerialna wartość firmy Ukryte źródła prz

28-02-2012, 14:12
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 56 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029715739
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 6   
Koniec: 30-01-2012 10:21:50

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Rok wydania (xxxx): 2006
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Email: [zasłonięte]@arik.pl
kom: 0510 [zasłonięte] 753










Stron: 211
Format:B5
Rok wydania: 2006
Oprawa: Miękka


Niematerialna wartość firmy Ukryte źródła przewagi konkurencyjnej

Jonathan Low, Pam C. Kalafut
 
 

W dzisiejszej gospodarce przewagę uzyskują zwykle nie firmy posiadające największe fabryki lub zasoby finansowe, lecz te, które najlepiej zarządzają swoimi wartościami niematerialnymi. Analizie poddano dwanaście aspektów działalności gospodarczej mających charakter niematerialny. Są to:

  • przywództwo,
  • realizacja strategii,
  • komunikacja i jawność,
  • wartość marki,
  • reputacja,
  • sieci i sojusze,
  • technologie i procesy,
  • kapitał ludzki,
  • organizacja i kultura w miejscu pracy,
  • innowacyjność,
  • kapitał intelektualny,
  • elastyczność.

Wszystkie te elementy mają wspólną cechę – wpływają na efektywność ekonomiczną. Nie pojawiają się na arkuszu bilansu ani w rachunku zysków i strat, są jednak stymulatorami tworzenia wartości firmy, którymi można zarządzać i które zwykle można wycenić. Są więc ukrytymi źródłami przewagi konkurencyjnej.
Autorzy udowadniają, że inwestowanie w te wybrane dziedziny przynosi widoczne korzyści, a ich zaniedbywanie odbija się wyraźnie, choć pośrednio, na wynikach finansowych firmy. Dowodzą, że zarówno osiągnięcie, jak i utrzymanie przewagi konkurencyjnej zależy w dużej mierze od efektywnego zarządzania tymi niematerialnymi aktywami.


SPIS TREŚCI:

Podziękowania

Część I. Ekonomika wartości niematerialnych
1. Wartości niematerialne źródłem ukrytej przewagi
2. Powstanie ekonomiki wartości niematerialnych
3. Zrozumienie ekonomiki wartości niematerialnych

Część II. Dwanaście wartości niematerialnych, które wpływają na funkcjonowanie firm
4. Przegląd problematyki zarządzania wartościami niematerialnymi
5. Przywództwo
6. Realizacja strategii
7. Komunikacja i jawność
8. Wartość marki
9. Reputacja
10. Sieci i sojusze
11. Technologie i procesy
12. Kapitał ludzki
13. Organizacja i kultura w miejscu pracy
14. Innowacyjność
15. Kapitał intelektualny
16. Elastyczność

Część III. Synteza
17. Zarządzanie wartościami niematerialnymi firmy

Posłowie
Indeks