Email: [zasłonięte]@arik.pl kom: 0510 [zasłonięte] 753
Stron: 211 Format:B5 Rok wydania: 2006 Oprawa: Miękka
| Niematerialna wartość firmy Ukryte źródła przewagi konkurencyjnej
Jonathan Low, Pam C. Kalafut W dzisiejszej gospodarce przewagę uzyskują zwykle nie firmy posiadające największe fabryki lub zasoby finansowe, lecz te, które najlepiej zarządzają swoimi wartościami niematerialnymi. Analizie poddano dwanaście aspektów działalności gospodarczej mających charakter niematerialny. Są to: - przywództwo,
- realizacja strategii,
- komunikacja i jawność,
- wartość marki,
- reputacja,
- sieci i sojusze,
- technologie i procesy,
- kapitał ludzki,
- organizacja i kultura w miejscu pracy,
- innowacyjność,
- kapitał intelektualny,
- elastyczność.
Wszystkie te elementy mają wspólną cechę – wpływają na efektywność ekonomiczną. Nie pojawiają się na arkuszu bilansu ani w rachunku zysków i strat, są jednak stymulatorami tworzenia wartości firmy, którymi można zarządzać i które zwykle można wycenić. Są więc ukrytymi źródłami przewagi konkurencyjnej. Autorzy udowadniają, że inwestowanie w te wybrane dziedziny przynosi widoczne korzyści, a ich zaniedbywanie odbija się wyraźnie, choć pośrednio, na wynikach finansowych firmy. Dowodzą, że zarówno osiągnięcie, jak i utrzymanie przewagi konkurencyjnej zależy w dużej mierze od efektywnego zarządzania tymi niematerialnymi aktywami. SPIS TREŚCI: Podziękowania Część I. Ekonomika wartości niematerialnych 1. Wartości niematerialne źródłem ukrytej przewagi 2. Powstanie ekonomiki wartości niematerialnych 3. Zrozumienie ekonomiki wartości niematerialnych Część II. Dwanaście wartości niematerialnych, które wpływają na funkcjonowanie firm 4. Przegląd problematyki zarządzania wartościami niematerialnymi 5. Przywództwo 6. Realizacja strategii 7. Komunikacja i jawność 8. Wartość marki 9. Reputacja 10. Sieci i sojusze 11. Technologie i procesy 12. Kapitał ludzki 13. Organizacja i kultura w miejscu pracy 14. Innowacyjność 15. Kapitał intelektualny 16. Elastyczność Część III. Synteza 17. Zarządzanie wartościami niematerialnymi firmy Posłowie Indeks
|