|
|
e-księgarnia antykwariat PARALALA tel.+48 [zasłonięte]692520 [zasłonięte]@poczta.onet.pl
|
|
|
KATEGORIE - kliknij i wybierz:
|
|
|
47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439
57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236
tytułem: nick i nr aukcji
|
|
|
________P O C Z T A _______
I. PRZEDPŁATA NA KONTO:
*1 książka - priorytet 10,00 zł *2 książki - priorytet 11zł *3 i więcej - priorytet GRATIS !
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):
* 1 książka - priorytet - 15,50 zł * 2 książki - ekonomiczna - 14,00 zł - priorytet - 17,00 zł *3 książki i więcej - ekonomiczna - 16,00 zł - priorytet - 19,00 zł
____K U R I E R (DPD)____
I. PRZEDPŁATA NA KONTO: *1 - 3 książek - 18 zł *3 - 10 książek - 22 zł *
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze): * 1- 3 książek 28,00 zł * 3- 10 książek 28,00 zł * |
|
|
|
|
|
|
Nieletnie dziewczęta samotnie wychowujące dzieci a ich przygotowanie do radzenia sobie z ograniczeniami losu
Autor: Więcławska Anna Rok wydania: 2005 Stron: 280 Format B-5 Nakład 400 egzemplarzy !!!!
Spis treści
Wstęp ............................... 11
Część I. Podstawy teoretyczne pracy
Rozdział I. Wybrane ograniczenia losu człowieka i ich konsekwencje dla jednostki.................... 17 1.1. Stres ograniczeniem ludzkiej egzystencji, jego rodzaje i następstwa................ 17 1.2. Dzieci rodzące dzieci, czyli wczesna ciąża jako ograniczenie losu i jej konsekwencje ...... 28 1.2.1. Rodzina niepełna. Ustalenia terminologiczne............... 29 1.2.2. Samotne macierzyństwo w świetle prawa..... 32 1.2.3. Przyczyny i uwarunkowania urodzeń pozamałżeńskich. Sytuacja materialna i środowiskowa młodych, niezamężnych matek........... 34 1.2.4. Statystyczne ujęcie urodzeń przedmałżeńskich........... 45
Rozdział II. Człowiek egzystencją podmiotowo-osobową........................ 48 2.1. Wielowymiarowość bycia i wielokierunkowość stawania się człowieka.......... 48 2.2. Tezy V. E. Frankla dotyczące egzystencji osobowej....................................... 50 2.3. Człowiek jako istota bio-psycho-noetyczna. Trójdymensjonalna koncepcja człowieka... 52
Rozdział III. Kreowanie własnej egzystencji w sytuacjach różnych ograniczeń losu. Wyzwania dla edukacj 56 3.1. Możliwości/konieczności rozwoju jednostki w świetle różnych koncepcji...... 56 3.2. Procesy kognitywne i ich rola w radzeniu sobie i w kreowaniu. własnej egzystencji. Charakterystyka stylu poznawczego........................ 63 3.3. Procesy emocjonalne w sytuacjach różnych zagrożeń i ograniczeń................. 77 3.4. Znaczenie wartości w sytuacjach pokonywania różnych ograniczeń.............. 102 3.5. Poczucie i poszukiwanie sensu.................... 124 3.6. Kompetencje niezbędne człowiekowi do pokonywania ograniczeń i kreowania własnej egzystencji....... 13
Część II. Metodologiczne podstawy pracy Rozdział IV. Metodologia badań własnych.......... 141 4.1. Przedmiot i cele badań............... 141 4.2. Problemy badawcze i hipotezy robocze............ 142 4 3. Dobór próby badawczej. Charakterystyka badanych osób........ 143 4.4. Teren, organizacja i przebieg badań............. 150 4.5. Metody, techniki i narzędzia badawcze............................... 152
Część III. Analiza wyników badań empirycznych
Rozdział V. Procesy kognitywne u matek samotnie wychowujących dzieci 5.1. Analiza statystyczna wyników badań uzyskanych po zastosowaniu Kwestionariusza Stylu Poznawczego I. M. Blackburna i H. Wilkinsona............... 159 5.2. Rzeczywiste kompetencje poznawcze stwierdzone na podstawie przeprowadzonego wywiadu oraz obserwacji......... 166
Rozdział VI. Radzenie sobie z emocjami w sytuacji zaistnienia wczesnej ciąży ............... 173 6.1. Analiza statystyczna porównująca wyniki uzyskane przez nieletnie matki w następstwie zastosowania Inwentarza Depresji A. Becka............................ 173 6.2. Kompetencje emocjonalne występujące u badanych kobiet. Wyniki uzyskane przy zastosowaniu Kwestionariusza Wywiadu T. Borowskiej oraz obserwacji... 175
Rozdział VII. Wartości i ich dymensje egzystencjalne.............................. 181 7.1. Wartości egzystencjalne i ich struktura w zastosowanej Skali Preferencji Wartości K. Popielskigo................................................. 181 7.2. Aspekt konotacyjny wartości preferowanych przez badane matki.................. 184 7.2.1. Rodzina ............. 185 7.2.2. Zdrowie.................. 187 7.2.3. Miłość .................................. 189 7.2.4. Odpowiedzialność............ 192 7.3. Rzeczywiste kompetencje ewaluatywne. Wyniki badań pochodzące z zastosowanego Kwestionariusza Wywiadu T. Borowskiej oraz obserwacji........ 197
Rozdział VIII. Poczucie sensu życia matek samotnie wychowujących dzieci ..... 203 8.1. Intensywność poczucia sensu życia. Analiza metrycznej części Skali PIL J. C. Crumbaugha i L. T. Maholicka................. 203 8.2poczucie Sensu życia a styl poznawczy i preferowane wartości....................... 206 Analiza jakościowa poczucia sensu życia u młodych matek samotnie wychowujących dzieci.................................... 210 8 3 1. Stosunek badanych do własnego życia.................................................. 211 8 3 2 Cele życiowe i zadowolenie z ich realizacji........................................... 212 8 3 3 Stosunek badanych do choroby, cierpienia i śmierci............................ 212 8 3 4. Odczuwanie bezradności i traktowanie pomocy innych ludzi............... 213 8.3.5. Posiadanie nadziei ................................... 214 Podsumowanie wyników badań własnych. Analiza indywidualnych przypadków ....... 215
Zakończenie. Edukacyjne przygotowanie do radzenia sobie z ograniczeniami losu............ 241 Bibliografia................. 244 Narzędzia badawcze zastosowane w pracy ............. 255 Under-age Single Mother and Their Ability to Manage the Fate Limitations. Diagnosis of Competences. Summary .......... 276
|
|