|
|
e-księgarnia antykwariat PARALALA tel.+48 [zasłonięte]692520 [zasłonięte]@poczta.onet.pl
|
|
| KATEGORIE - kliknij i wybierz: |
|
| 47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439
57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236
tytułem: nick i nr aukcji
|
|
|
________P O C Z T A _______ I. PRZEDPŁATA NA KONTO:
*1 książka - priorytet 10,00 zł *2 książki - priorytet 11zł *3 i więcej - priorytet GRATIS !
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):
* 1 książka - priorytet - 15,50 zł * 2 książki - ekonomiczna - 14,00 zł - priorytet - 17,00 zł *3 książki i więcej - ekonomiczna - 16,00 zł - priorytet - 19,00 zł ____K U R I E R (DPD)____
I. PRZEDPŁATA NA KONTO: *1 - 3 książek - 14 zł *3 - 10 książek - 18 zł *
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze): * 1- 3 książek 18,00 zł * 3- 10 książek 22,00 zł * |
|
|
|
| |
|
KOMPETENCJE ZAWODOWE PEDAGOGÓW W PRACY Z NIELETNIMI AGRESORAMI
Autor: ANNA KARŁYK-ĆWIK 328 stron format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2009
Książka składa się z części teoretycznej oraz badawczej. W pierwszej Autorka dokonuje wnikliwej analizy problematyki wiążącej się z pracą resocjalizacyjną z nieletnimi agresorami zwracając szczególną uwagę na jej uwarunkowania pedeutologiczne. W części empirycznej prezentuje wyniki własnych, oryginalnych badań analizujących m.in. zagadnienie kompetencji zawodowych pedagogów resocjalizacyjnych oraz przebieg pracy resocjalizacyjnej z nieletnimi agresorami w kontekście samooceny kompetencji zawodowych pedagogów. Zwraca tu uwagę na takie kwestie jak: formy, metody i środki oddziaływań resocjalizacyjnych, optymalizowanie oddziaływań resocjalizacyjnych wobec wychowanków zakładów poprawczych, styl pracy i efektywność oddziaływań wychowawczych wobec nieletnich agresorów. Pracę dopełniają wnioski oraz bogata bibliografia, a także autorski kwestionariusz ankiety dla wychowawców nieletnich agresorów.
Spis treści
WSTĘP
Część pierwsza WPROWADZENIE TEORETYCZNE
Rozdział I. Praca resocjalizacyjna z nieletnimi agresorami 1. Agresja w obrazie wykolejenia przestępczego 2. Diagnoza resocjalizacyjna 3. Oddziaływania resocjalizacyjne o charakterze wychowawczym., Oddziaływania resocjalizacyjne o charakterze (psycho)terapeutycznym wobec agresywnych nieletnich 4.1. Strategia behawioralna 4.2. Strategia poznawcza 4.3. Strategia humanistyczna 4.4. Eklektyczne podejście do resocjalizacji nieletnich agresorów 4.4.1. Behawioralno-poznawcze metody redukowania agresji poprzez wzmacnianie samokontroli 4.4.2. Psychoedukacyjne metody uczenia nieagresywnych nawyków w treningu umiejętności społecznych 4.4.3. Terapia pedagogiczna 4.4.3.1. Arteterapia w resocjalizacji
Rozdział II. Pedeutologiczne uwarunkowania pracy resocjalizacyjnej 1. Charakterystyka pedagoga-wychowawcy - przegląd wybranych propozycji w kontekście głównych nurtów refleksji pedeutologicznej 2. Współczesne modele nauczyciela-pedagoga specjalnego 3. Kompetencje zawodowe - techniczne i praktyczno-moralne - pedagoga resocjalizacyjnego 4. Kształcenie i przygotowanie zawodowe pedagogów do pracy z nieletnimi w placówkach resocjalizacyjnych
Część druga ZAŁOŻENIA METODOLOGICZNE
Rozdział III. Metodologiczne podstawy badań własnych 1. Orientacja metodologiczna 2. Cele i zakres problematyki badań 3. Problemy badawcze 4. Hipotezy robocze 5. Zmienne i wskaźniki 6. Metody, techniki i narzędzia badawcze 7. Organizacja i przebieg badań ." 8. Charakterystyka badanych osób
Część trzecia ANALIZA WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH
Rozdział IV. Kompetencje zawodowe pedagogów resocjalizacyjnych 1. Samoocena poziomu kompetencji zawodowych pedagogów resocjalizacyjnych 1.1.Samoocena poziomu kompetencji praktyczno-moralnych wychowawców nieletnich agresorów 1.2.Samoocena poziomu kompetencji technicznych wychowawców nieletnich agresorów 2.Samoocena poziomu poszczególnych grup kompetencji zawodowych pedagogów resocjalizacyjnych a ich doświadczenie i przygotowanie zawodowe 2.1.Samoocena kompetencji zawodowych wychowawców nieletnich agresorów a doświadczenie zawodowe 2.2.Samoocena poziomu kompetencji zawodowych wychowawców nieletnich agresorów a przygotowanie do pracy zawodowej
Rozdział V. Przebieg pracy resocjalizacyjnej z nieletnimi agresorami a samoocena kompetencji zawodowych pedagogów 1.Diagnozowanie, formułowanie celów pracy i zadań oraz planowanie oddziaływań względem nieletnich agresorów - postulowanie i projektowanie działań 1.1. Diagnozowanie wychowawcze 1.2.Formułowane cele pracy wychowawczo-terapeutycznej z nieletnimi agresorami i ich związek z samooceną poziomu kompetencji zawodowych pedagogów 1.3.Preferowane zadania wychowawcy nieletnich agresorów i ich związek z samooceną poziomu kompetencji zawodowych 1.4.Planowanie oddziaływań wychowawczo-tearpeutycznych wobec nieletnich agresorów i związek sposobów planowania z samooceną poziomu kompetencji zawodowych pedagogów 2.Formy, metody i środki oddziaływań resocjalizacyjnych wobec nieletnich agresorów - realizowanie działań 2.1.Formy pracy resocjalizacyjnej stosowane przez wychowawców nieletnich agresorów i ich związek z samooceną poziomu kompetencji zawodowych pedagogów 2.2.Metody i techniki oddziaływań stosowane przez wychowawców nieletnich agresorów i ich związek z samooceną poziomu kompetencji zawodowych pedagogów 2.3.Środki realizacji oddziaływań stosowane przez wychowawców nieletnich agresorów i ich związek z samooceną poziomu kompetencji zawodowych pedagogów 3. Optymalizowanie oddziaływań resocjalizacyjnych wobec wychowanków zakładów poprawczych 4. Styl pracy z nieletnimi agresorami 4.1.Nastawienie pedagogów do wychowanków i własnej pracy 4.2.Rozumienie roli zawodowej oraz spostrzeganie właściwości i cech niezbędnych do "pracy sobą" przez pedagogów resocjalizacyjnych 4.3. Sposoby reagowania i wywierania wpływu wychowawczego przez pedagogów 5. Efektywność oddziaływań resocjalizacyjnych wobec nieletnich agresorów w ocenie wychowawców 5.1.Efektywność oddziaływań resocjalizacyjnych a poziom kompetencji zawodowych w samoocenie wychowawców nieletnich agresorów 5.2.Właściwości wychowawcy wpływające na skuteczność oddziaływań względem nieletnich agresorów oraz ich związki z poziomem kompetencji zawodowych pedagogów resocjalizacyjnych 5.3.Ocena skuteczności wybranych metod i środków oddziaływania resocjalizacyjnego w opinii wychowawców nieletnich agresorów
PODSUMOWANIE WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH WNIOSKI Bibliografia Aneks
| |