Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Nie tylko logotyp - Nikodemska - Wołowik Anna M

28-02-2012, 14:12
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 39.99 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029715494
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 11   
Koniec: 30-01-2012 10:18:27

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Rok wydania (xxxx): 2004
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 151
Format: 23.0x24.0cm
Rok wydania: 2004
Oprawa: Twarda



Nie tylko logotyp

Nikodemska - Wołowik Anna M., Górski Tadeusz II P., Wołowik Mirosław

Trudno wyobrazić sobie skuteczne funkcjonowanie współczesnego przedsiębiorstwa w rozwiniętej gospodarce rynkowej, nie akcentującego wyraźnie swoich działań za pomocą wizualnych atrybutów, komunikatywnych przekazów i nie posiadającego wykształconego kanonu zachowań pracowników. Te trzy grupy elementów składają się na Całościową Identyfikację, której fundamentalnym zadaniem jest pozytywne wyróżnienie na rynku . Kształtowanie wizerunku firmy ma wspomagać zdobycie przez nią założonej pozycji i budowanie przewagi konkurencyjnej w coraz trudniejszych warunkach rynku nasyconego. Rola Całościowej Identyfikacji polega również na integracji wewnętrznej pracowników i tworzeniu poczucia wspólnoty wewnątrz firmy.
Używany w tej książce akronim CI, pochodzący od słów Całościowa Identyfikacja, został stworzony na przełomie lat 80tych i 90tych XX wieku przez autorów niniejszej książki. Stanowi ona polski odpowiednik angielskiego akronimu CI /Corporate Identity/ o zbliżonym znaczeniu.

Niniejsza książka opiera się na dwudziestoletniej pracy autorów, T.P. Górskiego i M. Wołowika, którzy dzielą się z czytelnikami swoimi doświadczeniami w tworzeniu systemów CI. Po raz pierwszy w Polsce zaprezentowano tematykę CI w sposób kompleksowy. Książka ta zorientowana jest na potrzeby przedsiębiorców, zarówno z dużych, jak i średnich oraz małych firm. Powstała w odpowiedzi na liczne sygnały płynące z rynku. Toteż rozważaniom zawartym w opracowaniu nadano wymiar praktyczny. Przedstawione problemy rozpatrywane są z punktu widzenia decydentów w przedsiębiorstwie, odpowiedzialnych za zadania strategiczne, których wykonanie wspierają działania z zakresu CI. Opracowanie to adresowane jest przede wszystkim do kadry zarządzającej, kierowników wyższego szczebla i pozostałych pracowników organizacji realizujących programy CI, a także do osób doskonalących umiejętności menedżerskie.

Książka jest mocno osadzona w realiach rynku polskiego i stąd zaczerpnięto większość przykładów, ale przedstawia także światowe osiągnięcia i tendencje w dziedzinie CI. W zaprezentowaniu kierunków, wyznaczanych przez międzynarodowych liderów, CI pomogła długoletnia współpraca autorów z zagranicznymi partnerami, zwłaszcza z brytyjską firmą Wolff Olins. Założył ją Wally Olins, uznawany za jeden z największych autorytetów w kreowaniu wizerunku organizacji. Jednak wzorce pochodzące z wiodących firm światowych, przeniesione na grunt polski, rzadko kiedy mogą być wiernie kopiowane i należy je odpowiednio dostosowywać do warunków krajowych, co uwzględniono w książce.

Autorzy, ograniczając się do systematyzacji wiedzy, opartej na solidnych podstawach interdyscyplinarnych, starali się unikać rozważań teoretycznych i poruszania tematów odległych od praktycznych wyzwań. Podkreślmy tutaj, iż w przypadku tworzenia systemów CI należy wystrzegać się wizji czysto artystycznych, nieraz zupełnie oderwanych od rzeczywistości. Myślenie jedynie w kategoriach estetycznych jest poważnym błędem, niestety często popełnianym podczas budowania wizerunku przedsiębiorstwa. Koncepcja systemu CI danej organizacji powinna być w pełni podporządkowana jej strategii rynkowej i uwzględniać dynamikę zjawisk ekonomicznych. U podstaw tworzenia systemów CI leżą bowiem kluczowe elementy strategii firmy - jej misja, cele, uwarunkowania wewnętrzne i zewnętrzne. Konieczna jest pełna synergia - żaden fragment CI nie może być niezgodny z wytyczonym kierunkiem działań firmy.

Książka ta ma stanowić podstawowy przewodnik ułatwiający czytelnikowi poruszanie się w obszarze CI, a celem jej jest:
  • wyjaśnienie istoty i genezy CI,
  • zaprezentowanie roli, jaką CI odgrywa we współczesnym biznesie w Polsce i na świecie,
  • podkreślenie interdyscyplinarnego charakteru CI,
  • ukazanie licznych przykładów praktycznych zastosowań CI w sposób przystępny i ciekawy,
  • ujęcie strategiczne tematyki /system CI traktowany jako zasób firmy i program CI jako proces jego tworzenia, podporządkowane strategii organizacji/,
  • kompleksowe ujęcie tematyki /przejście krok po kroku przez wszystkie etapy programu CI/,
  • wyjaśnienie zasad stosowania narzędzi pomocnych w prowadzeniu programu CI,
  • pokazanie sposobów dostosowania wizerunku firmy do sytuacji rynkowej.

W niniejszej książce skoncentrowano się głównie na znaczeniu systemu wizualnego, uznając go za najistotniejszy składnik CI.



SPIS TREŚCI

EWOLUCJA CAŁOŚCIOWEJ IDENTYFIKACJI
HISTORYCZNE ŹRÓDŁA
Identyfikacja plemienna
Znaczenie kościoła
Średniowieczna heraldyka

POCZĄTKI ZNAKÓW FIRMOWYCH I TOWAROWYCH

PREKURSOR NOWOCZESNEJ CI

EWOLUCJA WSPÓŁCZESNEJ CI
Znaki fabryczne
System wizualny
Identyfikacja korporacyjna
Całościowa Identyfikacja

ROZWÓJ CI W POLSCE

DZISIEJSZE ZNACZENIE CI

CZYM JEST CAŁOŚCIOWA IDENTYFIKACJA

PRZYCZYNY REALIZACJI PROGRAMU CI
Nowe przedsiębiorstwo
Przestarzały system CI
Współpraca zagraniczna
Chaos informacyjny
Zmiany w przedsiębiorstwie

KORZYŚCI WYNIKAJĄCE ZE STOSOWANIA CI

ZAKRES SYSTEMU WIZUALNEGO

PROGRAM CI KROK PO KROKU

ETAPY I ZNACZENIE PROGRAMU CI

AUDYT
Istota audytu
Zastosowanie badań

STRATEGIA

PROJEKTOWANIE
Tworzenie
Dobór symboliki
Obiektywizacja
Weryfikacja

ORGANIZACJA
Budowa struktury
Wypracowanie procedur
Praca nad dokumentami organizacyjnymi
Zarządzanie CI
Skuteczne kierowanie procesem

KOMUNIKACJA
Komunikacja wewnętrzna
Komunikacja zewnętrzna

WDROŻENIE
Uruchomienie
Standardy postępowania
Narzędzia
Szkolenia

SKUTECZNOŚĆ PROGRAMU CI
Przyczyny niepowodzeń
Sposoby uniknięcia błędów
Efektywność działań

PRAKTYCZNY PORADNIK
Dlaczego nie konkurs
Współpraca z konsultantami ds CI
Całościowe podejście
TVP - przykład zmiany systemu wizualnego