Przed rozpoczęciem walki gracz, jako świadomość skazańca, musi wybrać swojego oponenta oraz jedną z kilkunastu aren, na której stoczą bój. Następnie wybrać rasę (hordę) wojowników, których poprowadzi do walki. Mamy cztery rodzaje nacji: Tekkan, Strunar, Chandros i Olfrum. W skład każdej z nich wchodzą cztery rozdaje wojowników – zarówno rasy jak i wojownicy różnią się między sobą umiejętnościami i taktykami walki. Na końcu budujemy swoją bazę (sanktuarium) z szeregu elementów budowlanych, pułapek, broni i systemów defensywnych, itp. Później zaczyna się właściwe starcie.
Walka wygląda w sposób następujący: mamy arenę z dwoma bazami położonymi na przeciwległych końcach tejże areny oraz dwie drużyny składające się, każda z sześciu wojowników. Rozgrywka podzielona jest na trzy części/okresy czasowe, a celem jest zniszczenie bazy przeciwnika. Stopniowo podczas walki żołnierze zyskują punkty doświadczenia, co wydatnie wpływa na ich wartość bojową. Celem całej gry jest pokonanie wszystkich oponentów i uzyskanie wolności.
- Akcja przedstawiona w pełni trójwymiarowej grafice.
- W pełni interaktywne otoczenie, każdy element areny można zniszczyć czy uszkodzić.
- Opcje gry wieloosobowej w sieci lokalnej i Internecie.
- Za wygrane pojedynki otrzymujemy kredyty i wzrasta nasza pozycja w globalnym rankingu. Możliwość pozyskiwania sponsorów.