Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

NEW YORK DOLLS Lipstick Killers Mercer 72 CD folia

09-01-2015, 8:23
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 54.99 zł     
Użytkownik hcpunk
numer aukcji: 4884589259
Miejscowość Górny Śląsk
Wyświetleń: 3   
Koniec: 09-01-2015 08:05:11

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Opakowanie: w folii
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

NEW YORK DOLLS

"Lipstick Killers: Mercer Street  Sessions, 1972" CD

 

 


 

PROTOPLAŚCI PUNK ROCKA !!!!
New York Dolls – amerykański zespół rockowy działający w Nowym Jorku w latach 1971–1975 i ponownie od 2004. W pierwszym okresie działalności muzycy nagrali dwie płyty, które niewiele później wywarły duży wpływ na kształtowanie się muzyki punkrockowej, a image członków zespołu jeszcze w latach 80. znajdował odbicie w wizerunku wykonawców z kręgu nowej fali oraz glam metalu. New York Dolls zapoczątkowali również działalność sceny nowojorskiej na którą złożyły się zespoły: m.in. Ramones, Blondie, Television czy Talking Heads.

W 2004 trzech członków oryginalnego składu: wokalista David Johansen, gitarzysta Sylvain Sylvain i basista Arthur Kane wznowiło działalność (Kane wkrótce zmarł), która trwa do dziś – nagrywając w ostatnich latach dwa kolejne albumy studyjne.

Początki zespołu sięgają 1968, kiedy gitarzysta Sylvain Sylvain i perkusista Billy Murcia zaczęli grać w zespole The Pox. Gdy ich frontman zrezygnował z gry obaj zajęli się handlem odzieżą na jednej z nowojorskich ulic naprzeciwko warsztatu lalkowego noszącego nazwę "New York Doll Hospital". Gdy w 1970 zaczęli ponownie grać werbując do zespołu Johnny'ego Thundersa w roli basisty to miejsce zainspirowało nazwę dla zespołu. Kiedy Sylvain wyjechał na kilka miesięcy do Londynu – drogi Thundersa i Murcii na pewien czas rozeszły się.

Thunders trafił do grupy Actress (w dzielnicy Bronx) prowadzonej przez basistę Arthura Kane'a i gitarzystę Ricka Rivetsa. W nowym zespole pełnił obowiązki wokalisty i gitarzysty rytmicznego. Wkrótce za jego sugestią przyjęto również Murcię (w 2000 wytwórnia Get Back Records wydała nagrania Actress jako Actress: Birth of the New York Dolls). Kiedy rola frontmana przestała mu odpowiadać – w składzie pojawił się wokalista David Johansen. W tym składzie New York Dolls zagrali swój pierwszy występ w wigilię 1971 roku w schronisku dla bezdomnych "Endicott Hotel". Kilka miesięcy później Ricka Rivetsa (który utworzył grupę The Brats) zastąpił Sylvain Sylvain.

Muzycy inspirowali się różnymi wykonawcami rhytm'n'bluesowymi (wczesne dokonania Rolling Stones), psychodelicznymi (przede wszystkim zespoły pokroju MC5 i The Stooges), a także glam–rockowymi (Marc Bolan). Stworzyli repertuar na swój własny sposób – Stephen Thomas Erlewine opisał: "właściwie to nie brzmią jak coś co było wcześniej. To hard rock z inteligentną wymową, celebrujący kampowi i kiczowi, zachowując przy tym coś agresywnego i odpychającego". Brzmienie zespołu było zbudowane na bazie bluesa o czym świadczą zagrywki Johansena na harmonijce ustnej, a także zawarte na dwóch pierwszych albumach covery piosenek pierwotnie wykonywanych przez Bo Diddley'a, The Drells, Sonny Boy Williamsona, The Coasters czy The Jay Hawks. Płyta Private World: The Complete Early Studio Demos 1972–1973 wydana w 2008 zawiera ich wersje utworów Otisa Reddinga, Gary'ego U.S. Bondsa, Chucka Berry'ego, The Shangri-Las oraz Muddy'ego Watersa. Wpływ muzyki jazzowej miał szczgólne znaczenie dla Johansena, którego kariera w kolejnych latach opierała się na współpracy m.in. z jazzmanem Big Jay'em McNeelym i bluesmanem Hubertem Sumlinem.

Kiedy New York Dolls mieli już menedżera i przyciągnęli pewne zainteresowanie przemysłu muzycznego – Rod Stewart zaprosił ich, aby otworzyli jego występy w Londynie (wówczas glam–rockowej stolicy). W czasie pobytu w Wielkiej Brytanii zmarł Murcia (7 listopada 1972), co uniemożliwiło zespołowi granie kolejnych koncertów i muzycy musieli wracać do Nowego Jorku (w tym czasie New York Dolls nie posiadał jeszcze kontraktu płytowego). Po powrocie urządzili przesłuchanie perkusistów. Wybór padł na Jerry'ego Nolana i w marcu 1973 Paul Nelson z firmy Mercury Records podpisał z nimi kontrakt.

Debiutancki album pt. New York Dolls wyprodukowany przez Todda Ryndgrena został wydany w sierpniu 1973 roku. Sprzedaż płyty była powolna zwłaszcza w USA, gdzie glam rock nie cieszył się zbyt wielką popularnością.

Publiczność amerykańska miała podzielone zdanie na temat New York Dolls – ankiety magazynu Creem ukazały ich jako najlepszą i najgorszą grupę 1973 roku. Zespół w tym czasie koncertował w USA, a później pojawił się również w Europie. Pokazano ich w brytyjskiej telewizji BBC w programie "Old Grey Whistle Test", gdzie prowadzący dziennikarz Bob Harris naśmiewał się z nich nazywając "kpiną z rocka". Choć Harris i dużo "starej gwardii" wśród dziennikarzy oraz krytyków pozostawało nieugiętych[6], to młodzi fani w całej Wielkiej Brytanii nie zgodzili się z tym, a prosta muzyka New York Dolls była wymieniana jako główny czynnik w rodzącym się kilka lat później nurcie punkrockowym.

Do produkcji kolejnego albumu Too Much Too Soon (1974) kwintet wybrał producenta w osobie George'a Mortona, który w połowie lat 60. produkował nagrania The Shangri-Las. Krótko po ukazaniu się płyty na rynku firma Mercury Records opuściła zespół. W 1975 muzycy pogrążeni w narkotykowych nałogach i personalnych sprzeczkach zatrudnili jako menedżera Malcolma McLarena, który miał pomóc im wyjść na prostą. Prowokacyjne pomysły, które później urządzał z Sex Pistols zniszczyły wizerunek New York Dolls (muzycy występowali w czerwonych skórach z radziecką flagą w tle).

Era Malcolma McLarena została uchwycona na koncertowym albumie Red Patent Leather wydanym dopiero w 1984 przez firmę Fan Club. We wkładce oprócz Johansena, Thundersa, Sylvaina, Kane'a i Nolana pojawia się nazwisko Petera Jordana, któremu przypisany jest "drugi bas". Płyta zawiera wiele piosenek, które były prawdopodobnie przeznaczone na trzeci album. Niektóre z tych utworów zostały później wykorzystane przez Johansena i Sylvaina w ich solowych projektach.

Latem 1975 podczas trasy koncertowej po Florydzie zespół opuścili Thunders i Nolan (na czas dokończenia trasy Thundersa zastąpił Blackie Lawless). Utwory New York Dolls bez ich udziału można znaleźć na bootlegu "Tokio Dolls Live" (Fan Club Records 1986) zawierającym nagrania z japońskiego koncertu w sierpniu 1975. Do Johansena, Sylvaina i Jordana dołączyli: klawiszowiec Chris Robinsonoraz perkusista Tony Machine. Niewiele później zespół przestał istnieć. - tyle wikipedia

 

 

 

 

 

 

 

All material on this LP was recorded in the studio in 1972 during the time the Dolls were first building their Legend with their historic performances at the Mercer Street Arts Center in what was to become SOHO, NYC. It pre-dates their two releases on Mercury records.

The New York Dolls "Lipstick Killers" is historically and commercially one of ROIR's most important rock n' roll releases in our 21-year history. The NY Dolls had been together only four and a half months when they entered a small studio in NYC and made these demos, produced by Marty Thau. This is the original band, straight from playing a tumultuous weekly residency at the avant-garde art mecca, The Mercer Arts Center. It included drummer Billy Murcia, who soon after died from an overdose during the Dolls first gigs in the U.K.

"Lipstick Killers" is how the band truly sounded, raw and live, before they were put into the studio by Mercury records where their special unique energy was commercially doctored by Todd Rundgren  & Shadow Morton for their two major label releases.

"This archive tape re-writes history. The Dolls, with original drummer Billy Murcia, were only four and a half months old when these nine tracks were cut in a Manhattan studio one night during the summer of 1972. They were doing one night a week at the city's underground art mecca The Mercer Arts Center and really sowing their "young" wild oats.

"Lipstick Killers" captures the nascent Dolls at a fascinating and yet vulnerable juncture. Sylvain Sylvain and Johnny Thunders' guitars perform a six-string demolition derby and big mouth David Johansen barks like an angry wounded dog. "Killer" Kane and Murcia beat the songs into a bloody pulp."  

Press

"Lipstick Killers takes you back to the dawn of an era, to one enchanted evening in 1972, (28 years ago), when five kids from the outer-boroughs (of NYC) dreamt they could change the world. Three months after this set was recorded Marty Thau took the band to England, where they opened for Rod Stewart and The Faces before 13,000 at Wembley Stadium, after never having played to more than 350 in The Mercer Arts Center." - Roy Trakin- Liner Notes

"One of the most influential rock bands of the last 30 years, The New York Dolls pre-dated the punk and sleaze metal movements which followed long after their own demise. They were a first rate rock n' roll band."  - Guinness Encyclopedia of Popular Music

"The New York Dolls were the bridge between The Rolling Stones, The MC5 and The Sex Pistols and the punk rock movement of the late 70's."  - All Music Guide To Rock

"The Dolls single-handedly started the NY scene that later spawned the Ramones, Blondie, Television, Talking Heads, and others. The Dolls were much more than a band. Their signing to a major label set an example of commercial feasibility." - Trouser Press

"These early demo tapes with the original line up captures the Dolls at their crudest and best minus the various techniques producers Rundgren & Morton used in the Mercury releases in an attempt to tone the Dolls down. Cuts their Mercury Lp's to shred." - James Marshall- East Village Eye

"This years significant releases include ROIR's New York Dolls' 'Lipstick Killers'." - Robert Palmer- New York Times

"The Dolls epitomized trash. They were tart, amoral, stupid, crass and vulgar. This is about as good a Dolls collection as you can get. For most of the time they were the oldest most excitable pretenders to the Rolling Stones ever." - Chris Bohn- NME U.K.

"Lipstick Killers is a must for any New York Dolls fan because it presents the beginning of their all too short recording existence. Features versions like you never heard before! The sound is raw and cruel, definitely ahead of its time, but it is also surprisingly clear and clean for such an early recording." - Lucky Clark

"The cassette shows what great songwriters the Dolls were." BillBoard- Top Album Pick

"A previously unreleased 1972 blitzkrieg studio session that totally eclipses their Mercury LP's. This is their very first studio session. Thunders leaves you with your mouth open." - Cassette International U.K.

"The New York Dolls, their rise and tragic fall, typified a decade of false starts, failures and deceit. Their potential was overwhelming, but never satisfied. "Lipstick Killers" stands on its own musically, but is of even greater importance as a lasting look at this band at their earliest most ambitious period. Immediately obvious is the fine drumming of Billy Murcia. He wasn't on either of the Mercury albums and judging from his driving solid sound the band would have benefited if he would have lived long enough to play on them." - John Koenig- Goldmine

"When the group was a mere eighteen weeks into existence and still making their fabled weekly showings at the Mercer Arts Center, they gathered in a small studio and recorded the contents of this cassette in a solitary night. Well in evidence, even in these infant days are the exhilaratingly exaggerated Big Apple accents of David Johansen's vocals and the full blooded Thunders lead lines." - Mick Sinclair- Sounds U.K.

 

 

 

 

Utwory:

 

 

 

Bad Girl
Looking For A Kiss
Don't Start Me Talking
Don't Mess With Cupid
Human Being
Personality Crisis
Pills
Jet Boy
Frankenstein

Music
David Johansen-Vocals, Harp
Johnny Thunders- Guitar, Vocals
Sylvain Sylvain- Guitar
Arthur "Killer" Kane- Bass
Billy Murcia- Drums
 
 
 

 

 

NIGDY WCZEŚNIEJ NIE PUBLIKOWANE NA CD NAGRANIA Z ZAMIERZCHŁEJ HISTORII ZESPOŁU!!

 

 

Płyta jest oczywiście nowa, w  oryginalnej folii. Mogę wysłać za pobraniem, wtedy koszt wysyłki wynosi 13 zł.

A przy wcześniejszej wpłacie na konto wysyłka kosztuje 6 zł. 

Istnieje możiowoś wysyłki INPOSTEM  za 5 zł - sprawdz zasięg dla swojej miejscowości na www.inpost.pl !!

 

 


Zapraszam na inne moje aukcje - wspólna wysyłka zawsze kosztuje mniej!

 

 

NIE WYSYŁAMY ZA POBRANIEM OSOBOM Z MNIEJSZĄ NIŻ 15 ILOŚCIĄ POZYTYWNYCH KOMENTARZY!!!



Dodano 2[zasłonięte]013-01 20:12
UWAGA UWAGA, ZMIANA CEN POCZTY POLSKIEJ OD STYCZNIA 2013 - CENY WYSYŁKI PODANE W OPISACH (NA DOLE) AUKCJI W WIĘKSZOŚCI WYPADKÓW NIEAKTUALNE, OBOWIĄZUJĄCE KOSZTY WYSYŁKI ZNAJDUJĄ SIĘ W ZAKŁADCE "Dostawa i płatność" PRZY WYBORZE KURIERA "INPOST" PROSZĘ KONIECZNIE SPRAWDZIĆ WPIERW ZASIĘG ICH DZIAŁANIA DLA SWOJEJ MIEJSCOWOŚCI NA www.inpost.pl TA OPCJA DOSTĘPNA JEST Z REGUŁY W WIĘKSZYCH MIASTACH


Dodano 2[zasłonięte]013-05 20:09
UWAGA - KOLEJNA ZMIANA CEN POCZTY - TERAZ PRzESYŁKA POBRANIOWA TO 16,50 ZŁ LUB 20,50 ZŁ PRIORYTET POBRANIOWY