Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

NEW YORK DOLLS From Paris With Love (L.U.V)CDfolia

05-03-2012, 7:14
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 53.99 zł     
Użytkownik hcpunk
numer aukcji: 2101488870
Miejscowość Górny Śląsk
Wyświetleń: 6   
Koniec: 06-03-2012 11:39:45

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Opakowanie: w folii
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

NEW YORK DOLLS "From Paris with love (L.U.V.)" CD

New York Dolls – amerykański zespół rockowy działający w Nowym Jorku w latach 1971–1975 i ponownie od 2004. W pierwszym okresie działalności muzycy nagrali dwie płyty, które niewiele później wywarły duży wpływ na kształtowanie się muzyki punkrockowej, a image członków zespołu jeszcze w latach 80. znajdował odbicie w wizerunku wykonawców z kręgu nowej fali oraz glam metalu. New York Dolls zapoczątkowali również działalność sceny nowojorskiej na którą złożyły się zespoły: m.in. Ramones, Blondie, Television czy Talking Heads.

W 2004 trzech członków oryginalnego składu: wokalista David Johansen, gitarzysta Sylvain Sylvain i basista Arthur Kane wznowiło działalność (Kane wkrótce zmarł), która trwa do dziś – nagrywając w ostatnich latach dwa kolejne albumy studyjne.

Początki zespołu sięgają 1968, kiedy gitarzysta Sylvain Sylvain i perkusista Billy Murcia zaczęli grać w zespole The Pox. Gdy ich frontman zrezygnował z gry obaj zajęli się handlem odzieżą na jednej z nowojorskich ulic naprzeciwko warsztatu lalkowego noszącego nazwę "New York Doll Hospital". Gdy w 1970 zaczęli ponownie grać werbując do zespołu Johnny'ego Thundersa w roli basisty to miejsce zainspirowało nazwę dla zespołu. Kiedy Sylvain wyjechał na kilka miesięcy do Londynu – drogi Thundersa i Murcii na pewien czas rozeszły się.

Thunders trafił do grupy Actress (w dzielnicy Bronx) prowadzonej przez basistę Arthura Kane'a i gitarzystę Ricka Rivetsa. W nowym zespole pełnił obowiązki wokalisty i gitarzysty rytmicznego. Wkrótce za jego sugestią przyjęto również Murcię (w 2000 wytwórnia Get Back Records wydała nagrania Actress jako Actress: Birth of the New York Dolls). Kiedy rola frontmana przestała mu odpowiadać – w składzie pojawił się wokalista David Johansen. W tym składzie New York Dolls zagrali swój pierwszy występ w wigilię 1971 roku w schronisku dla bezdomnych "Endicott Hotel". Kilka miesięcy później Ricka Rivetsa (który utworzył grupę The Brats) zastąpił Sylvain Sylvain.

Muzycy inspirowali się różnymi wykonawcami rhytm'n'bluesowymi (wczesne dokonania Rolling Stones), psychodelicznymi (przede wszystkim zespoły pokroju MC5 i The Stooges), a także glam–rockowymi (Marc Bolan). Stworzyli repertuar na swój własny sposób – Stephen Thomas Erlewine opisał: "właściwie to nie brzmią jak coś co było wcześniej. To hard rock z inteligentną wymową, celebrujący kampowi i kiczowi, zachowując przy tym coś agresywnego i odpychającego". Brzmienie zespołu było zbudowane na bazie bluesa o czym świadczą zagrywki Johansena na harmonijce ustnej, a także zawarte na dwóch pierwszych albumach covery piosenek pierwotnie wykonywanych przez Bo Diddley'a, The Drells, Sonny Boy Williamsona, The Coasters czy The Jay Hawks. Płyta Private World: The Complete Early Studio Demos 1972–1973 wydana w 2008 zawiera ich wersje utworów Otisa Reddinga, Gary'ego U.S. Bondsa, Chucka Berry'ego, The Shangri-Las oraz Muddy'ego Watersa. Wpływ muzyki jazzowej miał szczgólne znaczenie dla Johansena, którego kariera w kolejnych latach opierała się na współpracy m.in. z jazzmanem Big Jay'em McNeelym i bluesmanem Hubertem Sumlinem.

Kiedy New York Dolls mieli już menedżera i przyciągnęli pewne zainteresowanie przemysłu muzycznego – Rod Stewart zaprosił ich, aby otworzyli jego występy w Londynie (wówczas glam–rockowej stolicy). W czasie pobytu w Wielkiej Brytanii zmarł Murcia (7 listopada 1972), co uniemożliwiło zespołowi granie kolejnych koncertów i muzycy musieli wracać do Nowego Jorku (w tym czasie New York Dolls nie posiadał jeszcze kontraktu płytowego). Po powrocie urządzili przesłuchanie perkusistów. Wybór padł na Jerry'ego Nolana i w marcu 1973 Paul Nelson z firmy Mercury Records podpisał z nimi kontrakt.

Debiutancki album pt. New York Dolls wyprodukowany przez Todda Ryndgrena został wydany w sierpniu 1973 roku. Sprzedaż płyty była powolna zwłaszcza w USA, gdzie glam rock nie cieszył się zbyt wielką popularnością.

Publiczność amerykańska miała podzielone zdanie na temat New York Dolls – ankiety magazynu Creem ukazały ich jako najlepszą i najgorszą grupę 1973 roku. Zespół w tym czasie koncertował w USA, a później pojawił się również w Europie. Pokazano ich w brytyjskiej telewizji BBC w programie "Old Grey Whistle Test", gdzie prowadzący dziennikarz Bob Harris naśmiewał się z nich nazywając "kpiną z rocka". Choć Harris i dużo "starej gwardii" wśród dziennikarzy oraz krytyków pozostawało nieugiętych[6], to młodzi fani w całej Wielkiej Brytanii nie zgodzili się z tym, a prosta muzyka New York Dolls była wymieniana jako główny czynnik w rodzącym się kilka lat później nurcie punkrockowym.

Do produkcji kolejnego albumu Too Much Too Soon (1974) kwintet wybrał producenta w osobie George'a Mortona, który w połowie lat 60. produkował nagrania The Shangri-Las. Krótko po ukazaniu się płyty na rynku firma Mercury Records opuściła zespół. W 1975 muzycy pogrążeni w narkotykowych nałogach i personalnych sprzeczkach zatrudnili jako menedżera Malcolma McLarena, który miał pomóc im wyjść na prostą. Prowokacyjne pomysły, które później urządzał z Sex Pistols zniszczyły wizerunek New York Dolls (muzycy występowali w czerwonych skórach z radziecką flagą w tle).

Era Malcolma McLarena została uchwycona na koncertowym albumie Red Patent Leather wydanym dopiero w 1984 przez firmę Fan Club. We wkładce oprócz Johansena, Thundersa, Sylvaina, Kane'a i Nolana pojawia się nazwisko Petera Jordana, któremu przypisany jest "drugi bas". Płyta zawiera wiele piosenek, które były prawdopodobnie przeznaczone na trzeci album. Niektóre z tych utworów zostały później wykorzystane przez Johansena i Sylvaina w ich solowych projektach.

Latem 1975 podczas trasy koncertowej po Florydzie zespół opuścili Thunders i Nolan (na czas dokończenia trasy Thundersa zastąpił Blackie Lawless). Utwory New York Dolls bez ich udziału można znaleźć na bootlegu "Tokio Dolls Live" (Fan Club Records 1986) zawierającym nagrania z japońskiego koncertu w sierpniu 1975. Do Johansena, Sylvaina i Jordana dołączyli: klawiszowiec Chris Robinsonoraz perkusista Tony Machine. Niewiele później zespół przestał istnieć. - tyle wikipedia


Na płytę składa się koncert z '74 zawierający obowiązkowe hity oraz niezłe fotki i historia zespołu spisana przez ich menadżera.


UTWORY:

1 Introduction 0:58     
2 Personality Crisis 3:48
3 Bad Girl 3:10         
4 Looking for a Kiss 3:47     
5 Give Her a Great Big Kiss  5:12
6 Stranded In the Jungle 4:51     
7 Pills  3:29     
8 Vietnamese Baby 4:37     
9 Trash  3:54     
10 Chatterbox 3:37     
11 Puss N' Boots 5:45     
12 Hoochie Coochie Man 5:21
13 Jet Boy  6:34

Kilka znalezionych w necie recenzji:

"I wasn't expecting much, but this is good stuff. The mix is OK, and David's French is hilarious. Then again the introduction that proclaims Johnny Thunders is "back to zee fifteees" is worth the price of admission. The set is performed with elan, with such tunes as "Puss 'n Boots" and Personality Crisis" and "Stranded in the Jungle" !! belted out in the way we wanted the Dolls doing it on those live CDs we wasted money on. Between lighting cigarettes and moments of, shall we say, light stomachs, the Dolls miss cues and forget where they are and distill rock and roll to its essense, skidding along the edge of diddly/berry, stop to pose, and rock again. A great document.

Raw, energetic, crazy, sloppy, irreverent, everything you expect the dolls to be.
This is a great dolls album. The sound quality is excellent, and the dolls flat out rock the house.
The only problem is that we need more dolls concerts of this quality, where are they?

THis is a must have for any rock and roll fan. Cassual listerns will have to listen twice though to appriecate it. THe New york dolls are a lot harder on this album and a love it. This album shows how great the new york dolls and is a testament to the greatest rock and roll band ever it. It shows the beggining of punk metal new wave indy and everything in between. The reason why the new york dolls are genry less is because the started it all. New wave punk hair metal. Started a decade of big hair every thing a decade early. The thing this album does is lie to rest the rumors why the new york dolls never made it big the where to good to real for the early seventies. This album also makes every other band from that era sound like pussy's. Kiss Led Zepplin Black Sabbath does not compare to this. THis is the new York dolls the way they should have been presented to the world.
P.S. When listening to this album imagine it is 1973 and this comes on the radio."

Płyta jest oczywiście nowa, w  folii. Mogę wysłać za pobraniem, wtedy koszt wysyłki wynosi 13 zł.

A przy wcześniejszej wpłacie na konto wysyłka kosztuje 6 zł. 

Istnieje możiowoś wysyłki INPOSTEM  za 5 zł - sprawdz zasięg dla swojej miejscowości na www.inpost.pl !!

Zapraszam na inne moje aukcje - wspólna wysyłka zawsze kosztuje mniej!

NEW YORK DOLLS From Paris With Love (L.U.V)CDfolia




Dodano 2[zasłonięte]009-12 18:01
NIE WYSYŁAMY ZA POBRANIEM OSOBOM Z MNIEJSZĄ NIŻ 15 ILOŚCIĄ POZYTYWNYCH KOMENTARZY!!!