Witam!
Kilka faktów na początek. To będzie długa historia…
Posiadam do sprzedania VW New Beetle z 2000 roku z silnikiem 1.9 TDI. Przebieg na chwilę obecną to 189 tys. Km. Samochód posiadam od 3 lat, przez ten okres nie sprawił mi najmniejszego problemu. Jestem pierwszym właścicielem zaraz po Niemcu, co jest zaznaczone w książce pojazdu. Samochód garażowany przez poprzedniego właściciela jak i również przeze mnie.
Teraz trochę typowego lania wody.
Jako że przynależę do klubu New Beetle (http://forum.newbeetle.pl/) posiadany przeze mnie egzemplarz jest jedyny w swoim rodzaju, o czym można się przekonać śledząc od początku założony temat: Black New Beetle 1.9 TDI do którego lektury serdecznie zapraszam. (Wymagane jest zalogowanie na forum)
Każdemu poszukującemu nowego samochodu zależy na dwóch sprawach. Samochód ma być okazyjny w cenie oraz nienagannie utrzymany. W większości przypadków nie jest możliwe pogodzenie tych dwóch aspektów w związku z czym wszystkie typowe okazje, których można znaleźć bez liku, kończą się w rezultacie płaczem oraz pustym portfelem. Biorąc pod uwagę powyższe, chciałbym zaznaczyć że prezentowany samochód nie jest typową okazją. Swoim stanem technicznym, oraz utrzymaniem prezentuje bowiem lata dopieszczania i inwestowania. Podana cena jest bardzo adekwatna do nakładu włożonej pracy oraz możliwości samochodu.
Poniżej przedstawiam kilka faktów dotyczących mojego Beetla.
- Olej w silniku zmieniany regualrnie co 8 tys. Km. – zawsze Motul 5W40 505.01 pełen syntetyk. (Od zmiany do zmiany nie ubywa nawet 1 mm, mogę dać gwarancję)
- Filtry tylko markowe Man lub Knecht.
- Wszystkie elementy zawieszenia Lemfoder (regularnie sprawdzane i wymieniane)
- Sprężyny zmienione na czerwone FK, komfortowe oraz optycznie obniżające o 40 mm.
- Amortyzatory oryginalne po 75% sprawności (do sprawdzenia na stacji diagnostycznej)
- Silnik 1.9 TDI o mocy podniesionej do 151KM oraz 311Nm. Modyfikacja została przeprowadzona w znanej w światku tuningowym firmie Goodhope z Pleszewa. W skład modyfikacji weszły wtryski o dyszy 0.216, program oraz regenerowana w firmie TurboWschowa turbinie. Moment obrotowy został przygotowany na poziomie 311Nm aby oryginalne sprzęgło dwumasowe nie było za mocno obciążone.
- Zestaw hamulcowy z Audi S3 8L. Komplet hamulców wraz ze zwrotnicami przeniesiony bezpośrednio z ponad 200 konnego audi S3 8L. Samochód dosłownie staje w miejscu, tarcze są grube, klocki nowe TRW.
https://www.youtube.com/watch?v=C8xzEZam4r0
- Kabina kompleksowo wyciszona. Boczki przód i tył wraz z podłogą wyciszone matą bitumiczną Boll. Na matę w całym samochodziepowędrował filc Poroso o grubości 16mm. Ściana grodziowa również otrzymała wygłuszenie matą bitumiczną Boll + od strony silnika matą termiczną GMS 10 - również 16 mm. W linku znajdą Państwo test decybeli przeprowadzony po modyfikacji. Przed modyfikacją w kabinie było dość głośno, około 75db czyli typowo w przypadku silnika diesla, po modyfikacji poziom hałasu przy 100 km/h spadł do 62db, czyli do poziomu samochodów klasy premium.
https://www.youtube.com/watch?v=s2Kl0bAVZsU
- Wymienione uszczelki drzwiowe oraz uszczelki zbierające boczne szyb w celu dokładniejszego wyciszenia kabiny.
- Zmieniony przedni oraz tylni zderzak, przód został zmodyfikowany aby wyglądem przypominał wersję po-liftową, przy okazji zostało zrobione miejsce pod montaż planowanego frontowego intercoolera. Tył natomiast to wersja Ms Desing od wersji Turbo S.
- Komplet lamp został profesjonalnie wypolerowany oraz pokryty lakierem zapobiegającym matowieniu oraz żółknięciu kloszy. Założone przetwornice ksenonowe o kolorze światła biały 4300. Same przetwornice dobrej jakości (komplet 600 zł nowy) nie mające wpływu na instalację elektryczną oraz odbiór fal FM.
- Całe podwozie zabezpieczone natryskową masą bitumiczno-konserwującą Boll
Wnętrze:
Oryginalnie samochód wyjechał z fabryki z welurowym beżowym środkiem, który zamieniłem na skórzany w tym samym kolorze. Elementy we wnętrzu zostały polakierowane w kolor karoserii, włączając w to panel środkowy oraz plastikowe boczki przy krawędziach szyb. Kierownica zmieniona na skórzaną z Golfa IV Gti, dodatkowo obszyta prawdziwą, mocną skórą.
System audio: Radio Sony, dość wysoki model, w momencie zakupu kosztował około 800 zł, oraz komplet 6 głośników Sony Xplode.
Szyby przyciemnione profesjonalnie folią 30% przód, 20% tył. Oświetlenie wnętrza zmienione na LED. Założone dodatkowe podświetlenie nóg LED sterowane za pośrednictwem pilota, z możliwością regulacji natężenia światła oraz możliwością wyłączenia.
Koła:
Zestaw letni to 18 calowe felgi 7,5 ET35 z oponami Dunlop 225/35/18 oraz Nankang 225/35/18. Felgi nowe, opony jeszcze na 1-2 sezony. Zestaw zimowy to 16 calowe felgi 6 cali z oponami Goodyear 205/55/16, felgi w stanie dobrym, opony jeszcze na 2-3 sezony.
Dodam na koniec że zestaw napędowy jest w idealnym stanie. Silnik nie pali grama oleju, nie dymi nawet podczas bardzo ostrego przyspieszania i wciąż pali w granicach 5,50 litra na 100 km w trasie do 6,50 litra na 100 km w mieście.
Wszystko co powyżej opisałem jest do sprawdzenia na miejscu po przyjeździe. Nie mam nic do ukrycia, samochód jest moją wizytówką. Powód sprzedaży prozaiczny, tym razem poszukuję modelu New Beetle cabrio który mógłbym doprowadzić do podobnego stanu.
Cena jest do minimalnej negocjacji z uwagi na fakt że samochód pow wieloma względami bije na głowę wielokrotnie droższą konkurencję. Auto dla konesera modelu New Beetle.
Pozdrawiam i zapraszam na oględziny
Piotr Langner
665 [zasłonięte] 101