Krótka
charakterystyka gry
Mask of the Betrayer to tytuł
pierwszego, oficjalnego dodatku do znakomitej gry z rodzaju RPG, Neverwinter
Nights 2. Projektanci i developerzy studia Obsidian
Entertainment ponownie przenoszą nas do Zapomnianych Krain. Opowieść
rozpoczyna się tuż po finałowej walce z Królem Cieni,
która miała miejsce w trzecim akcie podstawowej wersji gry.
Nasz bohater budzi się w samotności głęboko pod powierzchnią ziemi.
Otoczony przez hordę złych duchów, gracz rozpocznie nową,
epicką przygodę, w której odnajdzie swoje prawdziwe
przeznaczenie.
Akcja rozszerzenia rozgrywa się na terenie krainy
Rashemen, nieopodal Thay. Mask of the Betrayer
oferuje nam mnóstwo nowości: potworów,
atutów, klas postaci, zbroi, ras, przedmiotów,
broni, zaklęć itp. Autorzy usprawnią również narzędzia, za
pomocą których można tworzyć modyfikacje. Na ten ostatni
aspekt studio Obsidian Entertainment zwraca szczególną uwagę
– nie jest bowiem dla nikogo tajemnicą, że wokół
cyklu Neverwinter Nights skupiona jest ogromna
społeczność graczy. Pewnym zmianom i ulepszeniom uległ
również silnik gry jak również interfejs gracza.
Według zapowiedzi twórców
dodatku, jego ukończenie zajmuje około 15 godzin. Oczywiście w
zależności od podejmowanych przez gracza wyborów, czas ten
może ulec zmianie. Wśród wspomnianych wcześniej nowości
pojawia się całkowicie nowa klasa prestiżowa, która została
zaprojektowana przy współpracy z pracownikami Wizards of the
Coast. „Maniaków” rozwoju postaci
ucieszy z pewnością fakt, iż poprzeczkę poziomów podniesiono
do 30. Wśród tzw. wyczynów (feats) znajdują się
praktycznie wszystkie znane z dodatku do pierwszej części gry, Hordes
of the Underdark, jednak tak jak i w przypadku klas
prestiżowych, nie zabrakło nowych, stworzonych przy wydatnej pomocy ze
strony Wizards of the Coast. Wprowadzono nieco zmian do systemu
tworzenia przedmiotów i uzbrojenia, jak również
ich magicznego ulepszania - proces ten jest teraz znacznie prostszy
oraz bardziej logiczny, a zapewniają to nowe receptury i komponenty.
Premierowe przedmioty, jak również broń czy elementy
uzbrojenia, z racji tego, iż są bardziej potężne niż w podstawowej
części gry, są znacznie trudniejsze do zdobycia.