Nowa edycja najbardziej cenionej polskiej gry planszowej.
Neuroshima Hex to planszowa gra strategiczna rozgrywająca się w
postapokaliptycznym świecie opanowanym przez mutantów i bezwględne
maszyny Molocha. Każdy z graczy dowodzi jedną z armii, na którą składają
się żetony jednostek, modułów i akcji, które wykłada się na
heksagonalnej planszy pola bitwy.
W pudełku znajdują się 4 armie, w tym:
- potężne, ale powolne maszyny Molocha
- Posterunek - ostatnia regularna armia ludzkości
- gangi Hegemonii
- mutanci Borgo
Gra ma niepowtarzalny klimat i bardzo proste zasady, które można
wytłumaczyć w ciągu 5 minut. Mimo to, pozwala na różnorodne strategie i
daje duże możliwości taktyczne.
Gra otrzymała wyróżnienie ekspertów w plebiscycie Gra Roku 2007 organizowanym przez serwis Gry-Planszowe.pl!
Na czym to polega?
Każda armia składa się z 35 żetonów, na które składają się żetony
jednostek oraz akcji specjalnych. Jednostki wykłada się na planszę, na
dowolnym polu nie zajętym przez inny żeton. Każda z nich ma oznaczenie
informujące, czy jest jednostką strzelającą czy walczącą wręcz a także
inicjatywę (o wartości od 0 do 3). Na żetonie znajdują się także symbole
oznaczające z jaką siłą i w jakie kierunki atakuje. Niektóre jednostki
mają zdolności specjalne, np. "Sieciarz" może zablokować działanie
sąsiadującej jednostki, inne mogą atakować dwukrotnie, jeszcze inne mają
zamontowany pancerz itp. Symboli jest niewiele, są czytelne i bardzo
łatwo się w nich połapać - nie trzeba ich nawet specjalnie znać przed
rozgrywką. Przykładowe żetony można zobaczyć w galerii poniżej.
Wśród żetonów występują żetony specjalne "Bitwa", które można zagrać,
aby rozpocząć walkę. Momenct rozstrzygania bitwy jest bardzo efektowny -
wiele jednostek ginie, wykonując przed śmiercią jeszcze jeden, zabójczy
atak. Dobre ustawienie jednostek i ich osłona oraz ochrona bazy są
bardzo trudne, często więc posyła się jednostki w samobójcze misje, aby
tylko zdjąć jeszcze jeden punkt z bazy przeciwnika.
Pierwsza polska gra, która odniosła sukces na Zachodzie!
Neuroshima Hex jako pierwsza polska gra została zauważona i doceniona przez zachodnich recenzentów. Zobacz co piszą o NS Hex:
Neuroshima Hex is a strange hybrid, deeply strategic, surprisingly fast, and violently efficient.
Bruno Faidutti, Ideal Game Library
(...) it is basically a highly themed abstract where lots of things die in a short period of time. Pretty close to my dream game.
Frand Brahnam, BoardGameNews
I think it’s a neat game with ample violence and mayhem but it does give you a lot to think about it.
Michael Barnes, Fortress: Ameritrash
przeczytaj więcej recenzji na BoardGameGeek (j. angielskI)
Neuroshima Hex jest obecna na rynku już 5 lat i ciągle się rozwija. Premiera aktualnej edycji pokrywa się w czasie z wydaniem włoskim i hiszpańskim (kolejnymi po angielskim i francuskim). Przygotowana jest także wersja Neuroshimy Hex jako aplikacji na platformach Iphone/Ipod/Ipad
Liczba graczy: 2 - 4 osoby
Wiek: od 10 lat
Czas gry: ok. 45 - 90 minut
Losowość: istotna losowość
Interakcja: interakcja w czystej postaci!
Złożoność: średnia złożoność
Wydawca: Wydawnictwo Portal
Projektant: Michał Oracz
Wydanie: polskie
Instrukcja: polska
Zawartość pudełka:
- plansza
- 140 żetonów (po 35 dla każdej z 4 armii)
- instrukcja wraz z opisami armii i poradami taktycznymi
Waga: 1.2 kg
Producent: Portal