WYSYŁKA DZISIAJ !!!
CODZIENNIE W DNI ROBOCZE
WYSTARCZY DO GODZ. 13.00 wysłać do nas:
1) deklarację odbioru przesyłki "za pobraniem" lub 2) skan przelewu albo 3) ostatecznie - wpłacić za pośrednictwem "PayU"
NEUROROZWOJOWA
ANALIZA WAD POSTAWY CIAŁA U DZIECI I MŁODZIEŻY
Małgorzata Matyja
Stan książki: NOWA
Wydawnictwo:Akademia Wychowania Fizycznego w Katowicach
Stron: 336
Nakład:350 egz.
Okładka: miękka
Spis treści:
1. WSTĘP 7
2. ANALIZA ZABURZEŃ POSTAWY CIAŁA W OPARCIU O KONCEPCJĘ NEUROROZWOJOWĄ BERTY I KARELA BOBATH 15
2.1. Określenia wstępne 15
2.2. Podstawowe założenia koncepcji neurorozwojowej 16
2.3. Mechanizm anty grawitacyjny a prawidłowa stabilizacja ciała 30
2.4. Czynniki wpływające na zaburzenia mechanizmu antygra witacyjnego 32
2.5. Nieprawidłowy mechanizm antygrawitacyjny jako przyczyna kompensacyjnej stabilizacji ciała 35
2.6. Nieprawidłowy mechanizm antygrawitacyjny jako przyczyna wad postawy ciała 38
2.7. Neurorozwojowe aspekty prawidłowej i kompensacyjnej stabilizacji ciała 41
3. TEORIE STABILIZACJI 47
3.1. Analiza wybranych teorii dotyczących stabilizacji ciała 47
3.2. Interpretacja koncepcji neurorozwojowej w świetle współczesnych teorii stabilizacji ciała 59
4. ANALIZA AKTUALNYCH POGLĄDÓW NA POSTAWĘ CIAŁA W ASPEKCIE KONCEPCJI NEUROROZWOJOWEJ 62
4.1. Definicje postawy ciała i czynniki posturogenne 62
4.2. Wady postawy i przyczyny ich powstawania 70
4.3. Rodzaje wad postawy ciała 77
4.4. Budowa i postawa ciała 80
4.5. Profilaktyka wad postawy 83
5. TRENING STABILIZACJI KOMPLEKSU LĘDZWIOWO- BIODROWO-MIEDNICZNEGO W DIAGNOSTYCE I TERAPII DZIECI Z WADAMI POSTAWY
5.1. Podstawy diagnostyczne i terapeutyczne „klasycznej gimnastyki korekcyjno-wyrównawczej" 84
5.2. Podstawy diagnostyczne i terapeutyczne „neurorozwojowej gimnastyki korekcyjnej" 85
5.3. Wybrane koncepcje neurofizjologiczne stosowane w budowaniu centralnej stabilizacji ciała 96
6. ZAŁOŻENIA PRACY 99
7. CEL PRACY 104
8. MATERIAŁ I METODY BADAŃ 106
8.1. Kwestie etyczne 106
8.2. Organizacja badań 106
8.3. Charakterystyka materiału hirudina 108
8.4. Metody badawcze 119
8.4.1.Metodyka oceny postawy ciała 120
8.4.2.Metodyka oceny funkcjonalnej długości wybranych
grup mięśniowych 125
8.4.3.Metodyka oceny wybranych parametrów kręgosłupa... 132
8.4.4. Metodyka oceny wielkości i typów rozkładu napięcia
posturalnego 134
8.4.5.Metodyka oceny aktywności fizycznej 137
8.5. Statystyczne opracowanie wyników
9. WYNIKI BADAŃ
9.1. Określenie podstawowych pojęć
9.1.1. Określenie współczynnika wielkości napięcia posturalnego 141
9.1.2. Wyznaczenie typów rozkładu napięcia 148
9.1.3. Określenie współczynników rozkładu napięcia posturalnego 149
9.2. Typy rozkładu napięcia a wielkość napięcia posturalnego 152
9.3. Kalkulator wielkości i rozkładu napięcia posturalnego 154
9.4. Analiza związku między wielkością i rozkładem napięcia a postawą ciała, aktywnością fizyczną i parametrami biometrycznymi w całej badanej grupie..... 160
9.5. Porównanie między grupą badaną i kontrolną w zakresie napięcia posturalnego, typów rozkładu napięcia i postawy ciała oraz aktywności fizycznej 177
9.6. Podsumowanie wyników 192
10. DYSKUSJA 202
10.1. Podstawowe pojęcia występujące w koncepcji
neurorozwojowej 202
10.2.Analiza zależności między wielkością i typami rozkładu napięcia posturalnego a jakością postawy ciała i aktywnością fizyczną
10.3. Porównania między grupą badaną i kontrolną w zakresie wielkości i rozkładu napięcia posturalnego, postawy ciała oraz aktywności fizycznej
265
11. PODSUMOWANIE I WNIOSKI 269
12. BIBLIOGRAFIA 275
13. STRESZCZENIA 307
14. ANEKS 313
14.1.Wykaz rycin 313
14.2.Wykaz tabel 320
14.3.Kwestionariusz oceny badanego 323
14.4.Treść informacji przedłożonej osobie badanej przed wyrażeniem zgody na udział w badaniach 328
14.5.Treść oświadczenia badanego, w którym zgadza się na przeprowadzenie badania 330
14.6.Karta oceny aktywności fizycznej dzieci według Kwestionariusza Baecke 331
14.7.Tabela. 37 333
Wykaz skrótów 335
CHCESZ PRZED ZAKUPEM ZAPOZNAĆ SIĘ Z OFEROWANĄ KSIĄŻKĄ NAPISZ DO NAS MAILA, A OTRZYMASZ DARMOWY FRAGMENT!!!
Zobacz nasze pozostałe oferty:
|
| Panelealle |
|
|
|