Swoją oryginalność i niezwykłość publikacja Neurologopedyczne studia przypadków zawdzięcza bogatym i różnorodnym tematycznie opisom przypadków, z którymi autorki zetknęły się w swojej praktyce zawodowej. Książka przedstawia, między innymi, pacjentów dotkniętych afazją, jąkaniem, autyzmem, a także osoby z zespołem Cornelii de Lange, małomózgowiem pierwotnym, nietypową postacią fenyloketonurii, kruchego chromosomu X. Przypadki te, zaprezentowane w jasny i ciekawy sposób, są cennym źródłem wiedzy dla wszystkich zainteresowanych zagadnieniami neurologopedycznymi.
Książka Neurologopedyczne studia przypadków jest odpowiedzią na zapotrzebowanie logopedów
i studentów, którzy poszukują praktycznych informacji dotyczących leczenia swoich pacjentów.
SPIS TREŚCI:
Tom I
- Anna Andrzejewska: Dziecko z niedoczynnością tarczycy.
- Magdalena Bieniek: Obraz zaburzeń językowych u osoby z afazją.
- Izabela Binkowska: Studium przypadku pacjenta z afazją ruchową Broca
- Justyna Boczar: Studium przypadku dziecka jąkającego się
- Ewa Dębińska-Dzidek: Studium przypadku dziecka z opóźnieniem rozwoju mowy o trudnej do określenia etiologii
- Grażyna Garwoła: Studium przypadku dziecka z zespołem Sturge'a-Webera
- Joanna Gemra: Studium przypadku dziecka z upośledzeniem umysłowym
- Regina Golińska: Afazja pourazowa - studium przypadku
- Jolanta Grzegorzek: Studium przypadku chorej z afazją czuciową Wernickego
- Dorota Haszko: Studium przypadku dziecka z podśluzówkowym rozszczepem podniebienia miękkiego
- Agnieszka Jakubowska: Studium przypadku dziecka z dysartrią startą
- Karolina Kalota-Wilczyńska: Studium przypadku dziecka ze sprzężoną niepełnosprawnością
- Dorota Kamińska: Studium przypadku dziecka z grupy ryzyka zaburzonego rozwoju psychoruchowego
- Karolina Kostro: Studium przypadku dziecka z zespołem Cornelii de Lange
- Renata Krasnodębska: Studium przypadku dziecka z niepełnosprawnością sprzężoną - upośledzeniem umysłowym i mózgowym porażeniem dziecięcym
- Agnieszka Kwaśny: Studium przypadku dziecka z niepełnosprawnością umysłową
- Grażyna Kwiatkowska-Żelazny: Studium przypadku dziecka z zespołem kruchego chromosomu X Monika Malicka: Diagnoza i terapia dziecka z wrodzoną wadą mózgu - holoprosencephalią semilobar.
- Eliza Matelowska: Studium przypadku dziecka z małomózgowiem pierwotnym
- Iwona Orzełowska: Studium przypadku dziecka z deficytami rozwojowymi
- Wioleta Osuch: Studium przypadku jedenastoletniego chłopca z jąkaniem organicznym
- Aneta Pakieła: Studium przypadku chorego z afazją Wernickego
- Alina Pankiewicz: Diagnoza logopedyczna 8-letniego chłopca autystycznego
- Izabela Piotrowska: Studium przypadku chorego z afazją ruchową
- Ewa Podbielkowska: Studium przypadku dziecka z padaczką lekooporną
- Mirosława Ponicka: Studium przypadku dziecka z nietypową postacią fenyloketonurii
- Alicja Puciato: Studium przypadku dziecka niesłyszącego z mózgowym porażeniem dziecięcym
- Jolanta Rogalska-Wojciechowska: Studium przypadku dziecka z alalią motoryczną
- Katarzyna Rutkiewicz: Studium przypadku dziecka z dysfazją rozwojową
- Magdalena Sałach-Zapaśnik: Studium przypadku dziecka z zaburzeniami w komunikacji i opóźnionym rozwojem mowy. Diagnoza logopedyczna
- Anna Skoczylas: Studium przypadku dziecka jąkającego się
- Danuta Wardawa: Studium przypadku dziecka z dysfazją rozwojową (ekspresyjną)
- Barbara Więcek: Wspomaganie rozwoju dziewczynki z aberracją chromosomu 18. ze szczególnym uwzględnieniem mowy.
- Barbara Wiśniewska: Opóźniony i zaburzony rozwój mowy u dziecka z rozszczepem podniebienia miękkiego i obciążającym wywiadem ciążowo-okołoporodowym.
- Elżbieta Wrzołek-Kamińska: Wpływ zespołu wad ośrodkowego układu nerwowego na rozwój podstawowych funkcji życiowych
Tom II
Katarzyna Aronowicz: Opóźniony rozwój mowy u dziecka z podejrzeniem wady genetycznej.
Anna Balicka: Studium przypadku dziecka z dysartrią startą.
Sylwia Bieńkowska: Studium przypadku dziecka z małogłowiem pierwotnym.
Aneta Brzezińska: Jąkanie u 17-letniego chłopca – studium przypadku.
Monika Chruścielewska: Stan mowy dziecka z zespołem Aperta.
Sylwia Dudek: Studium przypadku dziecka z dysartrią startą.
Katarzyna Gewartowska: Studium przypadku dziecka z zespołem Pradera-Williego
Joanna Ilnicka: Opóźniony rozwój mowy u dziecka z całkowitym jednostronnym rozszczepem wargi i podniebienia oraz zaniedbaniami środowiskowymi.
Iwona Korżyńska-Czerech: Studium przypadku 5-letniej dziewczynki z epilepsją.
Katarzyna Kuzimska-Bartnik: Studium przypadku chłopca z niepełnosprawnością umysłową w stopniu znacznym.
Arletta Maciejczuk: Studium przypadku dziecka z zespołem Downa.
Wioleta Osuch: Diagnoza i wspomaganie rozwoju dziecka w wieku żłobkowym – z doświadczeń neurologopedy pracującego w poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Aneta Popławska: Kompetencja komunikacyjna chłopca autystycznego.
Katarzyna Skrzypczak: Studium przypadku dziecka z niedokształceniem mowy na tle autyzmu.
Magdalena Stępień: Studium przypadku dziecka z zaburzeniami mowy o charakterze alalii motorycznej z komponentą dysartrii.
Wiesława Szustkiewicz: Poziom funkcji słuchowo-językowych u dzieci w wieku przedszkolnym jako predyktor trudności w czytaniu i pisaniu. Rola diagnozy wielospecjalistycznej we wczesnej profilaktyce ryzyka dysleksji.
Marta Wiechowska-Pykała: Studium przypadku szesnastoletniego chłopca z niepłynnością mowy.
Jolanta Więckowicz: Studium przypadku dziecka z podejrzeniem zespołu Landaua-Kleffnera.
Tom III
Emilia Bagińska: Brak mowy u dziecka o nieustalonej etiologii.
Justyna Bilińska: Studium przypadku chłopca z zespołem ataksja-teleangiektazja.
Karolina Borczak: Studium przypadku dziewczynki z zespołem Angelmana.
Izabela Czaplicka: Dysartria starta czy opóźniony rozwój mowy? Studium przypadku.
Katarzyna Czechowicz-Gołaszewska: Opóźniony rozwój mowy jako następstwo deprywacji środowiskowej - studium przypadku.
Katarzyna Dziurkowska: Studium przypadku dziewczynki z dysartrią po wypadku komunikacyjnym.
Magdalena Fijałkowska: Opóźniony rozwój mowy czynnej u dziecka z obciążonym okresem I trymestru ciąży.
Anna Gajewska: Studium przypadku dziecka z opóźnionym rozwojem mowy i procesów integracji sensorycznej.
Olga Jakubiel: Neurologopedyczne studium przypadku 20-letniej pacjentki jąkającej się.
Dorota Jasińska: Studium przypadku dziecka z zespołem Arnolda-Chiariego.
Aleksandra Kaczyńska: Studium przypadku chłopca z dysartrią mieszaną - ataktyczno-wiotką.
Iwona Kamińska: Opóźniony rozwój kompetencji komunikacyjnych i mowy u dziecka z zespołem mikrodelecji 22q11.2. Studium przypadku.
Dominika Kościelniak: Studium przypadku dziecka z dysartrią startą.
Aneta Kotomska-Jachna: Studium przypadku chorej z afazją czuciową Wernickego.
Małgorzata Krzemińska: Studium przypadku dziecka z zespołem Williamsa.
Dorota Lachowicz-Piędziejewska: Studium przypadku dziecka z opóźnionym rozwojem mowy.
Daria Lepa: Studium przypadku dziecka z defi cytami rozwojowymi. Obserwacja rozwoju mowy.
Joanna Ławicka: Studium przypadku dziecka z dysartrią startą w zespole genetycznym.
Maria Malara-Adach: Studium przypadku dziecka z zespołem Pradera-Williego.
Paulina Naruszewicz: Diagnoza logopedyczna i propozycja wspomagania rozwoju niemowlęcia z obciążonym okresem ciążowo-okołoporodowym - studium przypadku.
Katarzyna Oulmokhtar: Studium przypadku dziecka z dysartrią mieszaną.
Ewelina Pałasz-Urlich: Studium przypadku dziecka z zespołem Nijmegen.
Ilona Prządka-Bawej: Studium przypadku chorej z ataksją móżdżkowo-rdzeniową typu 1 (SCA1).
Anna Raczyńska: Studium przypadku dziecka z zespołem "kociego krzyku" (Cri du Chat syndrome).
Katarzyna Rusek: Studium przypadku dziecka z niezdiagnozowanym zespołem genetycznym.
Jolanta Rynkowska: Studium przypadku chłopca z dysartrią startą.
Iwona Rzymowska: Studium przypadku dziewczynki z zespołem Axenfelda-Riegera.
Anna Stępkowska: Wczesna interwencja logopedyczna u wcześniaków z ciąży trojaczej - studium przypadku.
Irena Surdej: Studium przypadku dziecka z całkowitym rozszczepem podniebienia (syndrom Pierre-Robin).
Agnieszka Węgier: Poziom rozwoju mowy u dziecka z niedosłuchem uwarunkowanym genetycznie. Studium przypadku.
Jagoda Wielgosz: Studium przypadku dziewczynki z zespołem Downa.
Marta Wilczopolska: Poziom rozwoju mowy chłopca z zespołem Dandy'ego-Walkera.
Iwona Wojcieszuk: Stymulacja logopedyczna wyrównująca wczesne deficyty rozwojowe.
Malwina Zawieja: Zaburzenia rozwoju mowy i kompetencji komunikacyjnych u dziecka ze zdiagnozowanym całościowym zaburzeniem rozwoju pod postacią autyzmu wczesnodziecięcego.