|
Neurodydaktyka Nauczanie i uczenie się
przyjazne mózgowi Żylińska Marzena
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UMK
ISBN:
978-83-[zasłonięte]-3092-5 Liczba stron: 315 Oprawa:
Miękka Wydanie: 2013 r.
Neurodydaktyka. Nauczanie i
uczenie przyjazne mózgowi to książka, w której zostały zebrane
wnioski płynące z neuronauk. Dzięki postępowi tych nauk możemy
dziś zweryfikować stosowane w domach, w przedszkolach i
szkołach metody nauczania. Neurobiolodzy obalają wiele
wygodnych dla rodziców i nauczycieli mitów i pokazują, jak
wiele zależy od nas dorosłych. To my, tworząc określone
środowisko, decydujemy o tym, czym będą zajmować się dzieci.
Ich aktywność znajduje odzwierciedlenie w strukturze sieci
neuronalnej, można nawet powiedzieć, że rzeźbi ich mózgi.
Dlatego z wnioskami płynącymi z neuronauk powinni zapoznać się
zarówno rodzice, nauczyciele, jak i studenci kierunków
pedagogicznych, a także wszyscy, którzy chcą się dowiedzieć,
jak lepiej wykorzystać potencjał dzieci. Jeśli szkoła ma być
źródłem prawdy o świecie, sama nie może ignorować wiedzy o
tym, jak przebiegają procesy uczenia się.
Jak uczy się
mózg Spitzer Manfred
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN:
[zasłonięte]978-83-15261-1 Tłumaczenie: Guzowska-Dąbrowska
Małgorzata Format: 16.5x23.5cm Liczba stron:
350 Oprawa: Miękka Wydanie: 1, 2012
r.
Książka poświęcona jest
szeroko rozumianej problematyce uczenia się widzianej z
perspektywy neurobiologii, psychologii i pedagogiki. Autor w
ciekawy sposób omawia zagadnienia dotyczące neurologicznych
podstaw uczenia się, opierając się na najnowszych badaniach
nad mózgiem. Stara się przekonać czytelnika, że z badań nad
mózgiem można wyprowadzić wnioski praktyczne istotne dla
szkoły, uniwersytetu i społeczeństwa. Szczegółowo przedstawia
proces uczenia się w ciągu życia, także w okresie prenatalnym.
Wyjaśnia dlaczego dzieci przejawiają trudności w uczeniu się
(np. czytanie, matematyka). Omawia procesy uczenia się w
świetle różnych zagadnień i problemów społecznych (kooperacja,
wartości, przemoc). Prezentuje wnioski dotyczące nauczania
szkolnego, np. wyniki międzynarodowych badań nad poziomem
osiągnięć szkolnych (PISA) przeprowadzonych także w
Polsce.
|