Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Negocjacje i mediacje w sferze publicznej [nowa]

28-02-2012, 14:25
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 42.30 zł     
Użytkownik ksieg-inter_pl
numer aukcji: 2029945584
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 7   
Koniec: 30-01-2012 15:00:24
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest:

Negocjacje i mediacje w sferze publicznej

Tabernacka Magdalena

Dane:
  • ISBN:978[zasłonięte][zasłonięte]60197
  • liczba stron: 276
  • okładka: miękka
  • wydawnictwo: wolters kluwer polska
  • seria: SERIA AKADEMICKA
  • wymiary: 168 x 241 mm
  • Rok wydania: 2009
  • Stan produktu: nowy, nieużywany



  • Opis książki:
    W książce przedstawiono prawne, społeczne i psychologiczne uwarunkowania podejmowania negocjacji i mediacji w sferze publicznej, czyli w obszarze działań władzy wykonawczej, jak również sądowniczej i ustawodawczej. Zawiera ona - oprócz analizy przepisów prawa - przegląd klasycznych i najnowszych wyników badań z zakresu psychologii społecznej i socjologii, które powinny być znane osobom zajmującym się prowadzeniem mediacji i negocjacji. Opisane zostały zagadnienia związane z komunikacją interpersonalną i publiczną w negocjacjach i mediacjach oraz uwarunkowania ich prowadzenia wynikające z różnic i podobieństw o charakterze kulturowym.Praktyczną wartością opracowania jest rozdział dotyczący techniki sporządzania dokumentów w procesach negocjacji i mediacji, a także praktyki formalizowania dokonanych ustaleń, oraz rozdział dotyczący autoprezentacji osób biorących udział w sesjach mediacyjnych lub negocjacyjnych.Adresaci:Niniejsza publikacja jest podręcznikiem akademickim, ale będzie bez wątpienia przydatna również osobom zajmującym się negocjacjami i mediacjami, w których uczestniczą organy administracji publicznej i inne podmioty o statusie publicznym. Ujęto tu w sposób systematyczny informacje użyteczne zarówno dla osób występujących w negocjacjach i mediacjach w imieniu władz publicznych, jak i tych, które prowadzą negocjacje z organami administracji publicznej bądź uczestniczą w mediacjach prowadzonych przez takie organy.

    Wykaz skrótów
    Wstęp
    Rozdział pierwszy
    Istota negocjacji i mediacji w sferze publicznej
    I. Negocjacje
    1. Pojęcie negocjacji
    2. Przedmiot negocjacji
    3. Formy i charakter prowadzenia negocjacji w sferze publicznej
    A. Negocjacje dwustronne, wielostronne i wielo-dwustronne
    B. Negocjacje o charakterze formalnym i nieformalnym
    C. Negocjacje jawne i niejawne
    4. Etapy procesu negocjacji
    A. Faza przedwstępna
    B. Faza wstępna negocjacji
    C. Faza właściwych rozmów
    D. Faza sporządzania dokumentów końcowych
    E. Faza akceptacji (faza ratyfikacyjna i publikacyjna)
    II. Mediacje
    1. Pojęcie i mechanizm mediacji
    2. Rola mediatora w procesie mediacji
    A. Rola mediatora a idea mediacji
    B. Nawiązanie kontaktu pomiędzy stronami mediacji
    C. Umożliwianie prowadzenia mediacji i jej moderowanie
    D. Pośredniczenie w rozmowach pomiędzy stronami mediacji
    E. Przyjmowanie stanowisk stron mediacji
    F. Doradzanie stronom mediacji możliwych rozwiązań
    G. Udzielanie fachowych wyjaśnień co do znaczenia okoliczności faktycznych i prawnych
    H. Mediator jako osoba pomagająca stronom mediacji sformułować tekst porozumienia
    III. Regulacja prawna negocjacji i mediacji w sferze publicznej
    1. Zakres regulacji prawnej
    2. Regulacja kompetencji do podejmowania czynności w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej
    3. Regulacja prawna procedur i zakresu czynności
    IV. Struktury administracji publicznej i podmioty w procesie negocjacji i mediacji w sferze publicznej
    1. Mediacje i negocjacje a struktury administracji publicznej
    2. Podmioty uczestniczące w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej
    A. Strony negocjacji i ich przedstawiciele
    B. Zespoły negocjacyjne
    C. Podmioty infrastrukturowe
    D. Fachowcy w negocjacjach
    3. Podmioty uczestniczące w mediacjach
    V. Formy i metody działania administracji stosowane w negocjacjach i mediacjach
    Literatura wykorzystana w rozdziale
    Rozdział drugi
    Zakres przedmiotowy negocjacji w sferze publicznej
    I. Negocjacje prowadzące do zawierania umów publicznoprawnych
    1. Charakter negocjacji prowadzących do zawarcia umowy publicznoprawnej
    2. Negocjowanie umów publicznoprawnych zawieranych przez jednostki samorządu terytorialnego
    A. Negocjacje w celu utworzenia stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego
    B. Negocjacje w celu utworzenia związków międzygminnych i związków powiatów
    C. Negocjacje w celu utworzenia porozumień komunalnych
    D. Negocjacje w celu utworzenia porozumień jednostek samorządu terytorialnego
    3. Negocjowanie kontraktów wojewódzkich
    4. Negocjowanie porozumień administracyjnych zawieranych w trybie art. 31 ustawy o administracji rządowej w województwie
    II. Negocjacje w ramach stosunków cywilnoprawnych zawieranych przez podmioty w sferze publicznej
    1. Negocjacje przy zawieraniu i realizacji umów cywilnoprawnych
    2. Negocjacje w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego
    III. Negocjacje w strukturach administracji publicznej
    1. Negocjacje w organach kolegialnych administracji publicznej
    2. Negocjacje w organach wspólnych
    3. Negocjacje prowadzące do powierzenia funkcji albo obsadzenia stanowiska
    IV. Negocjacje w stosunkach z obywatelami i adresatami działań administracji
    1. Negocjacje w ramach postępowania wnioskowego w trybie działu VII k.p.a. i w przedprocesowym stadium wyjaśniania sprawy
    2. Negocjacje lobbingowe i lobbing w negocjacjach
    3. Negocjacje obywatelskie i społeczne
    V. Negocjacje policyjne i kryzysowe
    VI. Negocjacje międzynarodowe
    1. Zakres negocjacji międzynarodowych
    2. Negocjacje międzynarodowe jako forma rozwiązywania sporów
    3. Negocjacje międzynarodowe służące podjęciu współpracy
    VII. Negocjacje akcesyjne
    Literatura wykorzystana w rozdziale
    Rozdział trzeci
    Zakres przedmiotowy działań mediacyjnych w sferze publicznej
    I. Mediacje w sferze publicznej odbywające się na etapie postępowania sądowego
    1. Mediacje przed sądem administracyjnym
    A. Podstawa prawna
    B. Znaczenie instytucji
    C. Procedura postępowania
    D. Zasady prowadzenia postępowania mediacyjnego przed sądem administracyjnym
    E. Środki odwoławcze
    2. Mediacje w postępowaniu cywilnym, w którym uczestniczą podmioty o statusie publicznoprawnym
    A. Podstawa prawna
    B. Znaczenie instytucji
    C. Procedura postępowania
    D. Wymogi ustawowe odnośnie osoby mediatora
    E. Skutki mediacji
    II. Mediacja w postępowaniu administracyjnym i przed organem administracji
    1. Znaczenie prowadzenia mediacji w postępowaniu administracyjnym i przed organem administracji
    2. Mediacje prowadzące do zawarcia ugody administracyjnej
    A. Podstawa prawna
    B. Znaczenie instytucji
    C. Procedura postępowania
    D. Pozycja organu administracji jako mediatora w postępowaniu ugodowym
    E. Środki odwoławcze i środki prawne
    F. Skutki zawarcia ugody administracyjnej
    3. Mediacje prowadzone przy zawieraniu ugód regulowanych przepisami prawa materialnego
    A. Mediacje przed Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej
    a. Podstawa prawna i znaczenie instytucji
    b. Postępowanie mediacyjne
    B. Mediacje w prawie łowieckim
    a. Podstawa prawna i znaczenie instytucji
    b. Postępowanie mediacyjne
    C. Mediacje prowadzące do zawarcia ugody w postępowaniu w przedmiocie rozgraniczania nieruchomości
    a. Podstawa prawna
    b. Znaczenie instytucji
    c. Procedura postępowania
    D. Mediacje prowadzone w celu zawarcia ugody regulowanej prawem wodnym
    E. Mediacje przed wojewódzkim inspektorem Inspekcji Handlowej
    a. Podstawa prawna
    b. Znaczenie instytucji
    c. Procedura postępowania
    III. Mediacje w świetle prawa karnego i procedury karnej
    1. Sprawiedliwość naprawcza i jej instytucje w Polsce
    2. Mediacje pomiędzy sprawcą a pokrzywdzonym w postępowaniu przygotowawczym
    A. Podstawa prawna
    B. Znaczenie instytucji
    C. Zasady odnoszące się mediacji w postępowaniu przygotowawczym
    D. Wymogi prawne dotyczące mediatora
    E. Procedura postępowania mediacyjnego
    F. Wady regulacji prawnej mediacji pomiędzy pokrzywdzonym a sprawcą
    IV. Mediacje międzynarodowe
    1. Mediacje wśród form rozwiązywania sporów międzynarodowych
    2. Przykłady uregulowań i instytucji mediacji w stosunkach międzynarodowych
    A. Postanowienia ramowej konwencji Światowej Organizacji Zdrowia o ograniczeniu użycia tytoniu
    B. Mediacje prowadzone w ramach Światowej Organizacji Handlu
    Literatura wykorzystana w rozdziale
    Rozdział czwarty
    Emocje w negocjacjach i mediacjach
    I. Emocje, ich ekspresja i percepcja
    1. Rodzaje emocji
    2. Percepcja emocji
    3. Ekspresja emocji
    4. Ekspresja i percepcja emocji a kultura
    II. Źródła emocji
    1. Procesy fizjologiczne jako źródła emocji
    2. Zachowanie jako źródło emocji
    3. Procesy poznawcze jako źródło emocji
    III. Emocje kontrolujące w negocjacjach i mediacjach
    1. Znaczenie emocji dla działania
    2. Lęk
    3. Poczucie winy i wstydu
    4. Zakłopotanie
    5. Radość
    IV. Wywoływanie konformizmu dzięki emocjom. Techniki wpływu społecznego wykorzystujące wpływ emocji na ludzkie działanie
    1. Siła wybaczenia
    2. Technika nadstawiania drugiego policzka
    3. Indukowanie poczucia winy
    A. Technika niekomunikowania wprost
    B. Groźba zerwania emocjonalnej lub trwałej więzi
    4. Huśtawka emocjonalna
    5. Wykorzystywanie siły empatii
    Literatura wykorzystana w rozdziale
    Rozdział piąty
    Komunikacja w procesie negocjacji i mediacji w sferze publicznej
    I. Komunikacja - niezbędny element negocjacji i mediacji
    1. Komunikacja społeczna
    2. Komunikowanie interpersonalne w mediacjach i negocjacjach
    A. Strategie komunikacyjne
    a. Wywoływanie uległości
    b. Wywieranie wrażenia
    c. Oszukiwanie
    3. Komunikowanie masowe
    II. Komunikacja werbalna w negocjacjach i mediacjach
    1. Znaczenie języka
    A. Język jako podstawowy czynnik umożliwiający komunikację
    B. Język jako społeczna cecha wyróżniająca i określająca status społeczny
    C. Język jako cecha określająca wiarygodność
    D. Język jako narzędzie autoprezentacyjne
    2. Zjawiska z zakresu komunikacji werbalnej mające znaczenie w komunikowaniu w procesie negocjacji i mediacji
    A. Teoria dostosowania mowy
    B. Zjawisko językowej inklinacji międzygrupowej
    C. Zjawisko języka poprawnego politycznie w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej
    D. Etykietowanie
    3. Rozumienie znaczenia wypowiedzi
    A. Język prawny i prawniczy
    B. Praktyka rozumienia znaczenia słów i wypowiedzi
    4. Międzykulturowe trudności w komunikacji werbalnej
    III. Komunikacja niewerbalna w negocjacjach i mediacjach
    1. Znaczenie komunikacji niewerbalnej
    2. Elementy i kanały komunikacji niewerbalnej
    A. Równoczesność komunikowania
    B. Elementy behawioralne komunikacji w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej
    a. Ekspresja mimiczna twarzy
    b. Okulezja
    c. Kineza
    d. Dotyk i utrzymywanie dystansu interakcyjnego
    C. Elementy pozabehawioralne w negocjacjach i mediacjach
    a. Wykorzystanie czasu
    b. Sposób korzystania z przestrzeni i pozabehawioralne wyznaczniki statusu
    c. Styl ubierania się
    3. Funkcje komunikacji niewerbalnej w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej
    A. Regulowanie interakcji
    B. Wpływ na komunikację werbalną
    a. Zastępowanie słów
    b. Uzupełnianie i akcentowanie przekazu werbalnego
    4. Problem spójności sygnałów werbalnych i niewerbalnych
    5. Błędy w interpretacji w komunikacji niewerbalnej
    Literatura wykorzystana w rozdziale
    Rozdział szósty
    Kulturowe, psychologiczne i społeczne uwarunkowania procesu mediacji i negocjacji w sferze publicznej
    I. Prawda, nieprawda i kłamstwo w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej
    1. Prawda jako wartość
    2. Paradygmaty i aksjomaty
    3. Prawda, fałsz i kłamstwo
    4. Naukowe koncepcje prawdy
    A. Prawda według Arystotelesa
    B. Prawda kontekstowa
    C. Teoria koherencyjna prawdy
    D. Pragmatyczna teoria prawdy
    E. Teoria konsensualna prawdy
    5. Kłamstwo w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej
    A. Rodzaje kłamstw i znaczenie kłamstwa
    B. O "wykrywaniu" kłamstwa
    6. Prawda jako przedmiot regulacji prawnej w sferze publicznej
    7. Technika uświadamiania hipokryzji
    II. Mediacje i negocjacje a kultura
    1. Percepcja zdarzeń, faktów i postaw warunkowana kulturowo
    A. Zjawisko etnocentryzmu
    B. Wpływ kultury na percepcję postaw i zachowań społecznych
    2. Kultura jako czynnik warunkujący zachowanie jednostki w odniesieniu do negocjacji i mediacji w sferze publicznej
    A. Kulturowo-biologiczna determinacja ludzkiego zachowania
    B. Kultura a stosunki międzyludzkie
    C. Kultura a rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji
    D. Argumentacja i porozumienie a kultura
    3. Wpływ kultury systemu administracji publicznej na negocjacje i mediacje
    III. Stereotypy a negocjacje i mediacje
    1. Pojęcie stereotypu i źródła stereotypów
    2. Wpływ stereotypów na ocenianie
    A. Uprzedzenia
    B. Dyskryminacja
    IV. Mediacje i negocjacje a środowisko społeczne
    1. Mediacje i negocjacje a uwarunkowania socjologiczne
    2. Mediacje i negocjacje a uwarunkowania środowiska społecznego
    V. Mediacje i negocjacje a osobowość i umiejętności mediatora oraz uczestników negocjacji
    1. Uwarunkowania wpływu osobowości uczestników negocjacji i mediacji na ich przebieg
    2. Cechy i umiejętności uczestników negocjacji i mediatora mogące zwiększyć sukces prowadzonych rozmów
    A. Wysoka samoocena i poczucie dużej skuteczności własnej
    B. Cierpliwość, wytrwałość
    C. Umiejętność koncentracji na przedmiocie rozmów
    D. Umiejętność panowania nad emocjami
    E. Dociekliwość
    F. Niska skłonność do autorytaryzmu
    VI. Mediacje i negocjacje a płeć ich uczestników
    1. Biologiczne i kulturowe różnice między płciami
    2. Warunkowane płcią społeczne reakcje i umiejętności a negocjacje i mediacje
    A. Aprobata i konflikt
    B. Empatia
    C. Pamięć emocjonalna i percepcja sygnałów emocjonalnych
    D. Gniew
    VII. Autoprezentacja w mediacjach i negocjacjach w sferze publicznej
    1. Psychologiczne i społeczne uwarunkowania autoprezentacji w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej
    2. Błędy w postrzeganiu innych, które mogą wpływać negatywnie na przebieg i wynik negocjacji i mediacji w sferze publicznej
    A. Podstawowy błąd atrybucji
    B. Błąd aureoli
    3. Strategie autoprezentacyjne w negocjacjach i mediacjach
    A. Strategie usprawiedliwiające możliwą porażkę
    a. Samoutrudnianie
    b. Deklarowane upośledzenie
    c. Behawioralne wzmacnianie rywala
    B. Autoprezentacja wybiórcza i wymijająca
    4. Zasady autoprezentacji warunkowane protokołem dyplomatycznym
    A. Formalizacja zasad
    B. Zasady odnoszące się do ubioru
    C. Zasady określające wzajemne kontakty
    a. Używanie tytułów odnoszących się do funkcji zawodowych i naukowych
    b. Zaproszenia i odpowiadanie na zaproszenia
    c. Zasady sporządzania i używania biletów wizytowych
    VIII. Mediacje i negocjacje a opinia publiczna
    Literatura wykorzystana w rozdziale
    Rozdział siódmy
    Techniki wpływu społecznego i taktyki wykorzystywane w mediacjach i negocjacjach w sferze publicznej
    I. Kontakt bezpośredni i inne rodzaje kontaktu w mediacjach i negocjacjach
    1. Rodzaje kontaktu w negocjacjach i mediacjach
    2. Bezpośredniość kontaktu a efektywność komunikacji i wywoływanie uległości w mediacjach i negocjacjach w sferze publicznej
    II. Techniki odwołujące się do mechanizmów autoprezentacyjnych i egotystycznych w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej
    1. Technika personalnego zwracania się do partnera rozmów w trakcie publicznych negocjacji lub mediacji
    2. Technika wykorzystywania incydentalnego podobieństwa
    3. Technika świadka interakcji
    4. Prawienie komplementów
    III. Taktyki związane z wywieraniem presji
    1. Presja w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej
    2. Taktyka milczenia
    3. Argument zastosowania środków ochrony prawnej w negocjacjach i mediacjach
    4. Wywieranie presji przy użyciu groźby przemocy w mediacjach i negocjacjach w sferze publicznej
    A. Przemoc jako argument i przedmiot rozmów w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej
    B. Regulacja prawna skutków zagrożenia przemocą w kontaktach międzyludzkich jako czynnik mający związek z negocjacjami i mediacjami w sferze publicznej
    C. Regulacja prawna problemu zagrożenia wojną i interwencją zbrojną
    5. Taktyka presji faktów
    6. Wykorzystanie presji czasu
    7. Taktyka faktów dokonanych
    IV. Sekwencyjne techniki wpływu społecznego
    1. Zasady wywierania wpływu społecznego przy zastosowaniu technik sekwencyjnych
    2. Technika stopy w drzwiach
    3. Technika drzwi zatrzaśniętych przed nosem/drzwiami w twarz
    4. Technika niskiej piłki
    5. Taktyka dobrego i złego/dobrego i złego policjanta
    V. Taktyki negocjacyjne ułatwiające targowanie się w negocjacjach w sferze publicznej
    1. Technika wygórowanych żądań
    2. Taktyka wyższej instancji
    3. Sugerowanie potrzeby wzajemności
    4. Niestanowcza odmowa na wstępie
    VI. Wykorzystywanie przekonującego działania autorytetu
    1. Co i kto może wystąpić w roli autorytetu w negocjacjach i mediacjach
    2. Znaczenie autorytetu
    3. Techniki kreowania i uświadamiania autorytetu
    VII. Bodźce odbierane bez bezpośredniego udziału świadomości i manipulowanie zapachem w negocjacjach i mediacjach
    1. Wykorzystanie bodźców podprogowych i innych bodźców odbieranych bez bezpośredniego udziału świadomości w negocjacjach i mediacjach
    A. Mechanizm oddziaływania
    B. Mimowolne zapamiętywanie
    C. Wpływ na preferencje i sądy interpersonalne
    D. Możliwe obszary zastosowań w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej
    2. Wykorzystanie efektów wywieranych przez zapach w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej
    A. Zjawisko zapachu
    B. Zapach a wywieranie wpływu społecznego
    Literatura wykorzystana w rozdziale
    Rozdział ósmy
    Trudności i niebezpieczeństwa w negocjacjach i mediacjach i sposoby przeciwdziałania im
    I. Zjawiska socjologiczne i psychologiczne mogące być zagrożeniem dla sprawnego przebiegu negocjacji lub mediacji
    1. Syndrom myślenia grupowego
    A. Opis zjawiska
    B. Symptomy myślenia grupowego
    2. Konflikty w trakcie negocjacji i mediacji
    A. Konflikty strukturalne
    B. Konflikty interpersonalne
    C. Konflikty interesów
    D. Konflikty wartości
    II. Obrona przed presją i zachowaniami ofensywnymi w negocjacjach i mediacjach
    1. Celowość obrony
    2. Sprawdzanie realności groźby
    3. Gra na zwłokę
    4. Taktyki negocjacyjne i techniki wpływu społecznego, które mogą być stosowane w warunkach presji
    A. Taktyka salami, taktyka małych kroków
    B. Taktyka tysiąca pretekstów (wyjątków)
    C. Technika zdartej płyty
    D. Technika przedefiniowania sytuacji
    5. Wybrane sposoby odpierania zachowań ofensywnych
    A. Zachowania ofensywne w negocjacjach i mediacjach
    B. Reakcja na ofensywne pytania
    III. Przeciwdziałanie zaburzeniom płynności toku rozmów i ryzyku zerwania rozmów w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej
    1. Identyfikacja zagrożeń dla trwania i płynności negocjacji
    2. Strategie pozwalające być przygotowanym na najgorsze
    A. Określenie zakresu rozmów
    B. Plan B, C, D�
    C. Ustalenie scenariusza rozmów
    3. Strategie pokonywania trudności
    A. Zmiana lub modyfikacja stylu prowadzenia rozmów
    B. Mediacje w negocjacjach
    C. Zmiana składu zespołów uczestników rozmów
    D. Zmiana scenariusza rozmów
    E. Metoda maratonu
    F. Metoda konfesjonału
    Literatura wykorzystana w rozdziale
    Rozdział dziewiąty
    Sporządzanie dokumentów podczas negocjacji i mediacji w sferze publicznej
    I. Zasada pisemności w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej
    1. Zasada pisemności jako wymóg prawny
    A. Zakres regulacji prawnej
    B. Wzorce porozumień określone w Europejskiej konwencji ramowej o współpracy transgranicznej między wspólnotami i władzami terytorialnymi
    C. Zachowanie formy pisemnej w mediacjach
    2. Zasada pisemności jako wymóg rozsądku
    A. Utrwalanie przebiegu rozmów
    B. Przedstawianie ofert
    a. Forma i jakość edycji
    b. Korekta tekstu
    II. Dokumenty sporządzane podczas negocjacji i mediacji
    1. Dokumenty do własnego użytku stron
    2. Pisemne ustalenia wstępne
    A. Wstępne ustalenia
    B. Scenariusz negocjacji i terminarz mediacji
    3. Protokoły i stenogramy
    4. Listy intencyjne
    5. Rezolucje, umowy i ugody
    A. Ogólne zasady sporządzania dokumentów końcowych
    a. Udział specjalistów i korekta
    b. Udział stron rozmów i kompetentnych organów w sporządzaniu umowy
    c. Parafowanie i podpisanie umowy, ugody bądź aktu
    4. Zatwierdzenie i ratyfikacja
    Literatura wykorzystana w rozdziale
    Zbiór materiałów dydaktycznych
    I. Propozycje tematów prac zaliczeniowych
    II. Propozycje tematów prac magisterskich/licencjackich
    III. Testy sprawdzające wiedzę
    IV. Odpowiedzi do testów
    Wykaz literatury

    Zobacz nasze pozostałe aukcje

    Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

    Zapraszamy serdecznie.