Popularna seria gier wyścigowych w wykonaniu studia Criterion Games, znanego z konsolowych wyścigów Burnout.
Need for Speed: Hot Pursuit to kolejna odsłona doskonale znanej serii gier wyścigowych rozpoczętej w 1994 roku przez firmę Electronic Arts. Tym razem za jedną z najbardziej dochodowych marek w historii rozrywki elektronicznej wzięło się studio Criterion Games, które znamy z konsolowych, szalonych wyścigów Burnout. Jak zwykle w grze pojawiają się najszybsze i najdroższe licencjonowane modele samochodów.
Hot Pursuit odwołuje się do dwóch części serii o tej samej nazwie i stanowi nowe podejście do tematu pościgów z policją. W grze otrzymujemy rozbudowaną kampanię, w której wcielamy się zarówno w policjanta jak i uciekającego kierowcę. Autorzy nie zaprezentowali rozbudowanej fabuły, bo ich zdaniem bardziej liczą się same wyścigi. Kariery obu stron „konfliktu” na szosie składają się z kilkudziesięciu wyzwań i scenariuszy. Sama rozgrywka to zręcznościowy model jazdy, widowiskowe sceny i ujęcia (kiedy spychamy lub eliminujemy inne pojazdy) oraz specjalne umiejętności. Policjanci mogą przykładowo rozstawiać kolczatki i blokady a uciekinierzy zakłócać pracę radaru.
Ważnym elementem Hot Pursuit w wydaniu Critetion Games jest tryb rozgrywki wieloosobowej i integracja gry z siecią. Za wszystko odpowiada rozbudowany system Autolog, który zbiera informacje na temat naszych wyników i zestawia je z dokonaniami znajomych. To pozwala w szybki sposób znaleźć nowe formy zabawy – możemy przykładowo spróbować pobić rekord nabity kilka minut temu przez innego gracza. Autolog pozwala również dzielić się obrazkami i filmami z wyścigów, publikować komentarze czy umawiać się na wspólną grę.
Od strony wizualnej gra prezentuje się naprawdę dobrze i może pozytywnie zaskoczyć świetnymi efektami pogodowymi, dużym otwartym światem (Seacrest Country), płynnymi zmianami pory dnia i nocy oraz widowiskowym oświetleniem. W Hot Pursuit nie mogło oczywiście zabraknąć licencjonowanych samochodów. Każdy z nich został wykonany z dużą dbałością o szczegóły.