NBA ’07 to kolejna część koszykówki, którą nieprzerwanie tworzy zespół Sony San Diego. Gra posiada pełną licencję NBA, więc można w niej znaleźć wszystkie oryginalne zespoły, graczy oraz areny sezonu 2006/2007. Jak na kontynuację NBA ’06 przystało, nowa edycja przynosi ze sobą szereg usprawnień i nowości.
Największą innowacją jest tu tryb Conquest. Wybieramy w nim zespół i staramy się z nim zdobywać regionalną sławę, jeżdżąc do kolejnych miast Stanów Zjednoczonych i przejmując terytoria zaznaczone na mapie. Poruszanie się po mapce rozwiązane zostało za pomocą znanej ze strategii turowych zasady: po naszym ruchu przychodzi pora na działanie przeciwnika (konsoli), który także stara się przejmować kontrolę nad kolejnymi obszarami. Po opanowaniu wszystkich miast danej dywizji, uzyskujemy dostęp do specjalnych graczy – gwiazd NBA, które w rzeczywistości już zawiesiły buty na kołku, ale w NBA ’07chętnie dla nas zagrają.
Sama gra w trybie Conquest różni się zasadami od tego, co znamy z normalnych meczów NBA. Tutaj dwa zespoły startują z paskiem „energii”, która widoczna jest u góry ekranu. Gdy zdobędziemy jakiś punkt, nasz pasek rośnie, natomiast przeciwnika maleje. Dzieje się odwrotnie, gdy oponent wpakuje nam kosza. W Conquest nie ma fauli ani limitów czasowych – gra się po prostu do czasu, aż przeciwnik straci cały swój pasek „energii”. Czasami zdarza się też, że na boisku pojawiają się specjalne strefy - rzuty z nich są lepiej punktowane. Po każdym meczu przyznawane są medale za różnego rodzaju osiągnięcia (dla gracza z największą ilością asyst w meczu, z największą ilością punktów, itd.) – im więcej ich posiadamy, tym silniejszą mamy drużynę.
Tryb Conquest to naturalnie nie wszystko. Gra oferuje sporo innych opcji zabawy. Jest konkurs wsadów, ‘Own the Court’, gdzie w ciągu dwóch minut trzeba zdobyć więcej punktów niż przeciwnik (przy koszu rozmieszczone są różnokolorowe strefy różniące się punktacją), czy „Skill Challenge”, polegający na przechodzeniu małego „toru przeszkód” na boisku. Oprócz tego twórcy postarali się o mini-gierki, w rodzaju pinballa tematyką nawiązującego do NBA, czy „Hot Shot”, gdzie w 60 sekund trzeba trafić tak dużo punktów, jak to tylko możliwe (sceneria przypomina salony arcade, a rzucamy do „automatu” z koszem). Grać można również w trybach wieloosobowych – zarówno lokalnie, jak i przez internet.
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet / Wi-Fi Liczba graczy: 1-4 Nośnik: 1 UMD
Wykorzystuje: karta pamięci 32 MB