NBA 2K13
to kolejna odsłona popularnego cyklu gier koszykarskich, pozwalającego wziąć udział w rozgrywkach najlepszej koszykarskiej ligi świata – NBA. Całość tradycyjnie wyprodukowało studio Visual Concepts, czyli zespół odpowiedzialny za wszystkie poprzednie części serii.
Gra korzysta z oficjalnej licencji NBA. Dzięki temu oferuje wirtualne wersje doskonale znanych drużyn, boisk i biegających po nich zawodników. Dzięki ponownemu zastosowaniu popularnej opcji NBA Today wszystkie statystyki sportowców są aktualizowane na bieżąco w oparciu o rzeczywiste zmiany zachodzące w lidze. Zabawę zaczynamy od wyboru zespołu, który możemy następnie poprowadzić do mistrzostwa, rozgrywając cały sezon bądź też poczynając od fazy play-off. Istnieje też opcja wcielenia się w menadżera, co pozwala decydować praktycznie o wszystkich aspektach kierowania klubem, w tym organizowania szkoleń, podpisywania kontraktów z graczami czy ustalania taktyki na mecze.
Największą zmianą w NBA 2K13 względem poprzedniej części stał się zupełnie przemodelowany system sterowania – od teraz za drybling odpowiada prawa gałka analogowa, z kolei wykonywanie rzutów wymaga wciśnięcia dodatkowego przycisku. Twórcy zaimplementowali także szereg modyfikacji związanych z silnikiem fizycznym gry, dzięki czemu możemy zaobserwować ulepszone kolizje zawodników w powietrzu podczas wykonywania wsadów czy też próby wymuszenia faulu ofensywnego. Nie zapomniano również o delikatnym podrasowaniu sztucznej inteligencji, a koszykarze umiejętnie szukają wolnej pozycji na parkiecie.
NBA 2K13 przynosi także narzędzie o nazwie Signature Skills, pozwalające najlepszym graczom amerykańskiej ligi zawodowej na skorzystanie z unikalnych zagrań, charakterystycznych dla danej gwiazdy parkietu. Dodatkowo twórcy, na mocy umowy z koszykarską federacją narodową USA, przenieśli do gry oryginalny Dream Team z 1992 roku (złoty medal na igrzyskach w Barcelonie).
Do prac nad NBA 2K13 zaproszony został Jay-Z, właściciel zespołu Brooklyn Nets, który pracował nad oprawą muzyczną produkcji studia Visual Concepts, jak i kilkoma pomniejszymi aspektami rozgrywki.