Naukowy rozwój człowieka Prace metodologiczne Kazimierz M. Czarnecki
GÓRNOŚLĄSKA WYŻSZA SZKOŁA PEDAGOGICZNA W MYSŁOWICACH — ZAKŁAD PSYCHOLOGII Oficyna Wydawnicza „Impuls" Kraków 2001 str. 90, stan db+ (zakurzona i podniszczona lekko okładka) ISBN
Spis treści WPROWADZENIE 1. CHARAKTERYSTYCZNE CECHY NAUKI 1.1. Pojęcie nauki . 1.2. Zasady poznania naukowego 1.3. Cele nauki 1.4. Funkcje nauki 1.5. Zadania nauki 1.6. Twierdzenia nauki 1.7. Czynności poznania naukowego 1.8. Terminologia nauki 1.9. Dziedziny poznania naukowego 1.10. Społeczny charakter poznania naukowego 1.11. Dynamika w rozwoju nauki i badań 1.12. Kryteria wyodrębniania nowych dyscyplin nauki 1.13. Twórcza osobowość uczonego 2. TWÓRCZY ROZWÓJ CZŁOWIEKA 2.0. Wprowadzenie 2.1. Warunki rozwoju twórczego 2.1. Dziedziny rozwoju twórczego 2.2. Proces rozwoju twórczego 2.3. Wyniki rozwoju twórczego 2.4. Etapy powstawania dzieł twórczych 2.5. Poziomy rozwoju twórczego 2.6. Powodzenie i niepowodzenie w rozwoju twórczym 2.7. Metody stymulacji rozwoju twórczego 2.8. Metody poznawania wyników rozwoju twórczego 2.9. Refleksje ogólne i wnioski praktyczne . 3. POSTĘPOWANIE BADAWCZE (POZNAWCZE) 3.1. Istota badania naukowego 3.2. Terminologia metodologiczna 3.3. Pojęcia metodologii badań naukowych (wybór) 3.4. Strategia naukowego działania według prof. dr. hab. Józefa Verle 3.5. Postępowanie badawcze według prof. dr. hab. Heliodora Muszyńskiego 3.6. Myślenie i działanie techniczne według prof dr. hab. Tadeusza Nowackiego 3.7. Etapy realizacji badań naukowych według prof. dr. hab. Kazimierza Czarneckiego 3.8. Graficzno-opisowe etapy postępowania badawczego według dr. Erwina Gondzika 3.9. Temat jako podstawa metodologiczna badań prof. dr. hab. Stefana Kunowskiego 4. REFLEKSJE OGÓLNE BIBLIOGRAFIA
Zapraszam na inne moje aukcje
|