Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

NAUKI O WYCHOWANIU W PONOWOCZESNYM ŚWIECIE

19-01-2012, 14:57
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 20 zł     
Użytkownik lidelka
numer aukcji: 2036383078
Miejscowość Pocztowo
Wyświetleń: 5   
Koniec: 13-01-2012 22:39:49
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 
NAUKI O WYCHOWANIU

W PONOWOCZESNYM ŚWIECIE


„CHOWANNA” 2003, R. XLVI (LIX), T. 1 (20)


red. STANISŁAW JUSZCZYK

wyd. Katowice 2003 , stron 235 , oprawa karton foliowany,
format ok. 23,5 cm x 16,5 cm


Nakład 300 + 50 egz. + 25 nadb.


W tym tomie CHOWANNY prezentowane są refleksje polskich pedagogów nad istotnymi problemami
współczesnej pedagogiki, sprawozdania ze zorganizowanych ostatnio konferencji naukowych oraz
recenzje wybranych publikacji pedagogicznych.
Część zawierająca artykuły została podzielona na cztery działy tematyczne. W pierwszym ukazano
relacje między modernizmem a postmodernizmem oraz możliwości implikacji teorii postmodernistycznej
w pedagogice, a także wpływ współczesnych przemian kulturowych na teorię i praktykę edukacyjną.
W dziale drugim przedstawiono teksty, których autorzy wyjaśniają znaczenie pojęć "europejskość", "polskość"
w kontekście państwa, narodu i ogólnie pojętej edukacji, ukazują problem integracji i dezintegracji
współczesnych społeczeństw, różnorodnych uwarunkowań edukacji kulturalnej młodzieży.
Najobszerniejszy dział trzeci zwiera artykuły dotyczące kwestii edukacji medialnej, informatycznej i technicznej.
Tematem rozważań są m.in. zagadnienia terminologiczne edukacji medialnej, problem przygotowania uczniów
do wykorzystania technologii informacyjnej, kompetencje informacyjne pedagogów.
Autorzy tekstów stanowiących dział czwarty podejmują polemikę ze zwolennikami technologicznego
modelu pracy z uczniami dorosłymi.


Z Wprowadzenia :

" Trzy kolejne tomy „Chowanny" będą odmienne od dotychczasowej for­muły tego jednego z najstarszych
czasopism pedagogicznych w Polsce. Przede wszystkim do Rady Naukowej czasopisma zaproszono wybitnych
polskich przedstawicieli nauk o wychowaniu. Zadaniem Rady jest utrzymywanie wyso­kiego poziomu naukowego
zamieszczanych w nim tekstów oraz dążenie do wzbogacenia ich tematyki zagadnieniami nurtującymi współczesną
pedagogi­kę. Kolegium redakcyjne przyjęło, że „Chowanna" powinna stać się ogólno­polskim forum wymiany myśli
pedagogicznej o postmodernistycznej rzeczy­wistości społecznej i kulturowej w Polsce.
Do napisania tekstów pod ogólnym tytułem Nauki o wychowaniu w ponowoczesnym świecie zostali zaproszeni
wybitni przedstawiciele różnych subdyscyplin w pedagogice, wywodzący się z kilku ośrodków akademickich w kraju.
Zróżnicowanie zagadnień prezen­towanych w napływających do redakcji artykułach spowodowało koniecz­ność
wprowadzenia tematycznych działów, które mają charakter dynamiczny, tzn. mogą w pewnej części powtórzyć się
w następnych tomach, a w części zostać zastąpione nowymi. Uważamy, że prezentowane na łamach „Cho­wanny"
refleksje dotyczące wybranych zagadnień z zakresu nauk o wycho­waniu będą wskazywać na rozwijające się nowe nurty
w polskiej pedago­gice, eksponować zjawiska i procesy, które mogą być niezwykle istotne w roz­woju tej dyscypliny,
przypominać o nowych aspektach problemów na pozór już przebrzmiałych oraz o zagadnieniach niezwykle istotnych
dla nauk huma­nistycznych w okresie poprzedzającym nasz akces do struktur unijnych..."


SPIS TREŚCI :

Wprowadzenie (Stanisław Juszczyk)

ARTYKUŁY

Nauki o wychowaniu a postmodernizm

Bogusław Śliwerski — Nauki o wychowaniu wobec wyzwań postmodernizmu
Zbyszko Melosik — Edukacja, młodzież i kultura współczesna. Kilka uwag o teorii i praktyce pedagogicznej

Dziedzictwo kulturowe i edukacja kulturalna

Janusz Gajda — Europejskość i polskość jako kategoria wspólnotowych wartości transmisji
dziedzictwa kulturowego jednoczącej się Europy
Jerzy Nikitorowicz — Typy tożsamości człowieka w społeczeństwie zróżnicowanym kulturowo
Krystyna Ferenz — Obszary i wymiary współczesnej edukacji kulturalnej

Teoria wychowania i samowychowanie

Mieczysław Łobocki — Minimum wiedzy o współczesnej teorii wychowania
Kazimierz Wenta — Samowychowanie i samouctwo w ponowoczesnym świecie

Edukacja medialna, informatyczna i techniczna

Wacław Strykowski — Rola mediów i edukacji medialnej we współczesnym społeczeństwie
Bronisław Siemieniecki — Edukacja informatyczna i edukacja medialna jako jeden przed­miot kształcenia
w szkole podstawowej i gimnazjum
Marek Furmanek, Wielisława Osmańska-Furmanek — Technologie informacyjne cel czy narzędzie?
Kształcenie informatyczne pedagogów i nauczycieli
Stanisław Juszczyk — Edukacja na odległość. Kilka refleksji konstruktywistycznych i kognitywistycznych
Waldemar Furmanek — Kultura informacyjna kategorią pedagogiki współczesnej

Edukacja dorosłych

Józef Kargul — Edukacja dorosłych w ponowoczesnym świecie


RECENZJE
KRONIKA

Stan idealny !

Nie wysyłam za pobraniem !


NAUKI O WYCHOWANIU W PONOWOCZESNYM ŚWIECIE