Urszula Gora
SAM PISZĘ – zeszyt do kaligrafii
Publikacja ta jest pomocą dla dzieci z trudnościami w pisaniu. Ćwiczenia zawarte w zeszycie uczą je prawidłowego kierunku kreślenia liter przy zachowaniu właściwych kształtów i proporcji, wyrabiają płynność ruchu, kształcą koordynację wzrokowo-ruchową, doskonalą tempo pisania. Liniatura jest umieszczona na odpowiednio dobranym tle, co ułatwia dziecku odwzorowanie kształtu liter w liniaturze. Maluch na kolejnych stronach zeszytu najpierw pisze po śladzie, a potem samodzielnie kreśli litery, sylaby i wyrazy.
Dane techniczne
format |
B5 |
objętość |
64 strony |
oprawa |
miękka |
ISBN |
[zasłonięte]978-8334-566-1 |
![](http://harmonia.edu.pl/environment/cache/images/200_0_productGfx_e337b52cae8e7c2956deaf7b467f6b86.jpg)
PISZĘ LITERY
Książeczka przeznaczona jest zarówno dla dzieci, które rozpoczynają naukę pisania literek, jak i dla uczniów mających trudności w pisaniu. W zeszycie znajdują się małe i wielkie litery pisane obecne w polskim alfabecie – każdej z nich poświęcona jest jedna strona. Dziecko ćwiczy pisanie znaków najpierw po śladzie, potem samodzielnie. Dla ułatwienia zaczyna w dużej liniaturze, stopniowo przechodząc do coraz mniejszej.
Dziecko wypełniając kolejne strony, uczy się prawidłowego kierunku kreślenia liter, zapamiętuje kształty i proporcje znaków, wyrabia płynność i tempo ruchu, kształci koordynację wzrokowo-ruchową.
Dane techniczne
format |
A4 |
objętość |
68 stron |
oprawa |
miękka |
ISBN |
[zasłonięte]978-8334-599-9 |
![](http://harmonia.edu.pl/environment/cache/images/200_0_productGfx_cf1e8e7b9acce9d72b3e23f43f50f65c.jpg)
ZACZYNAM PISAĆ LITERY
Ćwiczenia grafomotoryczne zamieszczone w tym zeszycie przeznaczone są dla uczniów klas pierwszych. Mają one pomóc tym dzieciom w poznaniu liter łacińskich używanych w alfabecie polskim oraz w nauce ich kształtnego pisania.
Na pierwszych stronach umieszczono szlaczki, które są ćwiczeniami wstępnymi przygotowującymi do pisania liter. Na kolejnych znajdują się litery. Na każdą poświęcono cztery strony: dwie na literę małą i dwie na literę dużą. Na początku zeszytu dziecko najpierw pisze wzór literopodobny, a potem literę i sylaby, które można z nią utworzyć. Po jakimś czasie, gdy pozna już kilka liter, ćwiczy również pisanie krótkich wyrazów.
Aby dziecko wiedziało, jak prawidłowo prowadzić rękę podczas pisania, przy każdej literze narysowano strzałki: kropka znajdująca się na początku strzałki wskazuje, w którym miejscu należy zacząć pisanie, a grot – w którym kierunku przesuwać narzędzie piszące. Jeśli litera składa się z dwóch lub trzech elementów, cyframi ponumerowano kolejność ich kreślenia.
Każdy ćwiczony znak graficzny najpierw zapisany jest czarnym kolorem. Potem stopniowo zmniejsza się natężenie tego koloru – dziecko pisząc po śladzie ma ułatwione zadanie. Na końcu znajduje się pusta liniatura, aby uczeń mógł ćwiczyć samodzielne pisanie. Stopniowanie trudności widoczne jest również w wielkości liniatury: początkowo jest ona bardzo duża, potem trochę mniejsza, a na końcu standardowa (taka, jaka znajduje się w zeszytach).