Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Nauka logiki tom 1 - Hegel Georg Wilhelm Friedrich

30-06-2014, 11:11
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 58 zł     
Użytkownik Piotr26047
numer aukcji: 4291719501
Miejscowość Tychy
Zostało sztuk: 3    Wyświetleń: 6   
Koniec: 30-06-2014 11:16:24

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2012
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Nowa strona 3

Księgarnia PIM, Tychy, ul. Jana Pawła II 24

tel. 501 [zasłonięte] 370

Księgarnia stacjonarna:
519 [zasłonięte] 288

504 029 187

[zasłonięte]@tlen.pl

Książki wysyłamy listem poleconym lub paczką w ciągu 1-3 dni roboczych po otrzymaniu wpłaty na
konto.

Na prośbę kupującego wystawiamy fakturę VAT.

W tytule przelewu proszę podać Nick z Allegro lub numer aukcji.


Odbiór osobisty:

Księgarnia PIM, Tychy

ul. Jana Pawła II 24

pon-pt 10-19; sob 10-16.

tel. 519 [zasłonięte] 288

Przy odbiorze osobistym proszę o kontakt z księgarnią w godzinach pracy księgarni.

Wpłata na konto

Pobranie


Bez względu na ilość zakupionych książek koszt przesyłki doliczamy tylko raz i wynosi on maksymalnie 10 zł.

Nauka logiki tom 1
(oryginalnie: Wissenschaft der Logik.)
Hegel Georg, Wilhelm Friedrich

Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN:[zasłonięte]978-83-16812-4
Tłumaczenie: Landman Adam
Format: 12.3x19.3cm
Ilość stron: 592
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Wydanie: 2, 2012 r.

Opis:
Nauka logiki to najważniejsze obok Fenomenologii ducha dzieło Hegla. Autor jest jednym z największych klasyków filozofii, a jego dzieła znajduje się na listach lektur obowiązkowych do zajęć z filozofii. PWN wydało polski przekład już prawie 45 lat temu. Od tego czasu pojawiło się wiele nowych ujęć koncepcji Hegla, szczególnie dotyczących jego logiki. Opublikowano wielką ilość polskich przekładów dzieł, w których odwołania do logiki Hegla są absolutnie kluczowe (Heidegger, Taylor, Zizek, Brandom). Ukształtował się nowy język interpretowania Hegla, zniknął podział na heglowską lewicę i prawicę, rozwinęły się nowe dyscypliny, nawiązujące do Heglowskich pomysłów, jak kognitywistyka czy filozofia umysłu. To wszystko sprawia, że powstała konieczność uaktualnienia terminologii i ponownego zredagowania starego tłumaczenia. Przez lata też czytelnicy zgłaszali do wydawnictwa różne niezgodności przekładu z niemieckim oryginałem. Tłumaczenie zostało skolacjonowane i przeredagowane, z zachowaniem jednak zakorzenionego w polskiej filozofii stylu tłumacza, Adama Landmana, oraz opatrzone nową przedmową.

Georg Wilhelm Friedrich Hegel (1770–1831) to jeden z największych i najwybitniejszych klasyków filozofii, przedstawiciel klasycznej filozofii niemieckiej i idealizmu obiektywnego. Związany z uniwersytetami w Jenie, Norymberdze, Heidelbergu i Berlinie. Stworzył spójny, zamknięty system filozoficzny, obejmujący logikę, filozofię przyrody i filozofię ducha. Ukazał rzeczywistość jako efekt dialektycznego rozwoju idei, zmierzającej do realizacji absolutu (rozumu) świadomego swojej wolności. System Heglowski obejmuje i interpretuje całość zjawisk rzeczywistości – od subiektywnych poczuć, emocji i doświadczeń jednostki, przez zjawiska społeczne, kulturowe i realne wydarzenia historyczne, po ogólne zjawiska dziejowe. System ten charakteryzują panlogizm, wyrażający się w tezie o tożsamości myśli i bytu oraz wynikającej z niej rozumności i logiczności praw rozwoju świata i historii, oraz historyzm, zgodnie z którym każde zjawisko jest momentem koniecznym historycznego procesu rozwoju.
Hegel był też bardzo płodnym i pomysłowym twórcą pojęć, oddających sprawy w sposób na tyle wyrazisty, że trudno dziś znaleźć Heglowskie pojęcie, które nie zostałoby wykorzystane przez współczesnych filozofów. Dlatego koncepcje Hegla, chociaż często bezpośrednio atakowane, wniosły ogromny wkład w rozwój filozofii i poziom filozofowania. Cała żywa dziś filozofia w jakiś sposób odwołuje się do spuścizny Heglowskiej, czy to korzystając z jego narzędzi, czy nawiązując do ducha jego filozofii, czy też naprawiając jego błędy.


okładka