Barbara Zakrzewska
CHCĘ DOBRZE CZYTAĆ Pozycja ta jest kierowana do dzieci, które uczą się czytać lub opanowały tę umiejętność częściowo i chcą ją rozwijać. Również, a może przede wszystkim, do uczniów, którym czytanie sprawia problemy.
W książce autorka wykorzystuje metodę czytania sylabami. Dzięki temu dzieci powinny łatwiej niż w metodzie globalnej obejmować cząstkę i szybciej niż w metodzie głoskowej łączyć cząstki wyrazu w całość. Aby wyróżnić sylaby zastosowano dwa kontrastowe kolory: zielony i czerwony.
Teksty, które dzieci mają czytać, to wierszyki o tematyce bliskiej uczniom. Mają one zróżnicowaną trudność, by dzieci mogły zacząć od najłatwiejszych, a skończyć na najtrudniejszych. Do każdego wierszyka autorka przygotowała zadania mające na celu kształcenie umiejętności rozumienia tekstu, ćwiczenie grafomotoryki i umiejętności pisania.
Format a4, 152 strony
Barbara Zakrzewska
3, 2, 1, 0... START – Czytanie treningowe
Książka ta adresowana jest do dzieci, które mają kłopot z płynnym czytaniem lub czytają dobrze, ale chcą nauczyć się czytać lepiej, szybciej i dokładniej. Metoda proponowana przez autorkę opiera się o listy wyrazowe, nie zaś o teksty. Każda lista składa się z około dwudziestu specjalnie wybranych wyrazów – w pierwszych ćwiczeniach są to słowa łatwe, w późniejszych poziom trudności wzrasta. Ostatnie ćwiczenia zawierają najtrudniejsze litery – dwuznaki i zmiękczenia.
Dziecko trenujące czytanie odnosi sukces, ponieważ w miarę wykonywania ćwiczeń czyta szybciej i lepiej. Świadczy o tym czas, który mierzy podczas pierwszego czytania (przed wykonaniem poleceń) i drugiego czytania (po wykonaniu poleceń). Dzięki temu uczeń ma chęć do dalszego ćwiczenia, bo od razu widoczne są wyniki jego pracy.
Książkę zdobią ilustracje o tematyce sportowej mające zachęcić dziecko do treningu, który z ucznia uczyni mistrza.
|