|
Władysław Szlufik Nauczyciele liceów ogólnokształcących w toku powojennych przemian oświatowych na Dolnym Śląsku w latach 1[zasłonięte]945-19 rok wydania 1993, 146 stron W niniejszej publikacji podjęto próbę zgromadzenia, uporządkowania i oceny różnorodnych faktów, które mogą stanowić pomoc dla tych wszystkich, którzy w przyszłości będą zajmować się problemem kadry nauczycielskiej liceów ogólnokształcących.
Przystępując do badań nad rozwojem kadry nauczycielskiej liceów ogólnokształcących na Dolnym Śląsku, należało również określić charakter tego opracowania. Ustalenie celu pracy jedynie jako syntezy nie było łatwe. W tym zakresie należało wziąć pod uwagę dwa czynniki. Pierwszy z nich uzasadniony był brakiem szerokiej bazy materialnej w postaci monografii, które zawierałyby wiadomości o kształtowaniu się kadry nauczycielskiej liceów ogólnokształcących na Dolnym Śląsku. Drugi polegał na tym, że każde syntetyczne ujęcie tematu wymaga określonego dystansu czasowego, który pozwoliłby na wnikliwszą i bardziej krytyczną ocenę przeobrażeń oraz usunąłby subiektywne sądy uczuciowo związanego z opisywanym tematem.
J. Topolski stwierdza „że celem badania naukowego [...] jest poznanie rzeczywistości dla zaspokojenia odwiecznej ciekawości człowieka co do otaczającego świata, którego jest cząstką oraz dla zmienienia tej rzeczywistości, stwierdzimy najogólniej, że stopień osiągnięcia tego celu zależy od posiadającej wiedzy pozaźródłowej oraz umiejętności oporowania tą wiedzą .
W niniejszym opracowaniu szeroko przedstawione zostały zagadnienia związane z rolą szkoły i nauczyciela w procesach integracyjnych oraz polityką państwa w tym zakresie. Posiada ono w dużej mierze charakter historyczny, zastosowane bowiem w nim metody są właściwe dla badań historycznych. Kierując się wybranymi zasadami, wyszukiwano, selekcjonowano potrzebne takty i wiadomości po to, by je następnie porównać i przez odpowiednią interpretację opracować zgromadzony materiał. Opracowanie zaś zgromadzonego materiału liczbowego spowodowało konieczność dokonania wielu działań właściwych metodzie statystycznej.
W pracy korzystano z danych liczbowych urzędów statystycznych, a więc z zestawienia danych do opisu zjawisk masowych. Końcowe zestawienie danych ujęto w tabele i wykresy, które obrazują rozmiar występowania danego zjawiska. Było to pomocne w ustaleniu zmienności zjawisk jednostkowych, bądź też masowych, ich rozwoju względnie regresu, tendencji przekształceń w poszczególnych etapach rozwoju szkolnictwa ogólnokształcącego na Dolnym Śląsku. Uchwycenie zależności liczbowych zachodzących pomiędzy określonymi faktami pozwoliło na sformułowanie odpowiednich wniosków i dokonanie uogólnień. SPIS TREŚCI: Wstęp
Rozwój systemu średniego szkolnictwa ogólnokształcącego
Organizacja średnich szkół ogólnokształcących Uczniowie liceów ogólnokształcących
Status społeczno-zawodowy nauczycieli liceów ogólnokształcących .
Sytuacja spoteczno-zawodowa nauczycieli liceów .
Kwalifikacje i poziom wykształcenia nauczycieli liceów ogólnokształcących .
Wiek i staż pracy nauczycieli liceów ogólnokształcących Ruch służbowy nauczycieli średnich szkół
Stabilizacja kadr nauczycielskich w średnich szkołach ogólnokształcących .
Kadra kierownicza średnich szkół ogólnokształcących Zakończenie Bibliografia
|
Stan książki bardzo dobry. Koszty przesyłki (dotyczy przesyłek krajowych):
1 wygrana aukcja:
7 zł - przesyłka polecona priorytetowa – Poczta Polska
4 zł - list ekspresowy – prywatny operator InPost
~ 2 wygrane aukcje:
koszty pozostają do uzgodnienia w zależności od ciężaru książek- często nie ulegają zmianie - (w celu ustalenia kosztów prosimy o kontakt mailowy)
~ 3 i więcej wygranych aukcji:
koszty transportu pokrywa Nowy Warsztat
(wysyłka albo Pocztą albo InPostem)
Uwaga! Z usług operatora pocztowego InPost skorzystać mogą tylko ci klienci, którzy zamieszkują miejscowości, w których InPost ma swoje lokalne oddziały. W celu sprawdzenia dostępności usługi prosimy udać się na stronę www.inpost.pl
GORĄCO ZACHĘCAM DO ZAKUPU !!!
SERDECZNIE ZAPRASZAM NA INNE MOJE AUKCJE |
|
|