Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Nauczyciel wartości świat Dialog bez Granic

28-02-2012, 14:08
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 34.99 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029715784
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 6   
Koniec: 30-01-2012 10:22:25

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2011
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 278
Format: 16,5 x 23,5 cm
Rok wydania: 2011
Oprawa: miękka, klejona



Nauczyciel  wartości  świat Dialog bez Granic. Tom IV serii

Wiesława Korzeniowska, Andrzej Murzyn, Hana Lukášová-Kantorková (red.)


Nauczyciel, który stara się uwrażliwić swoich uczniów na wartości moralne, napotyka dzisiaj wiele przeszkód. Największa z nich – jak sądzę – wiąże się ze zjawiskiem, które Hannah Arendt określiła jako „przepaść między wiedzą (myśleniem) a wiarą, moralnością, sądzeniem (a więc i działaniem)” i które ujawniło się, jej zdaniem, w czasach nowożytnych. Główną przyczyną takiego stanu rzeczy był, według Arendt, upadek autorytetu tradycji, która pokonywała dawniej przepaść między myśleniem a działaniem, między faktami a wartościami. Chociaż – jak pisze Marcin Król – owo „zerwanie nici tradycji” było postrzegane przez Arendt jako szansa kultury europejskiej, a nie jej kres, wiele wydaje się przemawiać za tym, że głoszona przez nią bezinteresowność myślenia, którego celem jest znaczenie, oraz bezinteresowność działania przejawiająca się głównie w zdolności budowania świata społecznego i współżycia z innymi, wciąż czekają na swój dzień.

Spis treści

Wstęp

Preface

Uvod

Antoni Gwizdak

Aksjologiczny wymiar doświadczeń samorządności uczniowskiej w gimnazjum Valentina Trotzendorfa  - (rozdział w języku polskim)

Wiesława Korzeniowska

Wierność wartościom (ks. dr Jozef Knosała i górnośląskie paradoksy) - (rozdział w języku polskim)

Danuta Kocurek

Nauka jako wartość w XIX wieku na Górnym Śląsku (na przykładzie mieszkańców wsi pszczyńskiej)

Joanna Lusek

Wychowanie przedszkolne jako wartość (na przykładzie górnośląskiego Bytomia przełomu wieków XIX i XX) - (rozdział w języku polskim)

Ks. Tomasz Żołna

Walka o wartości (na przykładzie postaw komunistycznych władz PRL wobec szkolnictwa katolickiego) - (rozdział w języku polskim)

Wanda Musialik

Pamiętnik – środkiem przekazu wartości w relacjach międzypokoleniowych polskiej emigracji europejskiej - (rozdział w języku polskim)

Andrzej Murzyn

Znaczenie wielostronności zainteresowania w nauczaniu wychowującym - (rozdział w języku polskim)

Hana Lukášová

Učitelska profese v edukačni kultuře obratu - (rozdział w języku czeskim)

Marzena Bogus

Istota dialogu w rodzinie, czyli nawigacja ku wartościom wychowawczym - (rozdział w języku polskim)

Andrej Slodička

Učiteľ ako sprostredkovateľ hodnot v edukačnom procese - (rozdział w języku czeskim)

Bronisława Dymara

Sztuka bycia nauczycielem - (rozdział w języku polskim)

Taťána Göbelová

Svět hodnot – svět člověka. Specifi ka vychovy k hodnotam v pedagogicke praxi

Maria Tołbast

Przekaz wartości i kształtowanie osobowości dziecka w religii żydowskiej - (rozdział w języku polskim)

Alina Górniok-Naglik

Edukacja kulturalna podstawą kształtowania siebie według wartości - (rozdział w języku polskim)

Dana Hanesová

Vybrane špecifi ka profesie učiteľa NV v SR a vo svete - (rozdział w języku czeskim)

Izabela Łuc

Edukacyjne wartości literatury w dobie globalizacji - (rozdział w języku polskim) 

Łukasz Tomczyk

Andragog jako mentor i przewodnik seniorów po zinformatyzowanym świecie - (rozdział w języku polskim)

Małgorzata Wróblewska

Przemiany edukacji permanentnej w nowoczesnym społeczeństwie - (rozdział w języku polskim)