![](http://www.gigant.pl/images/allegro/top_allegro_naszamuza_com.jpg) Książki > Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne > Pedagogika. Oświata i szkolnictwo > Dydaktyka. Nauczanie. Edukacja Książki > Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne > Pedagogika. Oświata i szkolnictwo > Oświata. Szkoły. Organizacje wychowawcze Książki > Wydawnictwa naukowe i popularno-naukowe > Wydawnictwa naukowe
|
|
| | ![](http://www.gigant.pl/images/InvDot.gif) |
![](http://www.gigant.pl/images/InvDot.gif) | | Zapraszam Czytelnika do lektury tekstów kolejnego tomu serii Dialog bez Granic. Autorzy na podstawie własnych zainteresowań badawczych poruszają problematykę dotyczącą wartości w kontekście szeroko pojmowanej edukacji człowieka. Różnorodność tekstów zawartych w niniejszym tomie wiąże się bezpośrednio z rozmaitością perspektyw badawczych ich autorów, co nie przeszkadza im w realizacji wspólnego celu – ukazania roli nauczyciela-wychowawcy w rozwijaniu u wychowanka wrażliwości na świat wartości. Nauczyciel, który stara się uwrażliwić swoich uczniów na wartości moralne, napotyka dzisiaj wiele przeszkód. Największa z nich – jak sądzę – wiąże się ze zjawiskiem, które Hannah Arendt określiła jako „przepaść między wiedzą (myśleniem) a wiarą, moralnością, sądzeniem (a więc i działaniem)” i które ujawniło się, jej zdaniem, w czasach nowożytnych. Główną przyczyną takiego stanu rzeczy był, według Arendt, upadek autorytetu tradycji, która pokonywała dawniej przepaść między myśleniem a działaniem, między faktami a wartościami. Chociaż – jak pisze Marcin Król – owo „zerwanie nici tradycji” było postrzegane przez Arendt jako szansa kultury europejskiej, a nie jej kres, wiele wydaje się przemawiać za tym, że głoszona przez nią bezinteresowność myślenia, którego celem jest znaczenie, oraz bezinteresowność działania przejawiająca się głównie w zdolności budowania świata społecznego i współżycia z innymi, wciąż czekają na swój dzień.
Andrzej Murzyn Fragment „Wstępu” | ![](http://www.gigant.pl/images/InvDot.gif) | Tytuł: | Nauczyciel wartości świat | ![](http://www.gigant.pl/images/InvDot.gif) | Oprawa: | miękka | ![](http://www.gigant.pl/images/InvDot.gif) | Wymiary: | 15 [cm] | ![](http://www.gigant.pl/images/InvDot.gif) | Liczba stron: | 278 | ![](http://www.gigant.pl/images/InvDot.gif) | Rok wydania: | 2011 | ![](http://www.gigant.pl/images/InvDot.gif) | Miejsce: | Kraków | ![](http://www.gigant.pl/images/InvDot.gif) | Numer wydania: | 1 | ![](http://www.gigant.pl/images/InvDot.gif) |
| ![](http://www.gigant.pl/images/InvDot.gif) | | Wydawnictwo: | ![](http://www.gigant.pl/images/InvDot.gif) Oficyna Wydawnicza Impuls | | Nr katalogowy (ISBN): | [zasłonięte]978-8387-415-0 978[zasłonięte][zasłonięte]58741 | | Data wydania: | 2 lipca 2011 |
|
| ![](http://www.gigant.pl/images/InvDot.gif) | ![](http://www.gigant.pl/images/InvDot.gif) | | Waga produktu: | 410 g. | ![](http://www.gigant.pl/images/InvDot.gif) |
| ![](http://www.gigant.pl/images/InvDot.gif) |
Książka - dokument piśmienniczy myśli ludzkiej, raczej obszerny, w postaci publikacji wielostronicowej o określonej liczbie stron, o charakterze trwałym. Słowo o bardzo wielu pokrewnych znaczeniach. Dzisiejsza postać książki wywodzi się od kodeksu, czyli kartek połączonych grzbietem, które wraz z rozwojem pergaminu zastąpiły poprzednią formę dokumentu piśmienniczego, czyli zwój. Więcej informacji na: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ksi%C4%85%C5%BCka![](http://www.gigant.pl/images/allegro/stopka_allegro_naszamuza_com.jpg) |