Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Nauczyciel a uczeń z ADHD - Wanda Baranowska

28-02-2012, 14:08
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 26.50 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029714837
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 11   
Koniec: 30-01-2012 10:10:38

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2010
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 194
Format: B5
Rok wydania: 2010
Oprawa: Oprawa miękka, klejona, folia matowa
ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]58715


Nauczyciel a uczeń z ADHD

Wanda Baranowska

Choć ADHD jest najczęściej rozpoznawanym zaburzeniem rozwojowym u dzieci i młodzieży, to trudno odnaleźć w literaturze ślady analiz funkcjonowania ucznia z tym zaburzeniem, na tle zewnętrznych czynników środowiskowych. Skupianie uwagi na istocie ograniczeń dziecka podtrzymuje stereotypowe ocenianie go, jako „nieprzystosowanego społecznie”, z jednoczesnym przypisywaniem mu intencjonalności działania. Książka jest wynikiem poznawczego poszukiwania ucznia z ADHD  w przestrzeni szkolnej, w której odnajdujemy także osoby nauczycieli, z ich osobistymi nastawieniami i ograniczeniami. Na tle medycznej, psychologicznej i pedagogicznej wiedzy o tytułowym zaburzeniu, treść książki, ukazując wyniki przeprowadzonych badań, wyjaśnia pewien łańcuch przyczynowo- skutkowy, oscylujący pomiędzy możliwościami i ograniczeniami ucznia z ADHD a nauczycielską percepcją jego problemów, która modyfikuje konkretne rozwiązania w szkolnej empirii. Co więcej, treść książki sygnalizuje mechanizm generowania określonych zachowań uczniów z ADHD pod wpływem szczególnego sposobu nauczycielskiego spostrzegania.Czytelnik, szczególnie pedagog, nauczyciel, po zapoznaniu się z treścią książki ma szansę ustalić obiektywne źródła oceniania uczniów z ADHD. Odnajdzie również w książce wskazówki do zmiany niepożądanych, choć niezamierzonych, osobistych nastawień. 


Spis treści:

 

Wstęp

 

Rozdział 1

Pojęcie i istota ADHD  

1.1. Definicja i istota ADHD  

1.2. Etiologia nadpobudliwości psychoruchowej  

1.3. Objawy nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi  

1.4. Powikłania nadpobudliwości psychoruchowej  

 

Rozdział 2

Diagnozowanie i terapia dzieci z ADHD  

2.1. Proces rozpoznawania ADHD a diagnoza funkcjonalna dotkniętych ADHD  

2.2. Metody rozpoznawania ADHD  

2.3. Różnicowanie zespołu nadpobudliwości psychoruchowej  

2.4. Przegląd metod terapii ADHD  

2.4.1 Leczenie farmakologiczne  

2.4.2 Terapia psychopedagogiczna  

2.4.3  Inne metody wspierające rozwój dziecka z ADHD  

 

Rozdział 3

Szkolne funkcjonowanie ucznia z ADHD  

3.1. Uczniowie o szczególnych („specjalnych”) potrzebach edukacyjnych w kontekście prawa oświatowego  

3.2. Uczeń z ADHD w kontekście szkolnych wymagań społeczno-wychowawczych  

3.3. Uczeń z ADHD wobec szkolnych wymagań dydaktycznych  

 

 

Rozdział 4

Percepcja uczniów przez nauczycieli –prawidłowości i konsekwencje  

4.1. Źródła informacji, mechanizmy oraz reguły nauczycielskiego uogólniania sądu o uczniu  

4.2. Nauczycielskie wnioskowanie o cechach ucznia w świetle teorii atrybucji i asocjacji  

4.3. Typy stosunku nauczyciela do ucznia a oczekiwania wobec niego

4.4. Zachowania i postawy dzieci z ADHD w percepcji i wobec oczekiwań nauczycieli  

 

Rozdział 5

Metodologiczne podstawy badań własnych  

5.1. Cel badań  

5.2. Metody i narzędzia badawcze  

5.3. Charakterystyka grup badanych  

 

Rozdział 6

Analiza i interpretacja wyników badań własnych  

6.1. Opis i interpretacja stanu badanych zmiennych.
Nauczycielska percepcja ucznia z ADHD
  

6.2. Wewnętrzna struktura zmiennych, identyfikujących nauczycielską percepcję uczniów z ADHD oraz ich szkolne funkcjonowanie  

 

Zakończenie  

 

Bibliografia  

 

Aneks